Тема: Розв’зання задач на дві дії різного ступеня. Знаходження виразів із буквою.
Мета: - продовжити формувати вміння розв’язувати задачі;
- організовувати засвоєння табличних випадків множення і
ділення при розв’язанні прикладів і задач та обчислення
виразів зі зміною;
- розвивати схильність до аналізу й синтезу,математичну мову.
Обладнання: плакат ”Лисиця та Журавель”;плакат гри “Хто в якій хатинці живе?’’;плакат гри”Впізнай чий слід”;конверти із завданням;казкові смайлики ;плакат із виразами від Лисиці та Журавля;таблиця з рівностями;плакат гри “Мовчанка”;короткий запис задачі;плакат гри”Відчини хатинку”
Хід уроку
I. Організація класу.
- Доброго дня діти! Сідайте будь ласка.
Пролунав уже дзвінок
Починається урок.
На уроці не куняймо
Математику вивчаймо.
Діти сядьте рівненько,посміхніться один одному. Ви бачите скільки гостей завітало до нас! А ще завітали до нас казкові герої. Вони хочуть взяти із собою в казку тих дітей,які хочуть багато знати,які вміють гарно писати,читати,рахувати,гарно розв’язувати задачі. Будуть уважними,кмітливими,старанними,дисциплінованими протягом усього уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку ми зробимо,ще один крок
Математику будемо гарно вчити
І в цьому нам будуть допомагати
Хто діти?(Лисиця та Журавель)
За порушення дисципліни,підказки,викрикування смайлики будуть повертатися до Лисиці та Журавля. В кінці уроку ми порахуємо кількість смайликів і виставимо вам оцінки.
Поспішаючи до нас на урок Лисиця та Журавель опинилися на роздоріжжі одна дорога вела через ліс,а друга через міст. Довго вони сперечалися і не змогли вирішити якою дорогою іти. Сперечались, сперечались,сперечались і Журавель пішов однією дорогою,а Лисиця пішла іншою дорогою і ось вони прийшли до нас на урок посварені. Давайте їм допоможемо стати справжніми друзями.
II. Контроль,корекція та закріплення знань.
1.Перевірка домашнього завдання.
- Які номери ви виконували дома?(№770;№771.)
Лисиця та Журавель вдома теж розв’язували задачу 770 і склали до неї 2 вирази. Погляньте на дошку. Виберіть серед виразів,той,який є розв’язанням задачі.
3∙6+4 3∙6+4
(Правильний вираз у Журавля 3∙6+4)
-Чому?(бо по 3 палички беремо 6 раз)
-Так,молодці.
Задача 771 перевіряє разом зі мною Журавель.
12+17=29(авт.)-виїхало.
40-29=11(авт.)
Відповідь: 11 автомобілів залишилося.
1) 40-12=28(авт.)- залишилося після 1 виїзду.
2) 28-17=11(авт.)
Відповідь:11 автомобілів залишилося.
40-(12+17)=11
Журавель дома також розв’язував і цю задачу і ось у цьому конверти приніс нам розв’язання цієї задачі(показую конверт),давайте перевіримо чи правильно Журавель розв’язав задачу.
1) 40-12 =
-Що цією дією ми взнали?(Скільки автомобілів залишилося після 1 виїзду).
2) -17=
- Що цією дією ми взнали?(Скільки автомобілів залишилося?)
Відповідь: автомобілів залишилося.
2.Усні обчислення.
2.1 Гра ”Хто в якій хатинці живе”
Пограємо з вами у гру від Лисиці. Погляньте на дошку. Хто на ній зображений?(вовк,лисиця,заєць,білка). Біля кожної тварини є вирази,які потрібно обчислити для того,щоб дізнатися,хто в якій хатинці живе?
3∙8-16= 2∙5-7= 8:2+21= 3∙8-18=
У дуплі білки сушать грибочки шапочки грибочків вони наколюють на гілки і складають навколо дупла.
Лігво вовки влаштовують у глухих,малодоступних місць,далеко від води,полюють далеко від свого лігва,щоб не привернути до нього увагу.
Свої нори лисиця риє у чагарниках,лісосмугах,а то просто в полі.В норах лисиці роблять тунелі де переховуються під час негоди.
-Де живе заєць?(кущі)
Діти,в зайця немає ні нори,ні гнізда.Сьогодні під кущем,завтра в снігу ямку викопає-там у нього й дім.
-Правильно.Лисиця та Журавель за правильне виконання завдання дарує вам смайли.
3.Усне опитування.
- Діти,подивіться на дошку. Прочитайте рівності по різному.
2∙5=10
3∙6=18
Добуток чисел 2 і 5,дорівнює 10.
Добуток чисел 3 і 6,дорівнює 18.
2 помножити на 5,буде 10.
3 помножити на 6,буде 18.
Перший множник-2, другий множник-5, добуток 10.
Перший множник-2, другий множник-5, добуток 10.
(Ділене,дільник,частка).
15 ділене : 3 дільник =5 частка
Часткою чисел 15 і 3 буде число 5.
15 поділити на 3 буде 5.
Правильно молодці!
2.2 Гра”Мовчанка”
А тепер Лисиця та Журавель запрошують нас в гості до лісу,але незвичайного,а математичного.
Правила гри:
Я вам показую вираз ви мовчки обчислюєте,я показую указкою на учня,учень виходить до дошки бере відповідну цифру і прикріплює на ялинку.
12:3 21:3
9:3 18:3
15:3 24:3
6:3 27:3
Цифри: 4, 3, 5, 2, 7, 6, 8, 9.
2.3 Гра”Впізнай чий слід”
- А ви знаєте,що тварини теж вміють писати?
Взимку,коли в лісі лежить глибокий сніг,то там,то тут можна побачити тут був зайчик,промайнула лисичка,пробігла білка,тут побував вовк.
27:3 2∙9 18:3 15:3
+6 :3 :3 +7
: 3 +2 +7 :2
Фізкультхвилинка під музику.
“ Я лисичка,я сестричка”
4.Каліграфічна хвилинка.
Діти,відступаємо 2 клітинки від домашньої роботи запимсуємо посередині рядка число класна робота 20 березня Класна робота.
Лисиця та Журавель попросили мене,щоб я подивилася,хто у вашому класі уміє гарно писати.
Отже,давайте з вами напишемо рядок цифри 5.
Назвіть сусудів числа 5?(4і6)
III.Розвиток математичних знань.
-А зараз Лисиця пропонує задачу із підручника на сторінці 130 задача 775.
Письмово.
Короткий запис задачі на дошці.
Iд.-?
одн. 6р.
IIд.-?
IIIд.-? ,на 1р.Б
1) 6:2=3(р.)-за день.
- Хто розв’язав задачу виразом?
6:2+4
2) 3+1=4(р.)
Відповідь:4 рами зробив столяр за третій день.
-У природі існують справжні столяри-будівельники.
- Як ви гадаєте,як звати цю тварину?(Бобри).
Бобер-найбільший гризун в Україні,довжиною до 1 метра,а масою до 30 кілограмів. Бобри пливуть 3 кілометри за 1 годину і можуть перебувати під водою до 15 хвилин. Бобри живуть на невеликих річках чи озерах. Бобри – це нічні тварини.
Одного разу Бобер побудував хатинку і,щоб її відкрити нам потрібно підібрати ключі до колодки. Але на колодці зашифрований код. А для цього потрібно розв’язати вирази і Журавель і Лисиця звернулися до нас.
17-(32-24)= 81-(67+9)= 100-33-33= 91-47+26=
-Будьте уважні дома будете працювати з аналогічним завданням.
- Перевірка виразів.
Переклеїти Лисицю та Журавля.
Завдання 777.
Письмово.
Потрібно знайти значення виразів з буквою.
1. Якщо а=3,то а∙6=3∙6=18 - 1 учень біля дошки коментовано.
2. Якщо а=3,то 18:а=18:3=6 - 2 учень біля дошки коментовано.
3.Якщо а=3,то 31-а=31-3=28 - з місця коментовано.
4.Якщо а=3,то 28+а=28+3=31 - самостійно.
5.Якщо а=3,то 21:а=21:3=7 – усно.
6.Якщо а=3,то а∙5=3∙5=15 – усно.
7.Якщо а=3,то 27:а=27:3=9 – усно.
8.Якщо а=3,то а-2=3-2=1 – усно.
Діти,які ви молодці ви сьогодні на уроці гарно працюєте,подружили нашу Лисицю і Журавля і ще у нас у книжці є задача із зірочкою,але я думаю,що вона для вас буде як звичайна.
Усно.
1) 27:3=9(грн.)
- Що ми цією дією взнали?(Скільки гривень коштує 1 шапочка).
- Яка друга дія?
2) 9-5=4(грн.)
- Що цією дією взнали?(На скільки гривень шапочка дорожча за рукавичку).
- Хто зачитає відповідь задачі?
Відповідь: на 4 гривень шапочка дорожча за рукавичку.
IV. Підсумок уроку.
27 :(21-12)=
-А цім виразі,яка дія виконується першою?(Дія множення).
75-3∙8=
Лисиця та Журавель дуже вдячні вам,що ви повернули їм втрачену дружбу,і самі виявилися дружніми,активними,працю витими,старанними,кмітливими.
Лисиця та Журавель принесли вам ось цей конверт,а в ньому невеличка допомога для виконання домашнього завдання задачі 779. Схема вираз.
Прочитайте задачу про себе.
Що означає всю рибу поділили на 3 частини?(На 3 рівні купки).
Діти пам’ятайте про порядок виконання дій у розв’язанні виразів.
- Діти підраховують смайлики.
- Оцінювання учнів.
До побачення. До нових зустрічей.