Тема. Соціально-економічний розвиток українських земель

Про матеріал

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта «Економічний розвиток України на початку XX ст.», атлас, ілюстративний і дидактичний матеріал.

Основні терміни та поняття: концентрація виробництва, монополія, синдикат, міграція, кооператив, сервітут.

Основні дати: 1900—1903 рр. — економічна криза; 1904—1909 рр. — економічна депресія; 1909 р. — початок економічного піднесення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Перегляд файлу

Тема. Соціально-економічний розвиток українських земель

Мета: визначити особливості розвитку промисловості в Наддніпрянській та Західній Україні; порівняти, як відбувався розвиток сільського господарства на українських землях у складі двох імперій; пояснити, яку роль у розвитку економічного життя відігравав кооперативний рух; схарактеризувати становище населення українських земель; пояснити зміст понять і термінів «концентрація виробництва», «монополія», «синдикат», «міграція», «кооператив», «сервітут»; розвивати вміння учнів набувати нових знань, використовуючи різні джерела інформації; сприяти розвитку в них патріотичних почуттів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта «Економічний розвиток України на початку XX ст.», атлас, ілюстративний і дидактичний матеріал.

Основні терміни та поняття: концентрація виробництва, монополія, синдикат, міграція, кооператив, сервітут.

Основні дати: 1900—1903 рр. — економічна криза; 1904—1909 рр. — економічна депресія; 1909 р. — початок економічного піднесення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Запитання та завдання

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розвиток промисловості.

Випереджальне завдання

Розповідь учителя

Робота з термінами та поняттями

Робота з документом

Робота з підручником

Робота з термінами та поняттями

Розповідь учителя

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

I варіант

Учні разом з учителем систематизують матеріал складеної ними впродовж уроку таблиці «Особливості соціально-економічного розвитку України на початку XX ст.».

II варіант

Бесіда за запитаннями

1) Що таке концентрація виробництва?

2) Яка форма монополістичних об’єднань переважала в промисловості Наддніпрянщини?

3) У якому регіоні Наддніпрянщини переважало товарне зернове господарство?

4) Скільки відсотків населення працювало в сільському господарстві Західної України?

5) Які кооперативні союзи діяли в Західній Україні?

6) Назвіть імена відомих представників тогочасної української буржуазії.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2) Повторіть матеріал про суспільно-політичне життя Наддніпрянської України в другій половині XIX ст.

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
1839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку