Конспект уроку. Тема: Розв’язування текстових задач на відсотки (математика 6 клас)
Склала: вчитель математики вищої категорії
Петрівського Першого НВК Тарутинської селищної ради
Димчоголо Катерина Степанівана
Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки
Мета: систематизувати знання учнів про види задач на відсотки та доповнити їх алгоритмом розв'язування таких типів складанням пропорцій.
Тип уроку: застосування знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Для перевірки засвоєння матеріалу попередніх уроків та, можливо, корекції знань, виконуємо самостійну роботу.
Варіант 1 1. У селищі 224 будинки: 84 двоповерхових, а решта — одноповерхових. Скільки відсотків усіх будинків складають одноповерхові? 2. Ціна товару підвищилась з 200 грн до 230 грн. На скільки відсотків підвищилась ціна товару? |
Варіант 2 1. Банка з варенням коштує 7,2 грн. Скільки відсотків становить вартість варення від вартості банки з варенням, якщо порожня банка коштує 75 копійок? 2. Ціна товару підвищилась з 52 грн до 53,3 грн. На скільки відсотків підвищилась ціна товару? |
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
а) 20 % від 40 грн; б) число, якщо 20 % його становлять 40 грн;
в) скільки відсотків становить 20 грн від 40 грн?
|
|
|
|
III. Систематизація знань
Основна мета уроку: повторити і систематизувати знання учнів про типи та вивчені способи розв'язування задач на відсотки, а також розглянути можливість використовувати складання пропорцій для розв'язування задач на відсотки. Тому ретельно розбираємо матеріал уроку. Найголовніше, щоб по закінченні учні усвідомили, що будь-яку задачу на відсотки можна розв'язувати будь-яким з трьох способів:
IV. Відпрацювання навичок
Щоб домогтися від учнів оволодіння всіма трьома способами розв'язування задач та з метою пожвавлення їх діяльності, можна цю частину роботи провести у формі турніру. Запропонувати розв'язування по черзі різними способами: наприклад: розподіляємо клас на три групи (3 ряди, учнів): першу задачу розв'язує перший ряд за означенням відсотка; другий — зведенням до розв'язування задач на дроби; третій — складанням пропорції. До наступної задачі — перший ряд складає пропорцію; другий — за означенням відсотка; третій — зводить задачу до задачі надроби і т. ін. Головне, за чим слід стежити:
1) якомога більше учнів залучити до роботи;
2) під час розв'язування задач різними способами повторювати відповідні алгоритми (готуємось до тематичної контрольної роботи).
Додатково
Цукровий сироп складається з 11 частин води і 3 частин цукру. Скільки цукру треба взяти, щоб дістати 280 кг сиропу?
Рефлексія «Наплічник»
Принцип: Учні передають один одному умовний «наплічник». Той, хто тримає його в руках, має озвучити свої досягнення або найбільш цікаві моменти уроку та навести конкретний приклад. Якщо не вдається одразу зібратися з думками, учень може сказати фразу «Пропускаю хід» та передати слово наступному школяреві.
V. Підсумки уроку
Задача. Сплав містить 11 % міді. Скільки міді міститься у 370 кг такого сплаву? Як розв'язати цю задачу?
VI. Домашнє завдання
а) 48 % його дорівнює 16,8; б) 15% його дорівнює 4.
1