Тема:» Розв’язування задач на віднімання»
Очікувані результати: формувати в дітей навичку розв’язувати задачі на віднімання;ознайомити з ключовими словами для дії віднімання; формувати навички додавання і віднімання числа.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Дзвоник кличе нас сідати,
Час роботу починати.
Дзвоник посміхається
Урок наш починається
-
У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий;
-
А у вас? Покажіть.
-
Я хочу щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.
2.Основна частина
-Діти , чи я це пісенька. Послухайте.
- Так, це пісенька Капітошки.
-Так ,Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.
1.Робота з геометричним матеріалом (усно)
Робота в парі.
-Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?
(з кругів та овалів)
-
Давайте парахуємо скільки овалів, а скільки кругів. А чого більше овалів чи кругів?
-
На скільки менше овалів , ніж кругів? Якою дією можна про це дізнатися? (дією віднімання).
-
У що перетворився капітошка і ким він є спробуємо зараз з ‘ясувати.
-
Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас назвати звук який я скажу.
СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.
-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.
-Отже, ким є Капітошка? ( краплиною).
-
Краплинка запрошує нас полинути в мандрівку у чарівний математичний світ води, де на нас чекає багато цікавих завдань з математики. Ми з краплинкою повторимо дію додавання ,а також будемо розв’язувати задачу. За вірно виконані завдання Краплинка буде дарувати нам маленькі крапельки, які ми будемо збирати у відерце.
-
Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми розпочнемо нашу подорож з джерельця чистоти з хвилинки каліграфії гарно та охайно напишемо один рядок знайомої нам цифри 4.
-
Цифра чотири складається з трьох паличок..Починаю писати першу паличку з середини верхньої сторони клітини, не відриваючи ручки від паперу ведемо праворуч другу паличку. Відірвавши ручку від паперу пишемо довгу похилу паличку з правого верхнього кута ,до середини нижньої сторони клітини.
-
Пишемо в повітрі.
-
Пишемо красуні-вісімки самостійно.
-
Серед написаних цифр оберіть ту, яка на вашу думку є найкращою.
-
Перша краплинка прямує до нашого відерця.
-
Математичний диктант
-
Наша гостя завітала до світового океану.
-
А хто знає, скільки є морів в Україні?
-
Так, вірно їх є 2- це Чорне та Азовське море . Отже запишіть цифру 2
-
А ще в нас є океани. Найглибший – це Тихий океан, другий за розмірами Атлантичний , найтепліший Індійський, а ще є Південний та Північно Льодовитий. Хто мені порахує скільки океанів? (5). Отже запишемо цифру 5.
-
А хто може порахувати скільки океанів та морів разом? (7)
-
Діти, а зараз давайте обміняємося зошитами з своїм сусідом та виконаємо взаємоперевірку. (2,5,7)
-
У кого немає жодної помилки? А хто помилився? Оцініть свою роботу.
-
Які натуральні числа відсутні у цифровому ряду?Назвіть їх( 1,3, 4, 6,8,9,10)
-
Давайте порахуємо крапельки разом від 1 до 10 на англійській мові (пряма лічба)
-
- А тепер в зворотньому порядку від (10 до 1);
-
Розумнички. Ми отримуємо ще одну крапельку.
-
А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона , як справжня чаклунка, може змінюватися. З рідкого стану переходити в твердий, або ж у вигляді пари підійматися в небо. Для цього нам потрібно об’єднатися в групи.
-
Ваше завдання буде допомогти краплинкам повернутися до хмаринок.
-
Гра « Математичний дощик»
-
-
Діти, давайте перевіримо як справилася з цим завданням наші групи. Оцініть роботу першої групи, другої, третьої, четвертої.
-
Краплинка дякує вам за гарну роботу і дарує нам краплинку, а також запрошує вас трішки відпочити .
Фізкультхвилинка.
-
Діти, а взимку наша краплинка на що перетворюється? Так на сніжинки. Давайте уявимо себе сніжинками ,які щойно спустилися з хмарки та закружляємо у таночку, під мелодію відомого українського композитора зі Львова Ярослава Музики «Зима».
-
Прекрасно відпочили, тому отримуємо в подарунок краплинку.
-
Пропоную розв’язати задачу про сніжинки.
Було 8 сніжинок. 3 сніжинки розтануло. Скільки сніжинок залишилося?
-
Чи відомо нам скільки було сніжинок? (так, 8)
-
Скільки розтануло? (3)
-
Про що запитує задача? ( скільки сніжинок залишилося)
-
Якою дією ми можемо розв’язати задачу? ( дією віднімання)
-
Що від чого ми віднімемо? ( від 8 -3=5)
-
Отже скільки залишилося сніжинок? (5 сніжинки)
-
Давайте запишемо приклад.
-
Краплинка дякує вам за гарну роботу і дарує нам наступну краплинку.
-
Діти , давайте зазирнемо до нашого відеречка. Подивіться, яка чиста джерельна вода. А чи завжди в природі водичка чиста? (Ні)
-
Коли вода стає брудною? (коли її забруднюють люди)
-
Як ви думаєте,що потрібно робити ,щоб водичка завжди була чистою? (очищати водойми, не викидати сміття)
-
Так діти вода – це життя. Без води в’януть квіти , страждають звірі, замовкають птахи. Усе живе на землі потребує води. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Берегти воду, діти – це економно її витрачати.
-
Скажіть,як ви бережете краплинку води?
-
Не треба забувати закривати вчасно кран, бо краплинка до краплинки – і утворюється озерце, річка, море, океан. Ми теж сьогодні з вами не витрачали зайвих краплинок води, але нам все-таки вдалося зібрати ціле відерце води.
-
Давайте порахуємо наші краплинки та прочитаємо повідомлення від них.
« Без води немає життя» (дістану краплинки з відеречка та викладу на дошці)
- Запам’ятайте, діти, чистої води мало і тому її потрібно берегти.
V. Рефлексія. Підсумок уроку
- Краплинка задоволена вашою роботою на уроці, тому вирішила кожному з вас подарувати частинку себе – чарівну маленьку краплинку. Оживимо її.
- Якщо у вас веселий настрій, все зрозуміло та сподобалось на уроці, домалюйте краплинці усмішку.
- Якщо ж не все зрозуміло, намалюйте рівний ротик.
- Якщо урок не сподобався, то ротик опущений донизу.
- Покажіть краплинку ті діти, у кого вона посміхається
-
А якщо вона у когось не посміхнулася, то наступного разу обов’язково посміхнеться.
-
Я вам дякую за урок. Ви великі молодці.