Тема:» Розв’язування задач на віднімання»

Про матеріал
Даний конспект допоможе формувати в дітей навичку розв’язувати задачі на віднімання;ознайомити з ключовими словами для дії віднімання, а також формувати навички додавання і віднімання числа.
Перегляд файлу

Тема:» Розв’язування задач на віднімання»

Очікувані результати: формувати в дітей навичку розв’язувати задачі на віднімання;ознайомити з ключовими словами для дії віднімання; формувати навички додавання і віднімання числа.

Хід уроку

1.Організаційний момент

Дзвоник кличе нас сідати,

Час роботу починати.

Дзвоник посміхається

Урок наш починається

  •          У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий;
  •          А у вас? Покажіть.
  •          Я хочу щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.

2.Основна частина

-Діти , чи я це пісенька. Послухайте.

- Так, це пісенька Капітошки.

-Так ,Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.

1.Робота з геометричним матеріалом (усно)

Робота в парі.

-Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?

(з кругів та овалів)

  •          Давайте парахуємо скільки овалів, а скільки кругів. А чого більше овалів чи кругів?
  •          На скільки менше овалів  , ніж кругів?  Якою дією можна про це дізнатися? (дією віднімання).
  •          У що перетворився капітошка і  ким він є спробуємо зараз з ‘ясувати.
  •          Я буду називати вам  слова і в кожному слові буду просити вас назвати звук який я скажу.

 СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.

-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.

-Отже, ким є Капітошка?  ( краплиною).

  •          Краплинка запрошує нас полинути в мандрівку у чарівний математичний світ води, де на нас чекає багато  цікавих завдань з математики. Ми з краплинкою   повторимо дію додавання  ,а також  будемо розв’язувати задачу. За вірно виконані завдання Краплинка буде дарувати нам маленькі крапельки, які ми будемо збирати у відерце.
  •          Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми розпочнемо нашу подорож з джерельця чистоти з хвилинки каліграфії гарно та  охайно напишемо один рядок знайомої нам цифри 4.
  •          Цифра чотири складається з трьох паличок..Починаю писати першу паличку з середини верхньої сторони клітини, не відриваючи ручки від паперу ведемо праворуч другу паличку. Відірвавши ручку від паперу  пишемо довгу похилу паличку з правого верхнього кута ,до середини нижньої сторони клітини.
  •          Пишемо в повітрі.
  •          Пишемо красуні-вісімки   самостійно.
  •          Серед написаних цифр оберіть ту, яка на вашу думку є найкращою.
  •          Перша краплинка прямує до нашого відерця.
  1.     Математичний диктант
  •          Наша гостя  завітала до світового океану.
  •          А хто знає,  скільки є морів в Україні?
  •          Так, вірно їх є 2- це  Чорне та Азовське море . Отже запишіть цифру 2
  •          А ще в нас є океани. Найглибший – це Тихий океан, другий за розмірами Атлантичний , найтепліший  Індійський, а ще є Південний та Північно Льодовитий. Хто мені порахує скільки океанів? (5). Отже запишемо цифру 5.
  •          А хто може порахувати скільки океанів та морів разом? (7)
  •          Діти, а зараз давайте обміняємося зошитами з своїм сусідом та виконаємо взаємоперевірку. (2,5,7)
  •          У кого немає жодної помилки? А хто помилився? Оцініть свою роботу.
  •          Які натуральні числа відсутні у цифровому ряду?Назвіть їх( 1,3, 4, 6,8,9,10)
  •          Давайте порахуємо крапельки разом від 1 до 10  на англійській мові (пряма лічба)
  •          - А тепер в зворотньому  порядку від (10 до 1);
  •          Розумнички. Ми отримуємо ще одну крапельку. 
  •          А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона , як справжня чаклунка, може змінюватися. З рідкого стану переходити в твердий, або ж у вигляді пари підійматися в небо. Для цього нам потрібно об’єднатися в групи.
  •          Ваше завдання буде допомогти краплинкам   повернутися до  хмаринок.
  •          Гра « Математичний  дощик»
  •          https://naurok.com.ua/uploads/files/479739/367606/423276_html/images/367606%2010.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/479739/367606/423276_html/images/367606%2011.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/479739/367606/423276_html/images/367606%2012.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/479739/367606/423276_html/images/367606%2013.png
  •          Діти, давайте перевіримо як справилася з цим завданням наші групи. Оцініть  роботу першої групи, другої, третьої, четвертої.
  •          Краплинка дякує вам за гарну роботу і дарує нам краплинку, а також запрошує вас трішки відпочити .

Фізкультхвилинка.

  •          Діти, а взимку наша краплинка на що перетворюється? Так на сніжинки. Давайте уявимо себе сніжинками ,які щойно спустилися з хмарки та закружляємо у таночку, під мелодію відомого українського композитора зі Львова Ярослава Музики «Зима».
  •          Прекрасно відпочили, тому отримуємо в подарунок краплинку.
  •          Пропоную розв’язати задачу про сніжинки.

Було 8 сніжинок. 3 сніжинки розтануло. Скільки сніжинок залишилося?

  •          Чи відомо нам скільки було сніжинок? (так, 8)
  •          Скільки розтануло? (3)
  •          Про що запитує задача? ( скільки сніжинок залишилося)
  •          Якою дією ми можемо розв’язати задачу? ( дією віднімання)
  •          Що від чого ми віднімемо? ( від 8 -3=5)
  •          Отже скільки залишилося сніжинок? (5 сніжинки)
  •          Давайте запишемо приклад.
  •          Краплинка дякує вам за гарну роботу і дарує нам наступну  краплинку.
  •          Діти , давайте зазирнемо до нашого відеречка. Подивіться, яка чиста джерельна вода. А чи завжди в природі водичка чиста? (Ні)
  •          Коли вода стає брудною? (коли її забруднюють люди)
  •          Як ви думаєте,що потрібно робити ,щоб водичка завжди була   чистою? (очищати водойми, не викидати сміття)
  •          Так діти вода – це життя. Без води в’януть квіти , страждають звірі, замовкають птахи. Усе живе на землі потребує води. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Берегти воду, діти – це економно її витрачати.
  •          Скажіть,як ви бережете краплинку води?
  •            Не треба забувати закривати вчасно кран, бо краплинка до краплинки – і утворюється озерце, річка, море, океан. Ми теж сьогодні з вами не витрачали зайвих краплинок води, але нам  все-таки вдалося  зібрати ціле відерце води.
  •          Давайте порахуємо наші краплинки та прочитаємо повідомлення від них.

 « Без води немає життя» (дістану краплинки з відеречка та викладу на дошці)

- Запам’ятайте, діти, чистої води мало і тому її потрібно берегти.

V. Рефлексія. Підсумок уроку

- Краплинка задоволена вашою роботою на уроці, тому вирішила кожному з вас подарувати частинку себе – чарівну маленьку краплинку. Оживимо її.

- Якщо у вас веселий настрій, все зрозуміло та сподобалось на уроці, домалюйте краплинці усмішку.

- Якщо ж не все зрозуміло, намалюйте рівний ротик.

- Якщо урок не сподобався, то ротик опущений донизу.

- Покажіть краплинку ті діти, у кого вона посміхається

  •          А якщо вона у когось не посміхнулася, то наступного разу обов’язково посміхнеться.
  •          Я вам дякую за урок. Ви великі молодці.

 

  

 

docx
Додав(-ла)
Сивак Оксана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 серпня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку