ТЕМА: Створення візуальних медіаповідомлень. Як з’явилася фотографія? Значення фотографії.
Мета: сформувати в учнів поняття про фотографії як особливий вид мистецтва; ознайомити з основними етапами розвитку створення фотографій; дати поняття «фотографія; виховувати певний естетичний смак.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу
1.Привітання.
2.Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Що таке мас-медіа?
2.Що таке комунікація?
3.Що таке Інтернет?
4.Види мас-медіа.
5.Що таке реклама?
6.Для чого вона призначення?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати види мас-медія.
А щоб дізнатися яка сьогодні тема уроку, вам потрібно розгадати загадку.
Полистаю я странички:
Здесь - коричневые птички,
Здесь - мы с бабушкой в лесу,
Здесь - котёнка я несу.
С мамой фото соберём -
Вставим в мой...(фотоальбом)
-
Сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, за допомогою яких можна отримати й зберегти статичне зображення на світлочуттєвому матеріалі називається… (фотографія).
Тема сьогоднішнього уроку - «Фотографія.Фотоальбом». Ви вже володієте певними знаннями з даної теми, але дечого нового ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.
-
Діти, що таке фотографія?
-
Для чого вони призначені?
-
За допомогою чого можна зберігати фотографії?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Слово вчителя.
Сучасне життя таке стрімке, що людина не встигає осягнути новий матеріал, а він вже стає застарілим. Інформація бурними потоками ллється з усіх боків.
Яким є типовий день сучасної людини?
Прокинувся, увімкнув теле або радіоприймач. Ідеш до школи, мобілка чи mp3 увімкнені на музиці. У маршрутці обов'язково грає радіо. На уроках вчителі використовують мультимедійні наробки. Відповідь на питання учень шукає у інтернеті через мобілку або ж вдома за комп’ютером. Знову телебачення, ігри на комп’ютері або перегляд фото, відео. Спілкування з друзями, рідними постійно через мобілку. Вільні хвилини – і руки не відриваються від кнопок на мобілці (чи то смс-ки, чи гра). І так увесь день, дехто, навіть лягаючи відпочивати, не вимикає музику.
2.Перегляд відеоролика «Фоторгафії та фотоапарат».
3.Словникова робота.
-
Фотогра́фія (гр. фотос — світло та графо — пишу; світлопис) — сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, за допомогою яких можна отримати й зберегти статичне зображення на світлочуттєвому матеріалі (фотоплівці або фотографічній матриці). (Слайд 2)
-
Кінематограф (гр. kinema — рух, зміна; grafo — писати; «записаний рух») галузь людської діяльності, яка полягає у створенні зображення в русі.
-
Кіномистецтво — вид сучасного зображувального мистецтва, твори якого створюються за допомогою рухливих зображень.
Додаткова інформація:
-
Чорно-біла фотографія є історично першим видом фотографії. Після появи кольорової, а пізніше — цифрової фотографії, чорно-білі знімки зберегли свою популярність. Навіть іноді, з метою отримання художнього ефекту, кольорові фотографії перетворюють на чорно-білі.
-
Кольорова фотографія з’явилася у середині ХІХ-го століття. Перший стійкий кольоровий фотознімок було зроблено у 1861 р. Дж. Максвеллом за методом ділення кольорів або методом трикольорової фотографії.
-
Для отримання кольорового знімку використовувалися три фотокамери, у кожної з яких був окремий кольоровий фільтр: червоний, зелений та синій. Отримані знімки дозволяли відтворити три проекції, які у процесі фотодрукування дозволяли здійснити кольорове зображення.
-
Другим важливим кроком у розвитку трикольорової фотографії стало відкриття у 1873 р. німецьким фотохіміком Германом Вільгельмом Фогелєм сенсибілізаторів, тобто, речовин, які здатні підвищувати чутливість срібних сполучень до променів різної довжини хвиль. Фогелю вдалося отримати склад, чутливий до зеленої частини спектра.
-
Практичне застосування триколірної фотографії стало можливим після того, як учень Фогеля німецький вчений Адольф Міте розробив сенсибілізатори, які робили фотопластину чутливою й до інших секторів спектру. Він також сконструював фотокамеру для триколірної зйомки та трипроменевий проектор для перегляду отриманих кольорових знімків. Вперше цей прилад у дії було продемонстровано автором у Берліні у 1902 році.
-
Цифрова фотографія є відносно новою, однак дуже популярною фототехнологією. Вона з’явилася у 1981 році, коли компанія Sony випустила на ринок камеру Sony Mavica з ПЗС-Матрицею, що дозволяло записувати знімки на диск. Цей апарат ще не був цифровим у сучасному розумінні (на диск записувався аналоговий сигнал), однак він вже дозволяв відмовитися від фотоплівки. Перша повноцінна цифрова фотокамера DCS 100 була випущена у 1990 р. компанією Kodak.
-
Принцип роботи цифрової камери полягає у фіксації світлового потоку матрицею й у перетворенні цієї інформації у цифровий код.
-
Нині цифрова фотографія повсюдно витісняє плівкову аналогову фотографію у різних галузях.
V.Фізкультхвилинка
VІ.Закріплення вивченого матеріалу
Бесіда
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Що таке фотографія?
-
Що таке фотоапарат?
-
Яка його функція та як працює?
VІІ. Підсумок уроку
-
Оцінювання учнів.
-
Домашнє завдання (вивчити конспект).