Тема: Розв'язування текстових задач
Мета: Формування умінь учнів розв'язувати задачі на роботу. Розвиток логічного мислення. Виховання культури математичної мови та математичного запису.
Урок у 5 класі
Тема: Розв’язування текстових задач
Мета: Формування умінь учнів розв’язувати задачі на роботу. Розвиток логічного мислення. Виховання культури математичної мови та математичного запису.
Хід уроку
І. Актуалізація знань і вмінь учнів.
1. Перевірка домашнього завдання.
1). Задача (Усно зачитати рівняння до задачі та відповідь)
Нехай - одне із чисел, то - друге число.
Тоді маємо: ; ; ; - одне число, тоді .
Відповідь: 12; 144.
2). Задача (Усно зачитати рівняння до задачі та відповідь)
Нехай книг було на першій полиці, то книг – на другій полиці і книг – на третій полиці. Оскільки усього було 96 книги, тоді маємо: ;
; ; ; ; - було книг на першій полиці; - книги на другій полиці; - на третій полиці.
2). Задача (Записати коротко хід розв’язання задачі на дошці та пояснити)
Нехай - перше число, то - друге число. Після того як перше число збільшили у 4 рази, а друге – у 2 рази, тоді маємо ; ; ;
; - одне число, тоді - друге число.
Відповідь: 4; 6.
2. Перевірка теоретичного матеріалу. (Усно)
Вправа «Продовжити речення»
1.Є два способи розв’язування задач:…
2. Арифметичний спосіб розв’язування задач – це спосіб при якому…
3. Алгебраїчний спосіб розв’язування задач – це спосіб при якому…
4. Рівнянням називається рівність, що …
5. Розв’язати рівняння - означає знайти …
6. Щоб знайти невідоме зменшуване ....
7. Якщо добуток дорівнює нулю, то…
8. Формула шляху має вигляд …
9. Назвати компоненти у формулі шляху та одиниці вимірювання…
3.Усний рахунок
1). Вправа 588
2). Вправа 593
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Формування нових знань.
1.Повідомлення вчителя.
1).Ознайомлення учнів із задачами з трьома залежними величинами:
- задачі на рух:
- задачі на вартість: , де - ціна товару, - кількість товару;
- задачі на роботу: , де - робота, - продуктивність робітника, - час за який виконано роботу. Продуктивністю називається об’єм роботи виконаної робітником за одиницю часу.
2). Первинне застосування знань.( Усно).
Робота в парах: вправа 589.
Фізкультхвилинка: « А тепер, всі діти, встали.
Швидко руки вгору ви підняли,
В сторони, вперед, назад.
Повернулись вправо, вліво.
Тихо сіли, знов за діло.»
3). Ознайомлення учнів із задачами на роботу:
Робота з підручником. Сторінка 136-137: ознайомитися із способами розв'язання задачі на роботу (Задача №4)
V. Первинне застосування нових знань.
1). Задача (Фронтальне розв’язання)
Обговорюємо хід розв'язання задачі та учень записує його на дошці з поясненням:
1).96 : 12 = 8 (деталей/день) – продуктивність робітника за планом
2). 8 + 4 = 12 (деталей/день) – продуктивність робітника
3). 96 : 12 = 8 (днів) – використав робітник на виготовлення деталей
4). 12 – 8 = 4 (дня ) – раніше виконав завдання
Відповідь: на 4 дня раніше робітник виконав завдання
2). Задача (Самостійне розв’язання. Усно перевірити)
1).12 : 6 = 2 (дерев/год) – продуктивність першого робітника
2). 2 + 1 = 3 (дерев/год) – продуктивність другого робітника
3). 12: 3 = 4 (год) – час необхідний другому робітнику на висадження усіх дерев
Відповідь: 4 год
VІ. Закріплення знань.
Робота в парах: вправа 590 . Усно пояснити розв'язання.
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Рефлексія».
Усно продовжити речення:
На цьому уроці я дізнався…
На цьому уроці я зрозумів…
На цьому уроці на навчився…
Продуктивністю називається …
Якщо відома продуктивність робітника, то щоб знайти роботу треба …
VІІІ. Домашнє завдання. Р. 3, § 17 (ст.. 136-137 опрацювати). Задача ,