Тема тижня «Пригоди краплинки». Закріплення знань про звукове значення букви «ер».

Про матеріал
Закріплення знань про звукове значення букви «ер». Мовно-логічні ігри. Читання слів і речень з буквою «Р». Формування читацької та комунікативної компетентностей; створення умов для активного навчання учнів.
Перегляд файлу

Тема тижня « Пригоди краплинки »

Тема уроку. Закріплення знань про звукове значення букви «ер». Мовно-логічні ігри. Читання слів і речень з буквою «Р» .

Цілі: формування читацької та комунікативної компетентностей; створення умов для активного навчання учнів

Завдання:

  •                   Закріпити звукове значення букви Р р;
  •                   вдосконалювати навички побудови звуко-складових моделей; вправляти
  •                   формувати навичок читання з вивченими літерами;
  •                   розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, критичне мислення;, інтелектуальний та емоційний потенціал учнів;
  •                   виховувати почуття колективізму, інтерес до пізнання.

Очікувані результати уроку:

  •                   знати: фонетичну характеристику звуків, позначених буквою «Ер»
  •                   уміти читати склади, слова, текст з вивченою літерою, виконувати звуко-буквений аналіз слів, конструювати та перебудовувати слова, висловлювати та аргументувати власну думку
  •                   збагатити словниковий запас учнів новими словами
  •                   застосовувати отримані знання при читанні;
  •                   виховувати повагу один до одного, формувати навички працювати в групі, парі, самостійно

Обладнання: фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків; презентація, таблиця з проблемним завданням, картки в конвертах для групової роботи, набори Лего, мультимедійна техніка.

І. Виклик, або Вступна частина уроку

1. Розминка. Вправа «Дощ»

Хід вправи. Учасники стають у загальне коло. Учитель запитує : «Чи знаєте ви, яким може бути дощ?» Давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні".

  •                   Спочатку піднявся вітер (учитель тре долоні). Учні додають рухи до загалу по черзі.

– Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

– Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).

– Починається справжня злива (плескання по стегнах).

– Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

– Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)

– Тихий шелест вітру (потирання долонь).

– Ура! Сонце! (Руки догори)

Які слова - назви предметів ви зустріли у грі ? (Дощ, сонце)

2. Вправа «Перемішайтесь — замріть — об'єднайтеся у пари»

-Уявіть, що ви – краплинки. (Учні встають з килима і починають хаотично рухатися).

Учитель задає питання, а учні шукають пару, обмірковують відповідь.

  •                   Як можуть взаємодіяти сонце і дощ?
  •                   Уявіть, що світить сонце і йде дощ. Чи можливо це в житті?
  •                   Яке явище природи при цьому ми побачимо? (Веселку)

(Діти сідають на килимок)

ІІ. Осмислення, або основна частина уроку.

1. Щоденні п’ять. Робота зі словами

- Скільки кольорів має веселка? Учні називають їх за порядком по малюнку.

  •                   На фліпчарті надрукувати звукову модель слова.
  •                   Позначення буквами на магнітній основі звуків.
  •                   Позначити склади. Учень саджає кожен склад у човник ( позначає маркером.
  •                   https://fs01.vseosvita.ua/01000xmd-9860/001.png

Учитель розміщує таблицю з проблемним завданням.

-Давайте обміняємося думками, чому під цими складовими схемами стоять знаки = і ≠. (Знайти однакове і різне)

Стратегія «Мозковий штурм»

https://fs01.vseosvita.ua/01000xmd-9860/002.png

А тепер я хочу вам запропонувати прочитати ці слова. Одна зі схем – це наше нове слово (весЕлка). Учні промовляють хором, з посиленням голосу на наголошеному складі.

-А друге = слову веселка за значенням, тобто також називає це явище природи.

- Як ще називають веселку? (Райдуга). Діти промовляють і переконуються у правильності.

Учитель розміщує картку на стіні слів.

  1.               Стратегія «Кластер»
  •                   Яка перша буква слова РАЙДУГА? Що ви знаєте про цю букву?

https://fs01.vseosvita.ua/01000xmd-9860/003.png

  •                   ( позначає звук : приголосний м’який чи твердий; дзвінкий
  •                   буква буває великою і маленькою;
  •                   буква може стояти на початку, в середині і в кінці слова)

-Молодці. Сьогодні ми будемо вчитися читати слова і речення з цією буквою, а також нас чекає багато цікавих вправ для розвитку мовлення, мислення, уваги, спостережливості.

3. Мовно-логічні вправи на закріплення знань про букву «ер»

  1.               https://fs01.vseosvita.ua/01000xmd-9860/004.jpgГра «Будівельники» . В усіх однакова картка. Учні сідають групами на свої місця. Робота в групах за картками. На хмарці слово «РАЙДУГА»

Учні утворюють і друкують інші слова з букв слова РАЙДУГА (Райдуга – дуга, гай, дай, рай, дар, радуй, друг, град, даруй, удар, руда )

Викладають із Лего башту, кількість цеглинок в якій відповідає кількості утворених слів.

Групи по черзі читають слова і кожна з них помічає, що таке слово вже прочитане і прибирають одну із цеглинок Лего.

  1.               Рефлексія. Що вдалося? У кого залишилися слова-цеглинки?

Висновок. Чи часто у словах зустрічається буква «Ер»?

Збір на килимку.

  1.               Чистомовка – руханка

Ощ-ощ-ощ з хмари пішов дощ. ( Плескання в долоньки над головою)

Кі-кі-кі крапельки дзвінкі. (Плескання долоньками)

Ить-ить-ить струмочок біжить. (Біг на місці)

Се-се-се-се в річку воду він несе. (Руки разом вліво-вправо)

Да-да-да в річці чиста вода. (Руки вперед, руки горизонтально, махи долоньками)

Після цього учні сідають на килимок.

  1.               Читаймо- міркуємо ( слайди).
  •                   Прочитайте на одному диханні склади (на екрані). Виконайте пошукове запитання до кожного рядка.
  •                   Ра-ро-рі-ре-ру-ри У якому сполученні м’який приголосний?
  •                   Рав-ров-рів-рев-рув-ривЩо може означати записана до цього завдання цифра Що зашифровано під цифрою 3? ( Три звуки, три слова: рів, рив, рев)
  •                   Кра-кро-крі-кре-кру-кри ( Уявіть, що це початок слів, закінчіть їх)

(краса, крокодил, кріль, кресло, крупа, кричати)

Розв’яжіть приклад імла – ла + ри – м + с =? ( ірис) Це слово незвичайне, його можна прочитати по-різному наголошуючи.

Скільки складів у цьому слові? Скільки варіантів прочитати це слово, наголошуючи по-різному.

Учні читають ірис, ірИс (малюнкове тлумачення слів)

  1.               Стратегія «Робота в малих групах з дидактичними завданнями»

На плакаті з веселкою прикріплені папірці-маркери чотирьох кольорів (червоний, синій, жовтий і зелений)

-Дівчатка оберіть собі колір, а тепер хлопчики.

- Зберіться за столами у групи за відповідним кольором. Перехід до роботи в групах за вибором

- Представники груп виберіть собі конверт відповідного кольору із завданням

Картка-конверт синього кольору

Картка - конверт червоного кольору

  1.               Картка жовтого кольору

Картка-конверт зеленого кольору

Картка-конверт жовтого кольору

Після виконання по сигналу учні збираються на килимі.

  1.               Стратегія «Передбачення» за опорними малюнками (додаток)

Учні переглядають малюнки. Ставлять їх у логічну на їх думку послідовність і пробують передбачити події, які будуть відбуватися в тексті

Слухання тексту

Небо міряло сіру шубу із хмар. Дивилося на себе, повертало її в різні боки. Вітер допомагав робити примірку. Але шуба не подобалася дедалі більше. І небо почало хлипати, засмучене невдалою приміркою. Його засмучення було великим. І небо рясно розплакалося…

  •                   Яке природне явище описано?

Краплинки летіли в небі. Вони ще не знали, звідки взялись і куди прямують. Раптом вони побачили сонце…

– Що могло статися із краплинками?

Воно пройшло крізь них. Кожна краплинка засяяла від радості, світла і тепла і сонячних промінчиків. (За Тетяною Гаркушею)

-Чому так сталося?

- Як ви думаєте, що могло далі відбуватися із краплинками? Куди вони потрапили? ( У поле, у місто, в океан, у річку)

  1.               Щоденні п’ять. Читання з другом тексту з букваря стор. 59
  1.               Пошукові завдання до тексту. Гра «Так» чи «Ні» з двома сигнальними цеглинками Лего .

-У першому реченні 2 слова написані з великої букви? (Так)

- У тексті розповідається про Віру, Ларису, Арсена, Кирила? (Ні)Якого імені не було у тексті?

- Романівка – це назва річки (Ні) - назва села.

-Біля річки росла осока. (Так)

-У другому реченні буква Р зустрічається 3 рази. (Ні)

2) Вибіркове читання

  •                   Знайдіть прочитайте речення, яке відповідає малюнку?
  1.               Читання з маркуванням.

- Яких річкових мешканців побачили діти.

  1.               Задайте один одному запитання за текстом.

Оцініть спільну роботу з другом на аркуші самооцінки

https://fs01.vseosvita.ua/01000xmd-9860/005.png

ІІІ. Рефлексія

Стратегія «Письмо в малюнках» Намалюй власні враження від уроку.

або стратегія «Кубування»

Слово РІЧКА

1. Опиши

-Яка річка? (Прозора, блакитна…)

2. Порівняй

-На що вона схожа? (На стрічку, кольорову смужку, змійку…)

3. Встанови асоціації

-Коли чуєте це слово, що спадає на думку? ( відпочинок, вода …)

4. Проаналізуй, з чого складається?

(вода, дно, течія…)

5. Як можна використати?

( транспорт, рибальство…)

6. Висловіть своє ставлення до неї

(Річка- джерело життя)


 

docx
Додав(-ла)
Лебідь Інна
Додано
25 грудня 2022
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку