Тема: Сполучний закон додавання 2 клас НУШ

Про матеріал
Тема: Сполучний закон додавання Мета: пояснити спосіб додавання суми до числа, ознайомити зі сполучним законом додавання;вдосконалювати вміння розв'язувати задачі різними способами ; актуалізувати знання учнів з теми «Додавання в межах 20 з переходом через розряд»; розвивати пізнавальний інтерес; розширювати світогляд; виховувати любов до предмету математики .
Перегляд файлу

Тема: Сполучний закон додавання

Мета: пояснити  спосіб  додавання  суми  до  числа, ознайомити  зі  сполучним  законом  додавання;вдосконалювати  вміння  розв'язувати  задачі  різними  способами ; актуалізувати  знання  учнів  з  теми «Додавання  в  межах 20 з  переходом  через  розряд»; розвивати  пізнавальний  інтерес; розширювати світогляд; виховувати любов до предмету математики .

                                                                       Хід  уроку:

І. Організаційний  момент.

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

-Отож  часу не гаймо, наш  урок  розпочинаймо!

-Щоб  урок  у  нас  пройшов  плідно, давайте встановимо  правила:

1. Не варто  викрикувати.

2. Не  крутись та не  заважай  іншим.

3. Не перебивай .

4. Поважай думки  однокласників.

5. Будь активним,працюй швидко.

-Працювати  ми  будемо  за  таким  девізом:

      Навчайся, щоб знати,

     Знай, щоб уміти.

     Вмій, щоб робити.

ІІ. Опрацювання  навчального  матеріалу.

1) Робота в зошиті

1.   Каліграфічна хвилинка

- Яку цифру  будемо повторювати , ви дізнаєтесь  розв'язавши  задачку.

А. Білочка  знайшла  3 білих  гриба  і 6 лисичок. Скільки  грибів знайшла білочка?

            9

В.(  Усно ) Які числа треба закреслити, щоб кожне наступне число було на дві одиниці менше за попереднє

14, 13, 12, 11, 10, 9, 8,7, 6, 5, 4.

-Що  ви  можете  сказати  про  закреслені  числа?(непарні)

-Назвіть  сусідів  числа  14. (  13, 15)

-Охарактеризуйте  число 5 (  одноцифрове, непарне, сусіди 4 і 6)

3. Опрацювання  підручника 

Розгляньте, як можна по-різному обчислювати суму трьох доданків.

Це - сполучний  закон  додавання  ми  можемо  по-різному  сполучати  доданки, а  відповідь  все одно виходить  однакова.

Порівняйте способи. Яким способом було зручніше додавати?

Сполучний закон додавання суми не змінюються від того , яким способом сполучались доданки

4. Розв’язання прикладів

1.Додай зручним способом.

5 + 9 + 1 = 5 + (9 + 1) = 5 + 10 = 15

3 + 3 + 7 = 3 + (3 + 7) = 3 + 10 = 13

5 + 5 + 8 = 10 + 8 = 18

7 + 2 + 8 = 7 + (2 + 8) = 7 + 10 = 17

4 + 6 + 9 = 10 + 9 = 19

7 + 20 + 30 = 7 + (20 + 30) = 7 + 50 = 57

2. Обчисли вирази, використовуючи переставний та сполучний

закони додавання.

 Зразок

8 + 20 + 2 = 20 + 8 + 2 = 20 + (8 + 2) = 20 + 10 = 30

1 + 30 + 9 = 30 + (9 + 1) = 30 + 10 = 40

40 + 7 + 20 = (40 + 20) + 7 = 60 + 7 = 67

10 + 8 + 60 = (60 + 10) + 8 = 70 + 8 = 78

7 + 90 + 3 = 90 + (7 + 3) = 90 + 10 = 100

3.Розв’яжи задачі, виконуючи обчислення найзручнішим способом.

На Різдво до Львова завітали школярі з інших міст: 40 школярів — з Харкова, 30 школярів — із Запоріжжя і 6 школярів — з Донецька. Скіль­ки всього школярів завітали до Львова на Різдво?

З Харкова — 40 школярів

Із Запоріжжя — 30 школярів

З Донецька — 6 школярів

Всього — ?

Розв’язання

40 + 30 + 6 = 70 + 6 = 76 (ш.)

Відповідь: на Різдво до Львова завітали 76 школярів

Біля різдвяної ялинки в Києві зустрілися 6 львів’ян, 20 киян і 4 одеситів. Скільки людей із різних міст України зустрілися в Києві біля різдвяної ялинки?

Львів’яни — 6 людей

Кияни — 20 людей

Одесити — 4 людей

Всього — ?

Розв’язання

6 + 20 + 4 = 20 + (6 + 4) = 30 (л.)

Відповідь: біля різдвяної ялинки зустрілось 30 людей з різних міст

4. Восени Світланка з Херсона отримала від Насті 6 листів, узимку — 4 листи, навесні — на 3 листи менше, ніж восени і взимку разом. Скільки листів отримала Світланка навесні?

Восени — 6 листів

Взимку — 4 листи

Разом — ?

Навесні — ?, на 3 листи менше, ніж разом

Розв’язання

1) 6 + 4 = 10 (л.) — листів отримала разом восени і взимку

2) 10 — 3 = 7 (л.)

Відповідь: навесні Світланка отримала 7 листів

5.Знайди найзручніший спосіб додавання чисел у ланцюжку.

Найзручніший спосіб додавання чисел у ланцюжку

1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 = (1 + 9) + (2 + 8) + (3 + 7) + (4 + 6) + 5 = 10 + 10 + 10 + 10 + 5 = 45

ІІІ. Підбиття  підсумків, рефлексія.

-Що запам’ятали?

-Що  нового  ви  дізнались  з  уроку?

Домашнє завдання

Ст.123 №6, 7

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Рогоза Юлія
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня 2020
Переглядів
7730
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку