Цеглинки LEGO на уроках математики у 2 класі

Про матеріал
Особливість конструктора ЛЕГО - найрізноманітніші проекти дітей, які працюють за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішувати поставлену задачу, можуть побачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати. Грати можна весело та натхненно!
Перегляд файлу

Бердянський  навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад –

                                                дошкільний навчальний заклад № 1 "Мрія"

 

 

 

 

 

Дидактичний матеріал

«Цеглинки LEGO на уроках математики у 2 класі»

https://fs01.naurok.com.ua/010037z0-76ee/00f.jpg

 

Підготувала

Вчитель початкових класів 

Соловйова Юлія Олегівна

 

 

 

 

 

 

2020

 

 Вступ

Цікавий світ гри – яскравий і безмежний. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє молодшим школярам,у формі пізнавальної гри,безліч можливостей для творчості, навчання та розвитку, самовираження дитини. Під час гри учень вчиться розуміти навколишній світ, опановує різні аспекти спілкування, має змогу на практиці добувати необхідний для дитини досвід та застосувати свої знання. Дорослий стає ближчим до дитини граючи з ним,  також вчиться розуміти її та взаємодіяти з нею ефективно.

Кількість учасників гри є необмеженою і передбачає можливість роботи  індивідуальної, групової та командної.

Особливість конструктора ЛЕГО - найрізноманітніші проекти дітей, які працюють за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішувати поставлену задачу, можуть побачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати. Грати можна весело та натхненно!

Дитина , яка вміє конструювати ,вигідно вирізняється з-поміж однолітків: може аналізувати об’єкти, вміє поетапно планувати свої дії, у неї розвинені увага та уява, вона прагне досліджувати. Діти навчаються на власному досвіді.

        Є кілька прийомів навчання з LEGO:

        ▪ перший — це конструювання за зразком, коли є інструкція, дитина бачить поетапність дій, її вчать, як з’єднувати деталі, аналізувати об’єкт.

       другий – це конструювання за моделлю. Учневі необхідно самостійно зібрати деталі, проаналізувати модель і побудувати її.

       ▪ третій— конструювання за темою. Дитині дається лише тема, і вона сама втілює в життя ті знання, які отримала до цього.

       четвертий — конструювання за умовою. Є певні умови, тож школяр повинен їх враховувати під час конструювання. А також зосереджуватися на функціональності моделі.

       ▪ п’ятий — найважливіший: конструювання за власним задумом. Коли в дитини є ідея, вона може реалізувати її. Їй треба спочатку проаналізувати ідею, об’єкт, спланувати послідовність дій і створити задумане. Це вчить дитину досягати мети.

Мета використання  LEGO для освіти — у візуалізації багатьох процесів. Ці заняття можна включати в різні шкільні дисципліни, і таким чином організувати  міжпредметний зв'язок.LEGO- технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об'єднує в собі елементи гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнта - ції дитини в реальному світі.

 

Цікава математика з LEGO

1.Усний рахунок

1.1  Гра «Сніжинки- цікавинки»

Діти розташовують цеглинки за кольором, щоб числа йшли від меншого до більшого.

 1.2  Гра « Казкова башта»

Виконуючи дії -  потрібно скласти башту ( спочатку працюють по одному, потім у парах).

6 – 3 + 1 – 2 + 6 – 4 + 1 – 5 = 0

2. Гра « Вірна відповідь»

 Виконуємо дії та знаходимо відповідь. 

19 +1 =  20         23 – 5 = …      47 + 3 =….          68 – 7= ….

https://fs01.naurok.com.ua/010037z0-76ee/00f.jpg

3. Вправа « Ланцюжок»

Розташовуємо цеглинки з цифрами в порядку зростання . Потім перемішати цеглинки і по пам'яті розташувати їх в порядку спадання.

 

4. Гра « Чарівні геометричні фігурки DUPLO»

Викладаємо з цеглинок конструктора прямокутник. Потім потрібно  перетворити прямокутник на квадрат.

 

- Чим квадрат відрізняється від прямокутника?

- На що схожі ці фігури в навколишньому світі?

- Скільки цеглинок потрібно, щоб утворити прямокутник? Скільки цеглинок потрібно, щоб утворити квадрат?

 

5. Гра «Число 3D »

- Який сьогодні  день тижня? Скласти цифру 3D з ЛЕГО.

https://i.pinimg.com/236x/53/50/d8/5350d823ce179cf6c6654efa56a94971--lego-duplo-the-shape.jpg?nii=t

Біля дошки складаємо приклади з цифр, які тримають діти у руках.

Наприклад, сьогодні  середа – це третій день тижня- цифра 3        3 - 3 = …               3 + 3 =…. 

Яке число більше, а  яке менше?            0 < 6

 

 

 

6.   Гра « Кореспондент»

                                  Завдання.

1.Одна дитина  визначає питання , яке ставить іншим дітям.

Наприклад . Якого домашнього улюбленця вони б хотіли мати? При цьому кожен з варіантів, який вибирають діти має відповідати цеглинці певного кольору.

Наприклад. Собака – зелений колір, кіт – червоний колір, хом`ячок – жовтий.

https://www.pinclipart.com/picdir/big/158-1581770_lego-builder-cliparts-9-buy-clip-art-klocek.png

Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів.

2. Діти вибирають цеглинки відповідних кольорів.

3. Дитина підходить до кожного учня  в класі і ставить своє запитання . Відповідаючи на запитання, діти свою вибрану цеглинку певного кольору  ставлять її на плато, складаючи цеглинки одного кольору в стовпчик.

4. Усі разом аналізуємо за складеною діаграмою, якого улюбленця хоче найбільша кількість учнів, якого найменша кількість учнів.

 

 

6. Розв'язуємо задачі.

Задача №1

Пропонується  учням дістати з кошика і викласти перед собою спочатку стільки цеглинок, скільки мандарин в першому кошику, а поруч викласти  таку кількість, скільки мандарин в другому кошику. Порахувати загальну кількість цеглинок. Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися скільки кг мандарин в двох кошиках. Дітям роздали 5 кг. Що треба зробити для відповіді на головне питання задачі. Визначаємо дію, щоб розв'язати задачу.

Задача № 2

Вінні – Пух разом із  П'ятачком ішли на День народження до віслюка Іа. Вінні – Пух збирався подарувати віслюку  6 повітряних кульок, а П'ятачок – 3 кульки. На скільки менше кульок збирався подарувати П'ятачок , ніж Вінні – Пух?

Вчитель пропонує  учням дістати з кошика і викласти на плато у стовпчик спочатку стільки кубиків, скільки кульок планує подарувати Вінні – Пух віслюкові , а поруч викласти  таку кількість, що подарує П'ятачок. Порахувати кубики у першому стовпчику, порахувати у другому стовпчику. Порівняти де більше / менше і на скільки . Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.

https://videouroki.net/uploaded_files/olympiad_data/06-12-2015_15-09-52.png

7  Вправа  « Так чи ні»

Нам потрібні кубики LEGO  двох кольорів: червоного і зеленого.

Завдання : На екрані по черзі з'являються розв'язані вирази, деякі з помилками.  У дітей є час порахувати. Якщо учень погоджується з відповіддю на екрані - піднімає зелену цеглинку,  якщо ні – червону цеглинку.

 

 

                       

 

                           Висновок

Отже, використання конструкторів LEGO в навчально-виховному процесі дозволяє в цілому підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, формує уявлення дітей про навколишній світ, та їх відношення до тієї або іншої проблемної ситуації, сприяє навичкам активної та творчої колективної взаємодії, розвитку творчого потенціалу дітей і підвищенню рівня їх соціальної адаптації. Ми забезпечуємо кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є докладання дитиною власних зусиль до досягнення результату в будь – якій діяльності. Ми прагнемо, щоб радість від ігрової діяльності поступово переросла в радість навчання.

 

 

 

 

 

 

Використання LEGO-підтримки на уроках математики дозволяє вчителеві:

- показати як утворюються числа, порівнювати їх;

- знайомити учнів з арифметичними діями і сприяє формуванню   обчислювальних навичок;

- познайомити зі складом числа і закріпити його;

- формувати і розвивати вміння складати і вирішувати завдання вивчених видів;

- показати як утворюються числа другого десятка, розкрити особливості їх назв і порядок проходження при рахунку;

- знайомити з геометричним матеріалом (фігури, периметр, площа);

- вивчення часткою і дробових чисел і багато інших тем;

- розвивати логіку і мислення;

- розвивати пізнавальні процеси і комунікативні навички;

- розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі і на площині;

- виховувати акуратність і чіткість в роботі, колективізм, взаємодопомога (учні вчаться працювати в колективі і спільно знаходити вирішення завдань)

- розвивати творчі здібності учнів

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дерен Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фоміна Світлана
    Дякую. Дуже цікаво.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 січня 2020
Переглядів
7262
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку