Тема: Синоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті.

Про матеріал

Тема: Синоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті.

Мета: розширити знання учнів про слова, близькі за значенням (синоніми); формувати вміння добирати синоніми до загальновживаних слів, використовувати їх у мовленні; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення школярів; виховувати любов до української мови.

Перегляд файлу

Урок 28

Тема: Синоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті.

Мета: розширити знання учнів про слова, близькі за значенням (синоніми); формувати вміння добирати синоніми до загальновживаних слів, використовувати їх у мовленні; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення школярів; виховувати любов до української мови.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

 1. Перевірка домашнього завдання (с. 58, впр. 120)

 2. Гра «Упіймай словечко»

— Прочитайте. Назвіть в кожній групі слів слова, які звучать і пишуться однаково.

1) Поле засіяли добірним зерном пшениці. Наталка поле рядки.

2) Моя мати лікар. Добре мати рідну сестричку.

 3. Каліграфічна хвилинка

Є є єї єм єн єй йо иє оє ає мє

Йй

Люби свій край.

 

Водограй, полів розмай,

Зелен-гай, ліщина —

Все це рідний, любий край —

Наша Батьківщина.

— Доберіть синоніми до слова Батьківщина.

— Чому свою Батьківщину треба шанувати і любити?

 4. Словниковий диктант

Батьківщина, Київ, площа, Україна.

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, близькі за значенням та  їх роль у тексті.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з підручником

Впр.121, стр. 58

  • Згрупуйте і випишіть у два рядки слова, близькі за значенням.

Батьківщина,  вітчизна, рідний край, Україна, наша країна.

Діти, учні, школярі,  дітвора.

  1.  Робота в групах

Впр.122, стр. 59

  • Прочитай. Доведи, що це текст.
  • Які слова, близькі за значенням , вживаються в цьому тексті замість слова Дятел?
  • З якою метою?

Міркуй так: словосполучення птах, лісовий лікар,    незвичайний хірург вжито в тексті для того, щоб не повторювати слова дятел. Крім того, ці слова допомагають пов’язувати між собою речення.

  1. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань.

1. Робота в парах

Впр. 123, стр. 59

  • Добери до поданих слів синоніми. Запиши за  зразком.

(Говорить, розповідає, мовить, розмовляє)

  • Із синонімами однієї групи склади усно різні речення.

2.  Добирання синонімів.

Впр.124, стрю59

-Прочитай добираючи з дужок потрібні за змістом слова.

- Запиши утворений текст.

VІ. Підсумок уроку

— Що вивчали на уроці?

— Які слова вчились добирати? (Близькі за значенням)

— Як вони називаються? (Синоніми)

— Доберіть синоніми до поданих слів.

 Успіх —удача, досягнення, перемога, уроч. звершення, тріумф.

 Турбуватися —клопотатися, піклуватися, бідкатися, журитися; непокоїтися, тривожитися, бентежитися, хвилюватися; побоюватися.

 

VІІ. Домашнє завдання

Впр. 125, стр. 59

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
2484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку