"Урок Основи здоров я 4 клас"

Про матеріал
Цікавий урок з використанням ігор, схем., карток. Діти дізнаються про цікаву інформацію граючись. Матеріал засвоюється легше.
Перегляд файлу

Предмет: Основи здоров’я

Клас: 4

Розділ: Психічна і духовна складові здоров’я.

Тема: "Негативний вплив шкідливих звичок на здоров"я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин.

 Мета: формувати в учнів уявлення про згубну дію на дитячий організм куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин; формувати уявлення про «пасивного курця»; продовжувати формувати в учнів уявлення про права дитини. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідне до ситуації. Виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 Обладнання: ілюстрації за темою, картки, малюнок лікаря Айболита.

 

Хід уроку

І. Організація класу

 Хто здоровий, той не плаче

 Жде його в житті удача.

 Він уміє працювати,

 Вчитись і відпочивати.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

 - Давайте згадаємо, яку тему уроку ми вчили на попередньому уроці. Так, ми з вами говорили про поведінку учнів.

 - Скажіть будь ласка, що повинен робити ввічливий учень?

               - говорити чемно, не вживати образливих слів;

               - поважати старших;

               - не кривдити менших;

               - пропускати в дверях старших, дівчат, менших;

               - поступатися місцем у транспорті;

               - пропонувати свою допомогу

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди про корисні звички.

 - Якщо когось із вас спитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя і здоров’я.

 Від здоров’я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Кожен з вас мріє бути дужим, бадьорим, радісним.

 Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими. Звички робити добро, говорити тільки правду, бути ввічливими обов’язково принесуть користь як собі, так і друзям, рідним, близьким.

 - Яких корисних звичок ви набули за прожиті вами роки?

(Вітатися з оточуючими, просити вибачення, говорити правду, усміхатися, виконувати ранкову гімнастику, …

До нас на урок завітав лікар Айболить, який буде дивитися як ви сьогодні працюватимете. І пропонує вам таке завдання. Будьте уважними. (вивішую малюнок Айболита.

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\doctor.png

 

 

 

2. Гра «Корисно – шкідливо».

 Учні картками сигналізують: зелена – корисно, червона – шкідлива.

 * Вітання під час зустрічі...

 * Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...

 * Допомагати слабшим, маленьким, хворим...

 * Виконувати ранкову гімнастику...

 * Смоктати палець...

 * Доглядати за власним одягом, взуттям...

 * Дотримуватись режиму дня…

 * Гризти нігті...

 * Колупатсь у носі...

 * Говорити неправду...

 * Довго засиджуватись біля телевізора...

 * Курити, пити...

IV. Оголошення теми і мети уроку

 - Сьогодні ми говоритимемо про вплив куріння, алкоголю та наркоманії на здоров’я людини.

 Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

1. Вступне слово вчителя.

 - Скажіть, який саме вплив на здоров’я людини мають ці шкідливі звички?

 - Що таке шкідлива звичка?

 Шкідлива звичка – це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, тютюнопаління, наротиків.

 - Як на вашу думку, що таке куріння?

Куріння -  це шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найшкідливішою з яких є нікотин.

 У людини, яка закурить вперше, виникає гостре отруєння: прискорення пульсу, шум в вухах, тремтіння рук. Курці частіше хворіють на рак легень.

Тютюно паління є найпоширенішою шкідливою для організму людини звичкою.

Нікотин та інші компоненти тютюну сприяють ураженню майже всіх органів і систем організму. Тютюнопаління знижує працездатність людини, послаблює імунітет, знижує пам’ять. Негативний вплив куріння на організм дитини проявляється у швидкій втомі, млявості, поганому апетиті, роздратованості, відставанні у фізичному розвитку, хворобах легень. Тютюновий дим затримує корисні ультрафіолетові промені, у курців жовті зуби, пальці. Тютюнопаління  спричинює багато захворювань і веде до передчасної смерті. Нікотин – дуже сильна отрута, яка порушує обмін речовин, пошкоджує органи дихання і серцево – судинної системи.

З’явився новий термін – “хвороби курців”. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, щорічно на планеті гине 2,5 млн. осіб.

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\76222354.jpg

 

 

 

2. Робота із схемою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.        Поетична хвилинка.

- Як хочеш швидко підростати

 І розвиватися, як слід,

 Себе повинен вберігати

 І захищати від бід.

-  Яка ж біда спіткати може?

-  О! Бід навколо ціла тьма!

  Ти не роби, чого негоже,

Не підставляй себе дарма.

Цигарку взяв малий хлопчина,

Як паровоз іде й димить.

Й не думає того дитина,

Що це страшна для нього мить.

Він виробля погану звичку,

Бо вже звикатиме палить.

Здоров’ячко, як рукавичку,

Він може просто загубить.

 

4. Про що говорять цифри.

(Інформацію читає вчитель)

- А зараз ми з вами послухаємо інформацію «Про що говорять цифри»

 * Повітря, яке ви вдихаєте, перебуваючи поблизу курців, містить стільки шкідливих речовин, як би ви самі викурили 2 цигарки на день.

 * У тих, хто викурює 10 цигарок на день, на 50 % підвищується ризик померти від інфаркту серця і раку легень

 * Із 3000 дітей, що палять, 1000 помирає від хвороб, пов’язаних із курінням.

б) Це треба знати.

 * Одна крапля нікотину вбиває коня.

 * Якщо змочити нікотином кінчик скляної палички і доторкнутися нею до дзьоба горобця, він загине.

 * Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі.

 - А чи знаєте ви що таке пасивне куріння?

 (Учні дивляться на дошку і читають, що таке пасивне куріння.)

5. Перегляд ілюстрацій «Які наслідки від куріння?»

 

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\30208072.jpg

 

 

6.  Продовження розповіді учителя.

- Є ще один наркотик, який приносить людям зло, горе, руйнує життя, долі, позбавляє радощів та розуму, це – алкоголь. Ф. Достоєвський справедливо помітив, що ніхто і ніщо так не перетворює людину на тварину, як горілка.

Особливо небезпечний алкоголь молодому організмові. Пиво – це теж своєрідна отрута. У людей, які зловживають пивом, порушується обмін речовин, розвивається хвороба “бичаче серце”, руйнується печінка.

Алкоголь чужий природі всього сущого на землі і, крім людини, його не вживає жодна істота. Навіть зерна пшениці, які пролежали понад 3 тис. Років у гробницях фараонів, сходять і колосяться, у той час як зерно, змочене в горілці, ніколи не проросте.

7. Робота в групах.

 - Прочитавши це прислів’я, то ви дізнаєтеся, що таке алкоголь.

 - У кожного з вас на партах лежать аркуші паперу із прислів’ям, яке вас спочатку потрібно розшифрувати, а потім прочитати. (На дошці потім вивішується складене прислів’я і діти перевіряють.)

Алкоголь – викрадач розуму.

Спочатку людина п’є вино, а потім вино п’є людину.

 - Часто діти споживають алкоголь, курять сигарети, щоб виділитися. Але, як ви розумієте це дуже поганий спосіб привертати до себе увагу однокласників. Але інтерес до таких дітей швидко згасає.

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\lechenie_alkogolizma_002.jpgC:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\Как-лечить-алкоголизм (1).jpeg

 

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\67249.jpg8. Перегляд ілюстрацій «Які наслідки можуть бути від алкоголю?»

 

 

9. Що таке наркоманія?

 Наркоманія – це важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров’ї. Вік життя наркомана в середньому на 20 – 25 років менший, ніж у нормальних людей.

При цьому зявляється занепад сил, безсоння, втрата апетиту, схуднення. Шкіра стає жовтувато – сірою.Обличчя вкривається зморшками. Слабшають розумові здібності.

Наркоман починає обманювати, красти. Одного прекрасного дня не сказав – ні,                   

а  безвільно закурив, понюхав, чи вколовся, - вступив у залежність від наркотиків.

 

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\1782-0.jpgC:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\1284440808_doseng.org_447.jpg

V. Фізкультхвилинка

 Хто це, хто це так втомився

 і наліво похилився?

 Треба дружно всім нам встати,

 фізкультпаузу почати,

 Руки вгору, руки вниз,

 на сусіда подивись.

 Руки вгору, руки в боки,

 а тоді чотири скоки.

 

VI. Закріплення та осмислення знань

  1. Робота з прислів’ями.
  • Що у тверезого на умі, те у п’яного на язиці.
  • Хміль не вода – чоловіку біда.
  • Як до праці – руки дрижать, а чарочку – добре держать!
  • Де чарка, там і сварка.
  • Хто горілку любить, той сам себе губить.

 -  Хвали себе не при чарці, а на косарці.

2.  Дискусійне обговорення шкідливого впливу алкоголю і наркотиків на розвиток організму дитини:

Завдання: визначся в яку дискусійну групу увійдеш:

        1 група    “ Як не піддатися спокусі випити першу чарку?”;

        2 група    “Ні, я ніколи не буду вживати наркотики”;

        3 група    “Знайди силу волі сказати “Ні!”

Підготуйся до виступу, щоб довести правильність своїх тверджень.

Візьми участь у дискусійному обговоренні питань

3. Розгадай шаради.                                  

                                         2

                                            кр

                                      4                  5

                             ач                        ро

                 1                Алкоголь                3

                  ви       

                          6       зу        7          му.             ад          

           

 - Алкоголь, тютюн, наркотики – це викрадачі людського здоров’я.

4. Робота з підручником. (с. 66 - 68)

 а) Читання статті «Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я»

 (Учень читає статтю вголос.)

 б) Відповіді на запитання.

  - Скажіть будь ласка, краще мати корисні звички чи шкідливі?

 - Вам запропонували закурити цигарку чи спробувати алкогольні напої, ваші дії… (Учні думають, та дають свої відповіді.)

VII. Закріплення, поглиблення, корекція набутих знань

 1. Робота у зошитах (с. 37 – 38)

 Завд. 1 Давайте з вами продовжимо заповнювати схему.

 (Діти записують у своїх зошитах.)

 Завд. 2 Виконаємо з вами тести, виберіть одну чи кілька правильних відповідей.

 (Один учень читає називає правильні відповіді та пояснює їх.)

 Завд. 3 Самостійне виконання завдання. Перевірка.

  1. Слухання вірша.

 

Курці

Тимко разів три не поснідав у школі

і грошей зібрав на покупку доволі.

Він викликав друга Грицька в коридор

і тихо шепнув йому:

- Є «Біломор».

Подалі від класу,

у темнім кутку,

під сходи шмигнули

вони нашвидку.

Сяйнула цигарка

в Тимка під рукою:

- Грицько, затягайся,

а я за тобою.

Ой, що то за смак

у тому «Біломорі»?

Курці сполотніли,

Курці наче хворі.

Туман в голові,

а в грудях пече …

Грицькові Тимко похиливсь на плече.

У класі ледь сіли

Хлоп’ята за парти,

учитель по черзі

їх кличе до карти.

Тимко бачить карту неначе в тумані …

3. Обговорення поведінки дійових осіб.

 - Як змінились хлопчики після затяжки цигаркою?

 - Що ви порадили б Грицеві і Тимкові?

VIII . Підсумок уроку

 - Яку тему ми сьогодні розглядали?

 - Що запам’ятали?

 - Що сподобалося?

XI. Домашнє завдання

 Вашим домашнім завданням буде:

 - Подумайте, що треба робити для профілактики. (для того, щоб людина не вживала алкоголь.) – І група дітей.

Не вживала наркотиків – I група дітей.

Не курила – III група дітей.

 - Створити антирекламу. (щоб люди не купували алкоголь, тютюн).

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\U_Hmelnickomu_chitayit_pro_narkomaniyi_alkogolizm_tyityinopalinnya__1360230359.jpg

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку