ТЕМА."СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ НЕРІВНОСТЕЙ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ."

Про матеріал

ТЕМА.СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ НЕРІВНОСТЕЙ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ. МЕТА: удосконалити вміння розв'язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною;розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;виховувати почуття патріотизму, інтерес до математики, відповідальність.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки з завданнями, картки оцінювання учнів, портрет М.П. Кравчука.

Епіграф до уроку: Моя любов – Україна і математика.

Хід уроку

׀. Організаційний етап.

Учні я хочу , щоб ви налаштувались на роботу.

Сьогодні ви повинні

Не просто слухати , а чути ,

Не просто дивитися , а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

║. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити правильність виконання домашніх вправ за записами зробленими до початку уроку.

Вправа 164

А) {█(х≤-4;@х<0.)┤ Б) {█(х≥5;@х<-1.)┤ В){█(х≥-2;@х≥3.)┤ Г){█(х<5;@х≥-1.)┤

В-дь:(-∞;-4). В-дь: розв'язків немає. В-дь:[3;+∞). В-дь:[-1;5).

Вправа 162

А) ні; Б)так; В)ні.

Вправа187

у=4-0=4;

у=-14;

у=-14.

Так.

Математичний диктант.

(На дошці до початку уроку записана система нерівностей з однією змінною.)

Дано систему нерівностей з однією змінною:

׀ варіант - {█(х-1<4;@х+1≤8.)┤׀׀варіант - {█(х+1≥2;@х-1>2.)┤

Запишіть:

А) яке з чисел - 1, 4 є розв'язком першої нерівності;

Б) яке з чисел – 4, 1 є розв'язком другої нерівності;

В) яке з чисел – 4, 1 є розв'язком системи;

Г) нерівність , рівносильну і простішу за першу нерівність системи;

Д) розв`язок першої нерівності системи у вигляді проміжку;

Е) нерівність , рівносильну і простішу за другу нерівність системи,

Є) розв`язок другої нерівності системи у вигляді проміжку;

Ж) розв`язок системи у вигляді проміжку.

Відповіді:

׀ варіант А) 1; 4; Б) 1; 4; В) 1;4; Г) х<5; Д) (-∞;5); Е) х≤7; Є)(-∞;7]; Ж) (-∞;5).

‖ варіант А) 1;4; Б) 4; В) 4; Г) х≥1; Д) [1;+∞); Е)х>3; Є) (3;+∞); Ж) (3;+∞).

(Учні перевіряють .)

׀׀׀. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповіді на запитання:

Що називається розв'язком системи нерівностей з однією змінною? ( Розв`язком системи нерівностей з однією змінною називають значення змінної, яке задовольняє кожну з нерівностей даної системи.)

Що означає розв'язати систему нерівностей з однією змінною? ( Розв`язати систему нерівностей – це означає знайти всі її розв`язки або показати що їх немає.)

Назвіть кроки розв`язування системи лінійних нерівностей з однією змінною:

(Розв'язуємо кожну нерівність системи );

(Зображуємо множину розв'язків кожної нерівності на одній координатній прямій.);

( Знаходимо переріз множин розв'язків нерівностей і записуємо множину розв'язків системи у вигляді проміжку або відповідної нерівності.)

Що таке переріз числових проміжків? ( Називають множину всіх чисел , які належать кожному з цих проміжків.).

׀˅. Удосконалення знань і вмінь.

Гра «Математичне доміно»

( Розв`яжіть систему нерівностей.)

Старт

{█(х>2,х>3.)┤ │ (3;4)

{█(х≥3,@х<3.)┤ │ (3;+∞)

{█(х≤0,@х>-2.)┤ │ Розв`язку немає

{█(х>2,@х≥5.)┤ │ (-2; 0]

{█(0х≥0,@0х≤0.)┤ │ [5; +∞)

{█(ох>-5,@х<3.)┤ │ (-∞;+∞)

{█(х≥3,@х<6.)┤ │ (-∞;3)

{█(х≤1,@х<5.)┤ │ [3;6)

{█(х<-2,@х<-4.)┤ │ (-∞;1]

{█(х≤-2,@х≤1.)┤ │ (-∞;2)

│ (-∞;2)

Групи працюють з картками.

1 картка

Розв`яжіть систему нерівностей і вкажіть найбільше ціле число, яке є її розв'язком:

{█(5-4х<17;@3<23-5х.)┤

Розв`язання.

{█(-4х<12;@5х<20;)┤

{█(х>-3;@х<4.)┤

В-дь: (-3;4); 3.

2 картка

Знайдіть натуральні розв`язки системи нерівностей:

{█(15-х>14;@5х+12≤-8.)┤

Розв`язання.

{█(-х>-1;@5х≤-20;)┤

{█(х<1;@х≤-4.)┤

Х є (-∞;-4].

В-дь: таких розв'язків немає.

3 картка

Розв`яжіть систему нерівностей:

{█(5(3-х)+4(2х-6)>2х-7;@11х-17(1+2х)<11-14х.)┤

Розв`язання.

{█(15-5х+8х-24>2х-7;@11х-17-34х<11-14х;)┤

{█(-5х+8х-2х>-15+24-7;@11х-34х+14х<17+11;)┤

{█(х>2;@-9х<28;)┤

{█(х>2;@х>-3 1/(9.))┤

В-дь(2;+∞).

4 картка

Розв`яжіть систему нерівностей:

{█((4х-1)/3-х≤4;@2х-х/3≥1.)┤

Розв`язання.

{█(4х-1-3х≤12;@6х-х≥3;)┤

{█(х≤12+1;@5х≥3;)┤

{█(х≤13;@х≥0,6.)┤

В-дь:[0,6;13].

Михайло Пилипович Кравчук.

Михайло Пилипович Кравчук народився 30 вересня 1892 р. в селі Човницях на Волині в сім`ї землеміра сина селянина-швейця. Початкову освіту здобував у дома.

В 1901 р. він разом з батьками перебирається до Луцька, де в 1910 р. закінчує з золотою медаллю гімназію. Цього ж року він вступає на фізико-математичний факультет Університету Святого Володимира в Києві . Тут його звільнили від плати за навчання, бо він складав іспити на відмінно, також отримує стипендію 50 карбованців. Закінчує університет і після закінчення викладає математичні дисципліни в гімназіях у Києві.

Одна за одною з`являються друковані праці Михайла Кравчука. Він автор понад 180 наукових робіт. Його наукові результати дістали міжнародне визначення серед них і перший проект компютера.

Михайло Кравчук свою різнобічну наукову діяльність розглядав як справу патріотичну , як справу громадянську. «Моя любов – Україна і математика» - любив наголошувати він.

Він відомий ще й тим , що першим в Україні почав писати математичні праці українською мовою , за що був засуджений до 20 років в'язниці та 5 років заслання , де 9 березня 1938 р. його не стало.

Додаткові завдання.

Розв`язування задач.

5 картка

Якщо до подвоєного цілого числа додати його половину , то одержимо число менше за 92 , а якщо із подвоєного того самого цілого числа відняти його половину , то одержимо число більше від 53. Знайти це ціле число.

Розв`язання.

Нехай х- шукане ціле число. Тоді , за умовою задачі маємо систему

{█(2х+х/2<92;@2х-х/2>53.)┤

{█(4х+х<184;@4х-х>106;)┤

{█(х<36,8;@х>35 1/(3.))┤

В-дь:36.

6 картка

Якщо туристи будуть проходити за день на 5 км більше, то вони пройдуть за 6 днів відстань більшу від 90 км. Якщо ж вони будуть проходити за день на 5 км менше, то за 8 днів вони пройдуть відстань меншу 90 км. Скільки кілометрів в день проходять туристи?

Розв`язання.

Нехай х км проходять в день. Тоді, за умовою задачі маємо систему

{█((х+5)6>90;@(х-5)8<90.)┤

В-дь:більше 10 км і менше 161/4 км.

˅. §7 Впр 168(а,б);170(а,б);174(а,б).

V׀. Підсумок уроку.

Оцініть свою роботу на уроці. Висловіть свої відчуття від уроку за допомогою рук. Задоволений – «аплодуй», байдужий – «позіхай», сердитий – «тупочи».

Перегляд файлу

ТЕМА.СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ НЕРІВНОСТЕЙ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ.                                                                     МЕТА: удосконалити вміння розв’язувати системи лінійних нерівностей з однією змінною;розвивати логічне мислення,  пам'ять, увагу;виховувати  почуття патріотизму, інтерес до математики, відповідальність.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки з завданнями, картки оцінювання учнів, портрет М.П. Кравчука.

Епіграф до уроку: Моя любов – Україна і математика.

Хід  уроку

׀. Організаційний етап.

Учні я хочу , щоб ви налаштувались на роботу.

                   Сьогодні ви повинні

                   Не просто слухати , а чути ,

                   Не просто дивитися , а бачити,

                    Не просто відповідати, а міркувати,

                   Дружно і плідно працювати.

║. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірити правильність виконання домашніх вправ за записами  зробленими до початку уроку.

                             Вправа 164

А)                          Б)                            В)            Г)

 

В-дь:(-∞;-4).           В-дь: розв’язків немає.       В-дь:[3;+∞).  В-дь:[-1;5).

                       Вправа 162

А) ні;                       Б)так;                В)ні.

                            Вправа187

у=4-0=4;

у=-14;

у=-14.

Так.

  1. Математичний диктант.

(На дошці до початку уроку записана система нерівностей з однією змінною.)

Дано систему нерівностей з однією змінною:

׀ варіант -  ׀׀варіант -

 

                               Запишіть:

А) яке з чисел  -  1, 4 є розв’язком першої нерівності;

Б) яке з чисел – 4, 1 є розв’язком другої нерівності;

В) яке з чисел – 4, 1 є розв’язком системи;

Г) нерівність , рівносильну і простішу за першу нерівність системи;

Д) розв`язок  першої нерівності системи у вигляді проміжку;

Е) нерівність , рівносильну і простішу за другу нерівність системи,

Є) розв`язок другої нерівності системи у вигляді проміжку;

Ж) розв`язок системи у вигляді проміжку.

                               Відповіді:

׀ варіант  А) 1; 4; Б) 1; 4; В) 1;4; Г) х<5; Д) (-∞;5); Е) х≤7; Є)(-∞;7]; Ж) (-∞;5).

  варіант А) 1;4; Б) 4; В) 4; Г) Д) [1;+∞); Е)х>3; Є) (3;+∞); Ж) (3;+∞).

 (Учні перевіряють .)

׀׀׀. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що називається розв’язком системи нерівностей з однією змінною? ( Розв`язком системи нерівностей з однією змінною називають значення змінної, яке задовольняє кожну з нерівностей даної системи.)
  2. Що означає розв’язати систему нерівностей з однією змінною? ( Розв`язати систему нерівностей – це означає знайти всі її розв`язки або показати що їх немає.)
  3. Назвіть кроки розв`язування системи лінійних нерівностей з однією змінною:
  1. (Розв’язуємо  кожну нерівність системи );
  2. (Зображуємо множину розв’язків кожної нерівності на одній координатній прямій.);
  3. ( Знаходимо переріз множин розв’язків нерівностей і записуємо множину розв’язків системи у вигляді проміжку або відповідної нерівності.)
  1. Що таке переріз числових проміжків? ( Називають множину всіх чисел , які належать кожному з цих проміжків.).

׀˅. Удосконалення знань і вмінь.

  1. Гра «Математичне доміно»

( Розв`яжіть систему нерівностей.)

                          Старт

                  (3;4)

 

                   (3;+∞)

 

                 Розв`язку немає

 

                (-2; 0]

 

               [5; +∞)

 

            (-∞;+∞)

 

                 (-∞;3)

 

                [3;6)

 

               (-∞;1]

 

               (-∞;2)

 

                               (-∞;2)

 

  1. Групи працюють з картками.

                       1 картка

Розв`яжіть систему нерівностей і вкажіть найбільше ціле число, яке є її розв’язком:

Розв`язання.

В-дь: (-3;4); 3.

                           2 картка

Знайдіть натуральні розв`язки системи нерівностей:

Розв`язання.

Х є (-∞;-4].

В-дь: таких розв’язків немає.

                                  3 картка

Розв`яжіть систему нерівностей:

Розв`язання.

В-дь(2;+∞).

                             4 картка

Розв`яжіть систему нерівностей:

Розв`язання.

В-дь:[0,6;13].

  1. Михайло Пилипович Кравчук.

Михайло Пилипович Кравчук народився 30 вересня 1892 р. в селі Човницях на Волині в сім`ї землеміра сина селянина-швейця. Початкову освіту  здобував у дома.

      В 1901 р. він разом з батьками перебирається до Луцька, де в 1910 р. закінчує з золотою медаллю гімназію. Цього ж року він вступає на фізико-математичний факультет Університету Святого Володимира в Києві . Тут його звільнили від плати за навчання, бо він складав іспити на відмінно, також отримує стипендію 50 карбованців. Закінчує університет і після закінчення викладає математичні дисципліни  в гімназіях у Києві.

       Одна за одною з`являються друковані праці Михайла Кравчука. Він автор  понад 180 наукових робіт. Його наукові результати дістали міжнародне визначення серед них і перший проект компютера.

Михайло Кравчук свою різнобічну наукову діяльність розглядав як справу патріотичну , як справу громадянську.  «Моя любов – Україна і математика» - любив наголошувати він.

  Він відомий ще й тим , що першим в Україні почав писати математичні праці українською мовою , за що був засуджений  до 20 років в’язниці та 5 років заслання , де 9 березня  1938 р. його  не стало.

Додаткові завдання.

  1. Розв`язування задач.

        5 картка

Якщо до подвоєного цілого числа додати його половину , то одержимо число менше за 92 , а якщо із подвоєного того самого цілого числа відняти його половину , то одержимо число більше від 53. Знайти це ціле число.

Розв`язання.

Нехай х- шукане ціле число. Тоді , за умовою задачі маємо  систему

 

 

В-дь:36.

           6 картка

Якщо туристи будуть проходити за день на 5 км більше, то вони пройдуть за 6 днів відстань більшу від 90 км. Якщо ж  вони будуть проходити за день на 5 км менше, то за 8 днів  вони пройдуть відстань меншу 90 км. Скільки кілометрів в день проходять туристи?

Розв`язання.

Нехай х км проходять в день. Тоді, за умовою задачі маємо систему

В-дь:більше 10 км і менше 16

˅. §7 Впр 168(а,б);170(а,б);174(а,б).

V׀. Підсумок уроку.

Оцініть свою роботу на уроці. Висловіть свої відчуття від уроку за допомогою рук. Задоволений – «аплодуй», байдужий – «позіхай», сердитий – «тупочи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Михайло Пилипович Кравчук народився 30 вересня 1892 р. в селі Човницях на Волині в сімї землеміра сина селянина-швейця. Початкову освіту  здобував у дома.

       В 1901 р. він разом з батьками перебирається до Луцька, де в 1910 р. закінчує з золотою медаллю гімназію. Цього ж року він вступає на фізико-математичний факультет Університету Святого Володимира в Києві . Тут його звільнили від плати за навчання, бо він складав іспити на відмінно, також отримує стипендію 50 карбованців. Закінчує університет і після закінчення викладає математичні дисципліни  в гімназіях у Києві.

        Одна за одною зявляються друковані праці Михайла Кравчука. Він автор  понад 180 наукових робіт. Його наукові результати дістали міжнародне визначення серед них і перший проект компютера.

Михайло Кравчук свою різнобічну наукову діяльність розглядав як справу патріотичну , як справу громадянську.  «Моя любов – Україна і математика» - любив наголошувати він.

  Він відомий ще й тим , що першим в Україні почав писати математичні праці українською мовою , за що був засуджений  до 20 років в’язниці та 5 років заслання , де 9 березня  1938 р. його  не стало.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Карпук Марія
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
26 березня 2023
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку