Урок геометрії 7 клас
Тема. Розв'язування задач з теми «Прямокутний трикутник»
Мета: домогтися засвоєння учнями властивості прямокутного трикутника з гострим кутом 30° ; сформувати в учнів використовувати їх для розв'язування задач; розвивати вміння використовувати набуті раніше, знання для розв'язування задач на прямокутний трикутник. Виховувати охайність ведення математичних записів.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Обладнання: набір креслярського приладдя; картки завдань.
Тема. Розв’язування задач з теми «Прямокутний трикутник»
Мета: домогтися засвоєння учнями властивості прямокутного трикутника з гострим кутом 30° ; сформувати в учнів використовувати їх для розв’язування задач; розвивати вміння використовувати набуті раніше, знання для розв’язування задач на прямокутний трикутник. Виховувати охайність ведення математичних записів.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Обладнання: набір креслярського приладдя; картки завдань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Девіз уроку : «Світ, що нас оточує, - це світ геометрії. То ж давайте його пізнавати!»
II. Перевірка домашнього завдання
1)Пояснення № 451 та № 453 – два учні біля дошки
2) Яка сторона у прямокутному трикутнику найбільша?
3)Сформулювати властивість катета, що лежить проти кута 30°.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над вдосконаленням вмінь розв’язувати задачі з використанням вивчених властивостей у прямокутному трикутнику.
ІІІ Актуалізація опорних знань
1. Закінчіть речення: «Трикутник, у якого є прямий кут, називається...»
2. У прямокутному трикутнику один з кутів дорівнює 47°. Чому дорівнюють два інші його кути?
3. Закінчіть речення: «Сторона прямокутного трикутника, що лежить проти прямого кута, називається...»
4. Гіпотенузи двох прямокутних трикутників рівні. Один з кутів першого трикутника дорівнює 40° та один з кутів другого дорівнює 50°. Чи рівні ці трикутники?
5. У трикутнику ABC кут А прямий. Чим є в цьому трикутнику сторона AB?
Відповіді: 1)прямокутний 2) 90° та 43° 3) гіпотенуза 4) так 5)катетом
IV. Удосконалення і застосування знань і вмінь
Завдання. Визначте довжину відрізків, позначених буквою x на рисунку 1 у кожному випадку, якщо всі зображені трикутники рівносторонні.
Порівняйте знайдені величини з довжиною сторони даного трикутника. Зробіть загальний висновок. Розв’язуючи запропоноване завдання, учні мають активізувати знання: а) про означення рівностороннього трикутника;
б) властивість медіани, бісектриси й висоти рівнобедреного трикутника, що проведені до основи, та наслідок з неї. Висновок, який можна зробити, проаналізувавши результати та порівнявши їх з умовою, приводить до формулювання мети: розглянувши прямокутний трикутник з кутами 30° [60°], з’ясувати властивість катета, що лежить проти кута 30°.
Колективне розв’язування вправ Мозковий штурм
3. У прямокутному трикутнику катет, прилеглий до кута 30°, дорівнює 18 см. Знайдіть довжину бісектриси трикутника, проведеної до даного катета.
Задачі для повторення
1. У трикутнику ABC висота AD ділить кут A на два кути, причому Знайдіть кути трикутника ABC.
2. Висота рівнобедреного трикутника, проведена до бічної сторони, утворює з основою трикутника кут 35°. Знайдіть кути даного трикутника.
VI. Підсумки уроку
Чи існує прямокутний трикутник, зображений на рисунку 4? Чому?
Релаксація Чи задоволені ви своїми вміннями? Поставте позначки на полях зошита.
VII. Домашнє завдання
Повторити с. 147 виконати №467●,464
Скласти рекламу для прямокутного трикутника