Розв’язування текстових задач

Про матеріал

Тема: Розв'язування текстових задач

Мета: Формування умінь учнів розв'язувати задачі на роботу. Розвиток логічного мислення. Виховання культури математичної мови та математичного запису.

Перегляд файлу

Урок  у 5 класі

Тема: Розв’язування текстових задач

Мета: Формування умінь учнів розв’язувати задачі на роботу. Розвиток логічного мислення. Виховання культури математичної мови та математичного запису.

Хід уроку

І. Актуалізація знань і вмінь учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.

1). Задача (Усно зачитати рівняння до задачі та відповідь)

Нехай - одне із чисел, то - друге число.

Тоді маємо: ;  ;  ; - одне число, тоді .

Відповідь: 12; 144.

2). Задача (Усно зачитати рівняння до задачі та відповідь)

Нехай книг було на першій полиці, то книг – на другій полиці і   книг – на третій полиці. Оскільки усього було 96 книги, тоді маємо: ; 

;   ; ; ; - було книг на першій полиці; - книги на другій полиці; - на третій полиці.

2). Задача (Записати коротко хід  розв’язання  задачі на дошці та пояснити)

Нехай - перше число, то - друге число. Після того як перше число збільшили у 4 рази, а друге – у 2 рази, тоді маємо ; ; ;

;        - одне число, тоді - друге число.

Відповідь: 4; 6.

2. Перевірка теоретичного матеріалу. (Усно)

Вправа «Продовжити речення»

1.Є два способи розв’язування задач:…

2. Арифметичний спосіб розв’язування задач – це спосіб при якому…

3. Алгебраїчний спосіб розв’язування задач – це спосіб при якому…

4. Рівнянням називається рівність, що …

5. Розв’язати рівняння - означає знайти …

6. Щоб знайти невідоме зменшуване ....

7. Якщо добуток дорівнює нулю, то…

8. Формула шляху має вигляд …

9. Назвати компоненти у формулі шляху та одиниці вимірювання…

3.Усний рахунок

1). Вправа 588

2). Вправа 593

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Формування нових знань.

 

1.Повідомлення вчителя.

1).Ознайомлення учнів із задачами з трьома залежними величинами:

- задачі на рух:

- задачі на вартість: , де - ціна товару, - кількість товару;

- задачі на роботу: , де - робота, - продуктивність робітника, - час за який виконано роботу. Продуктивністю називається об’єм роботи виконаної робітником за одиницю часу.

2). Первинне застосування знань.( Усно).

Робота в парах: вправа 589.

 

Фізкультхвилинка: « А тепер, всі діти, встали.

Швидко руки вгору ви  підняли,

В сторони, вперед, назад.

     Повернулись вправо, вліво.

Тихо сіли, знов за діло

3). Ознайомлення учнів із задачами на роботу:

Робота з підручником. Сторінка 136-137: ознайомитися із способами розв'язання задачі на роботу (Задача №4)

V. Первинне застосування нових знань.

1). Задача (Фронтальне розв’язання)

Обговорюємо хід розв'язання задачі та учень записує його на дошці з поясненням:

1).96 : 12 = 8 (деталей/день) – продуктивність робітника за планом

2). 8 + 4 = 12 (деталей/день) – продуктивність робітника

3). 96 : 12 = 8 (днів) – використав робітник на виготовлення деталей

4). 12 – 8 = 4 (дня ) – раніше виконав завдання

Відповідь: на 4 дня раніше робітник виконав завдання

2). Задача (Самостійне розв’язання. Усно перевірити)

1).12 : 6 = 2 (дерев/год) – продуктивність першого робітника

2). 2 + 1 = 3 (дерев/год) – продуктивність другого робітника

3). 12: 3 = 4 (год) – час необхідний другому  робітнику на висадження усіх дерев

Відповідь: 4 год

 

VІ. Закріплення знань.

 

Робота в парах: вправа 590 . Усно пояснити розв'язання.

 

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Рефлексія».

Усно продовжити  речення:

На цьому уроці я дізнався…

На цьому уроці я зрозумів…

На цьому уроці на навчився…

Продуктивністю називається …

Якщо відома продуктивність робітника, то щоб знайти роботу треба …

 

VІІІ. Домашнє завдання. Р. 3, § 17 (ст.. 136-137 опрацювати). Задача ,

docx
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
2339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку