Тема: Віднімання двоцифрових чисел виду 50– 34. Задачі на дві дії
Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50 - 34; відпрацювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; продовжувати вдосконалювати вміння розв’язувати складені задачі;розвивати логічне мислення, вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати свої дії; виховувати інтерес до архітектури, відповідальне ставлення до роботи.
Тип уроку: комбінований, з елементами інтеграції.
Обладнання: мультимедійна дошка, картки із завданнями, демонстраційний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- Сідаймо, дітки, рівненько, бо на нас чекає цікавий незвичайний урок , який ми продовжимо на уроці образотворчого мистецтва, де ми будемо створювати будиночок для казкового героя. Але спочатку нам треба підготуватися.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності і очікування
В далекі-далекі часи, коли наші з вами пращури не вміли будувати, вони жили в місцях, які вважали придатними для цього,— у печерах.
Як ви вважаєте, чи зручно там жити? Хто з вас зараз захотів би перебратися зі своєї затишної оселі до печери й жити як первісна людина?
Саме в ті далекі часи люди почали замислюватись над тим, що печери — це не найкраще житло. Спочатку вони будували найпростіші споруди — намети з гілля та кісток первісних тварин, землянки, а вже набагато пізніше створювали споруди з таких природних матеріалів, як дерево и камінь, що певним чином оброблялися.
Ми живемо в сучасних зручних будинках, збудованих за допомогою техніки і будівельних матеріалів. Отже, мистецтво проектування та будування – це архітектура, а людина, яка займається проектуванням будь-яких будівель – це архітектор. Але для того щоб будинок був не тільки красивий, а і міцний і простояв багато років архітектор повинен знати математику і правильно проводити розрахунки. Тому уявіть, що ми архітектори-проектувальники і працюємо в офісі.
Виберіть речення і розкажіть, що ви очікуєте від своєї роботи:
ІІІ. Повідомлення теми і мети
На сьогоднішньому уроці математики ми познайомимось з відніманням двоцифрових чисел виду 50 – 34. Будемо обчислювати приклади, застосовуючи вивчені прийоми додавання і віднімання чисел. Розв’язувати задачі на дві дії.
ІV. Актуалізація опорних знань.
17 – 7 + 20 – 3 + 2 = 29
10 + 12 – 2 – 5 + 1 = 16
Дізнаємось, з яких частин складається будинок за допомогою гри. Кожна команда повинна правильно обчислити приклади і назвати частину будинку.
Отже будинок складається з трьох частин: фундаменту, стін і даху.
Тож будемо закладати фундамент. Фундамент – це частина. На якій тримається весь будинок. Він повинен бути дуже міцним. Для нас фундамент – це наші знання.
Продовжіть логічний рядок і запишіть каліграфічно в зошит.
98 87 76 …
Перевірка.
V. Повідомлення нового матеріалу.
1. Пояснення обчислень
- Яку геометричну форму має стіна?
- Правильно прямокутну. Подивіться на стіну майбутньої школи. Чому дорівнює її довжина? (50м)
- Чи відома висота (ширина)? (Ні, вона на 24м менша)
- Як дізнатись ширину прямокутника? Складіть приклад (50 – 24)
- Правильно, але ми з вами ще не обчислювали такі приклади. Подивіться на схему і поясніть обчислення і знайдіть значення виразу.
50 – 34 =
50 – 30 = □
□ – 4 =
VІ. Закріплення та систематизація знань.
Щоб звести міцні стіни будівельнику треба правильно розрахувати і замісити розчин. Прочитайте задачу і назвіть складові розчину.
Задача.
Щоб замісити розчин будівельникам треба 60 відер піску, цементу - на 34 відра менше, а води стільки ж, скільки й цементу. Скільки всього відер цементу і води треба взяти будівельникам?
Після того як будівельники зведуть стіни, тесляри зводять дах. Яка геометрична фігура лежить в основі покрівлі? (трикутник) Щоб взяти необхідну кількість матеріалу треба обчислити периметр цього трикутника.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Отже, перша частина нашого цікавого уроку добігла кінця. Ви зрозуміли, як відповідально треба відноситись до роботи працівникам. Які працюють над зведенням будинків. Оцініть кожний свою роботу в офісі. Продовжіть речення: