10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Тема. "САМООЦІНКА І ПОВЕДІНКА ЛЮДИНИ "

Про матеріал
: Ознайомити учнів з поняттям «самооцінка»; проаналізувати, як формується самооцінка, як вона впливає на поведінку людини; вчити адекватно реагувати на критику; розрізняти впевненість і самовпевненість; формувати вміння гідно поводитись у будь-якій ситуації; виховувати позитивні якості характеру.
Перегляд файлу

Основи здоров’я. 4 клас. Урок - тренінг

Тема. САМООЦІНКА І ПОВЕДІНКА ЛЮДИНИ

Мета: ознайомити учнів з поняттям «самооцінка»; проаналізувати, як формується самооцінка, як вона впливає на поведінку людини; вчити адекватно реагувати на критику; розрізняти впевненість і самовпевненість; формувати вміння гідно поводитись у будь-якій ситуації; виховувати позитивні якості характеру.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

називають види самооцінки(завищена, занижена і адекватна);

пояснюють, що впливає на самооцінку, як ставитися до справедливої та несправедливої критики;

розповідають, як самооцінка впливає на поведінку людини;

розпізнають пасивну, агресивну і впевнену (гідну) поведінку;

пояснюють різницю між впевненістю і самовпевненістю.

Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт  і фломастери.

Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор.

Що підготувати заздалегідь

Роздрукувати малюнки дітей для роботи в групах.

 

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. Стартові завдання (зворотний зв’язок з попереднім заняттям, актуалізація нової теми, повторення вивченого)

Фронтальна робота

Характер — це сукупність особистих рис людини, що виявляються в її поведінці та діяльності. Слово «характер» запозичене з давньогрецької мови. Його первісне значення — ознака, риса, особливість.

— Доберіть прикметники до слова «характер». (Добрий, залізний, поганий, лагідний, важкий тощо)

— Назвіть риси гарного (поганого) характеру.

Доберіть протилежні риси характеру.

Добрий —

чуйний —

сміливий —

роботящий —

  • З ким можна поговорити, якщо виникли проблеми?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми поговоримо, що таке самооцінка і як вона впливає на поведінку людини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Подивіться одне на одного. Чи однакові ми зовнішньо? Чи однакові у нас думки, почуття, здібності, уподобання? Людина живе у світі. Спілкується з ін­шими людьми, навчається, розвиває свої здібності, досягає успіху. Кожній лю­дині необхідно зрозуміти, якою вона є.

Намагання людини пізнати саму себе визначають як самопізнання. Лю­дина оцінює, які риси позитивні, а які — негативні. Здійснювати самооцінку необхідно чесно і правдиво. Після цього можна замислитися над тим, як розви­вати позитивні риси, а як позбутися негативних, тобто самовдосконалюватися.

Що таке самооцінка?

Самооцінка — це твої уявлення про себе, твої здібності і можливості. Самооцінка складається з того, як ти оцінюєш себе у різних ситуаціях: навчанні, спорті, творчості. Наприклад, ти можеш добре плавати і погано грати у футбол, гарно малювати і мати труднощі з математикою. Це – нормально, адже жодна людина не може бути досконалою в усьому.

Діти стають у коло, беруться за руки. Вчитель пропонує по черзі назвати своє ім’я та сказати, що їм легко робити, а що складно. Наприклад: «Я – Оленка. Мені легко кататися на велосипеді, а складно спілкуватися з хлопчиками». Вчитель починає з себе, щоб дати дітям зразок відповіді.

За допомогою презентації, або малюнків пропоную дітям пригадати види самооцінки.

Завищена самооцінка – коли людина вважає себе кращою за інших, перебільшує свої здібності і досягнення.

Занижена самооцінка – коли людина вважає себе гіршою за інших, недооцінює себе.

Адекватна самооцінка – коли людина реалістично оцінює свої здібності і досягнення, вважає себе не гіршою, але й не кращою за інших.

 Руханка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Перегляд та обговорення мультфільму: «Про похвалу і критику» (вчити правильно реагувати на критику)

Слово вчителя: «Наша самооцінка залежить від думки інших людей. Якщо нас хвалять – самооцінка підвищується. А якщо сварять, критикують – знижується. Та як же правильно ставитися до цього? Про це нам розповість мультфільм «Про похвалу і критику».

Запитання для обговорення:

  • Яка критика шкідлива? (Несправедлива, критика через заздрощі, висловлена без поваги).
  • Яка критика корисна? (Доброзичлива, справедлива, яка містить конкретні поради).
  • До якої критики варто прислухатися? (Зауваження, які висловлюють кілька людей; дорослі, яким ти довіряєш; близькі друзі).
  • Як слід реагувати на несправедливу критику? (Не звертати на неї уваги).
  • Як правильно висловлювати критику? (Спочатку похвалити людину, потім запропонувати дещо змінити і наостанок знову похвалити).
  • Що вам найбільше сподобалося в цьому мультфільмі?

Робота в групах: «Упевненість і самовпевненість» (вчити дітей розпізнавати впевненість і самовпевненість)

  • Чи знаєте ви, що із самооцінкою пов’язані такі риси характеру, як впевненість і самовпевненість? Як ви гадаєте, ці риси характеру однакові? Якщо ні, чим вони відрізняються? (Відповіді дітей)
  • Дехто плутає ці риси характеру, хоча вони абсолютно різні. Упевнена в собі людина має адекватну самооцінку, усвідомлює свої переваги та недоліки і з гумором ставиться до невдач. А самовпевнені люди часто мають завищену самооцінку. Вони демонструють показну впевненість у власній правоті, що породжує суперечки і конфлікти.

Об’єднати учнів у три групи за кольорами. Роздати групам малюнки та запропонувати визначити, яка самооцінка у їхнього персонажа. Представники груп пояснюють свій вибір.

(Марійка – активна, винахідлива і товариська дівчинка. Вона охоче бере участь у іграх та змаганнях, не ображається, якщо програє.

Оленка завжди боїться, що програє, а інші сміятимуться з неї. Коли її запрошують до гри, вона знервовано відповідає: «У мене є кращі заняття, ніж ваша дурна гра».

Юрко – завжди командує в іграх і прагне перемогти за будь-яку ціну. Найменша поразка може вивести його з рівноваги, і він страшенно гнівається, якщо хтось наважується заперечувати йому.)

 Обговорення ситуації

— Послухайте історію про хлопчика Вітю та його сестричку Олю.

Вітя прийшов зі школи, пообідав і сів читати книжку. До нього підійшла молодша сестричка Оля.

— Вітю, дістань, будь ласка, з етажерки мою книжку.

— Не заважай! — крикнув на неї Вітя.— Хіба не бачиш, що мені ніколи?

Оля повернулася і зі сльозами на очах пішла до іншої кімнати, до своїх іграшок.

— Як можна оцінити поведінку Віті щодо молодшої сестри? Що мав зро­бити Вітя?

Доцільно використати метод «Прес».

«Я вважаю, що...

тому, що...

Таким чином...

... а отже...

Вітя повинен був...

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чому потрібно постійно поліпшувати характер, намагатися контролю­вати вияв негативних рис та прагнути позбутися їх?

— Поміркуйте і назвіть однакові риси характеру, які можуть бути і в дівчаток, і в хлопчиків.

— Які риси маминого характеру вам подобаються? А татового?

— Які позитивні риси характеру сприяють успіхам у навчанні?

— Які риси характеру стають на заваді вашого авторитету серед това­ришів?

— Що саме — впевненість чи самовпевненість — сприяє успіхам у на­вчанні? стає на заваді авторитету серед товаришів?

Вправа «Ти – молодець!»

Діти стають у коло і кожен по черзі має продовжити фразу: «Я нещодавно навчився (плавати брасом, робити шпагат…)». У відповідь усі разом промовляють: «Ти – молодець!» - і піднімають вгору великий палець.

Завершуємо заняття аплодисментами.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 136–140).

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку