Урок "Віднімання виду 50 - 34"

Про матеріал
Розробка уроку математики для 2 класу "Віднімання виду 50 - 34" за програмою Нової Української школи Романа Шияна.
Перегляд файлу

Тема: Віднімання двоцифрових чисел виду       50– 34. Задачі на дві дії

Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50 - 34; відпрацювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; продовжувати вдосконалювати вміння розв’язувати складені задачі;розвивати логічне мислення, вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати свої дії; виховувати інтерес до архітектури, відповідальне ставлення до роботи.

Тип уроку: комбінований, з елементами інтеграції.

Обладнання:  мультимедійна дошка, картки із завданнями, демонстраційний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Сідаймо, дітки, рівненько, бо на нас чекає цікавий незвичайний урок , який ми продовжимо на уроці образотворчого мистецтва, де ми будемо створювати будиночок для казкового героя. Але спочатку нам треба підготуватися.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності і очікування

  1. Розповідь про архітектуру

В далекі-далекі часи, коли наші з вами пращури не вміли будувати, вони жили в місцях, які вважали придатними для цього,— у печерах.

Як ви вважаєте, чи зручно там жити? Хто з вас зараз захотів би перебратися зі своєї затишної оселі до печери й жити як первісна людина?

Саме в ті далекі часи люди почали замислюватись над тим, що печери — це не найкраще житло. Спочатку вони будували найпростіші споруди — намети з гілля та кісток первісних тварин, землянки, а вже набагато пізніше створювали споруди з таких природних матеріалів, як дерево и камінь, що певним чином оброблялися.

Ми живемо в сучасних зручних будинках, збудованих за допомогою техніки і будівельних матеріалів. Отже, мистецтво проектування та будування – це архітектура, а людина, яка займається проектуванням будь-яких будівель – це архітектор. Але для того щоб будинок був не тільки красивий, а і міцний і простояв багато років архітектор повинен знати математику і правильно проводити розрахунки. Тому уявіть, що ми архітектори-проектувальники і працюємо в офісі.

 

  1. Очікування

Виберіть речення і розкажіть, що ви очікуєте від своєї роботи:

  • Я хочу навчитись…
  • Я хочу дізнатись…
  • На уроці я буду…

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети

На сьогоднішньому уроці математики ми познайомимось з відніманням двоцифрових чисел виду 50 – 34. Будемо обчислювати приклади, застосовуючи вивчені прийоми додавання і віднімання чисел. Розв’язувати задачі на дві дії.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.
  • Гра «Ніч – день»

17 – 7 + 20 – 3 + 2 = 29

10 + 12 – 2 – 5 + 1 = 16

  • Гра «Виручай»

Дізнаємось, з яких частин складається будинок за допомогою гри. Кожна команда повинна правильно обчислити приклади і назвати частину будинку.

Отже будинок складається з трьох частин: фундаменту, стін і даху.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

Тож будемо закладати фундамент. Фундамент – це частина. На якій тримається весь будинок. Він повинен бути дуже міцним. Для нас фундамент – це наші знання.

Продовжіть логічний рядок і запишіть каліграфічно в зошит.

98 87 76 …

 

  1. Математичний диктант
  • Збільшити 50 на 2;
  • Збільшити 50 на 12;
  • Зменшуване 70, від’ємник 7 знайдіть різницю;
  • Від 30 відняти 10;
  • Від 30 відняти 10 і відняти 2.

Перевірка.

  • Я задоволена вашими знаннями. Фундамент успішно закладено і ми можемо проектувати стіни.
  •  

V. Повідомлення нового матеріалу.

1. Пояснення обчислень

- Яку геометричну форму має стіна?

- Правильно прямокутну. Подивіться на стіну майбутньої школи. Чому дорівнює її довжина? (50м)

- Чи відома висота (ширина)? (Ні, вона на 24м менша)

- Як дізнатись ширину прямокутника? Складіть приклад (50 – 24)

- Правильно, але ми з вами ще не обчислювали такі приклади. Подивіться на схему і поясніть обчислення і знайдіть значення виразу.

50 – 34 =

50 – 30 = □

□ – 4 =

 

  1. Первинне закріплення. Робота з підручником

 

VІ. Закріплення та систематизація знань.

  1. Робота над задачею.

Щоб звести міцні стіни будівельнику треба правильно розрахувати і замісити розчин. Прочитайте задачу і назвіть складові розчину.

Задача.

Щоб замісити розчин будівельникам треба 60 відер піску, цементу - на 34 відра менше, а води стільки ж, скільки й цементу. Скільки всього відер цементу і води треба взяти будівельникам?

 

  1. Колові приклади

 

  1. Робота з геометричним матеріалом в парах.

Після того як будівельники зведуть стіни, тесляри зводять дах. Яка геометрична фігура лежить в основі покрівлі? (трикутник) Щоб взяти необхідну кількість матеріалу треба обчислити периметр цього трикутника.

  • Що таке периметр?
  • Обчисліть парами периметр свого трикутника.
  •  

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Отже, перша частина нашого цікавого уроку добігла кінця. Ви зрозуміли, як відповідально треба відноситись до роботи працівникам. Які працюють над зведенням будинків. Оцініть кожний свою роботу в офісі. Продовжіть речення:

  • На уроці я дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • Мені було складно…
  • Я зміг…
  • Я вам дякую за плідну роботу. Ми разом побудували такий чудовий будинок.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку