Тема тижня "Техніка, яка допомагає". Тема дня " Як "потоваришувати з технікою

Про матеріал
Тема тижня «Техніка , яка допомагає» Орієнтовані проблемні/дослідницькі запитання: • Як техніка допомагає в побуті, і якою вона може бути в майбутньому? • Як «потоваришувати» з технікою? • Яка роль роботів у житті людини? Очікувані результати навчального тижня: На кінець тижня учні знатимуть: • про роль техніки у житті кожної сучасної людини; • що таке техніка; • про різне призначення техніки; вмітимуть: • розрізняти різні види техніки; • дотримуватися правил безпечного користування окремих видів побутової техніки; • користуватися технікою у повсякденному житті; • дбати про своє здоров’я та здоров’я близьких; • дбайливо ставитися до природи. Тема : «Як потоваришувати з технікою?» Очікувані результати: Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику. Добирає потрібну інформацію з графічного тексту. Досліджує значення слів. Розпізнає найпростіші матеріали та прилади, що їх можна застосувати. Добирає ілюстрації до тексту. Експерементує з мовними одиницями. Пояснює правила безпечної поведінки вдома з побутовими приладами. Пояснює, чому важлива природа для людини і чому потрібно берегти електроенергію . Формулює питання про все, що цікавить. Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів. Дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях. Представляє інформацію графічно. Розповідає, що його/її вразило, схвилювало. 1. Ранкова зустріч. Грає мелодія ,яка повідомляє, що час збиратися у коло. - Привітання - Повідомлення теми Вправа «Очікування» Діти повідомляють, що очікують від сьогоднішнього уроку. Корекція настрою : - розкажіть про свій настрій. - як підняти настрій, щоб стало веселіше? Вправа «Чарівна коробка» Групове завдання (Відгадування загадок) От загадка, то загадка: Де поїду - стане гладко. Тільки пальцем не торкай, Обпечешся, так і знай. Щоб зручніше було тобі - маю ручку на собі. (Праска) В нас на кухні - білий кіт. Він прив'язаний за дріт. День і нічку муркотить, В животі мороз сидить. (Холодильник) Товстопуза біла пані Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка) Запам'ятав науку - Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос) Сушить він волосся всім Теплим вітерцем своїм. (Фен) Якщо душно буде влітку – У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор) Наче джміль гуде невпинно, Голить татову щетину. (Електробритва) Лиш касету проковтне, Враз співати він почне. (Магнітофон) Дивна скринька на стіні Все розказує мені. (Радіо) Нам показує вікно Спорт, новини і кіно. (Телевізор) Тиснеш кнопки - і за мить З другом можеш говорить. (Телефон) В нім знання з усього світу "Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер) Джерело: https://nebo.at.ua/publ/pro_ditej/zagadki/zagadki_pro_pobutovu_tekhniku/52-1-0-589©Небо 1. Діти у колі «ланцюжком» називають техніку, яка їм допомогла сьогодні вранці або з якою вони сьогодні «зустрілися». 2. Гра «Машини – помічники». Діти розпізнають зображення техніки на малюнку. - Які побутові прилади ти побачив на малюнку? - Чи всі вони електричні? - Як ти про це здогадався? - Скільки предметів тобі вдалося віднайти на малюнку? - Скільки предметів потрібно забрати, щоб залишилося 5? - Який прилад захочеться добавити на цей малюнок? Чому? - Який предмет знадобиться ,якщо: - У кімнаті брудно? - Потрібно зберегти продукти харчування? - Забруднилася сорочка? - Зім’явся одяг? - Захотілося послухати музику? Замалювати той вид техніки, який ти використовуєш найчастіше? Замалювати той вид техніки, назва якого починається на літеру «л». 2. Фонетична вправа «Встав у чистомовку пропущене слово – назву побутової техніки» - Промовте з дітьми чистомовку, вставляючи у неї пропущені слова – назви побутової техніки. Ос, ос, ос – пил збирає … (пилосос). Он, он, он – подзвонив … (телефон). Ина, ина, ина – пере … (пральна машина). Ник, ник, ник – продукти зберігає … (холодильник). Ізор, ізор, ізор – ми дивились … (телевізор). - Скільки побутових приладів було згадано у чистомовці? Які вони? 3. Обмін інформації Правила поводження з електричними приладами : — Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в електромережу справними. — Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути. — Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий. — Переважна кількість побутових електроприладів є переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми. — Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади. — Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом. — Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі. — Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, ввімкнені в електромережу. — Не можна підвішувати речі на кабелі. — Не можна бавитись із штепсельними розетками – це загрожує твоєму життю. — Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені. Використання електричних приладів не за призначенням або невміле користування ними, може призвести до пожежі! Що робити, якщо електроприлад загорівся? • Негайно знеструмити квартиру, вимкнути рубильник. • Вимкніть прилад з розетки, обмотавши попередньо руку сухою ганчіркою. • Накрийте прилад, наприклад, сухою ковдрою. • Якщо горіння продовжується, викликайте пожежних. Кожний повинний знати номер телефону, по якому викликають пожежних – 101! Запам’ятайте: • не можна заливати прилад, що загорівся, водою тому, що вода проводить електричний струм, і вас може “вдарити струмом”; • сусідство електрики і води дуже небезпечно, тому не можна торкатися проводів електроприладів мокрими руками; • не можна користуватися феном у ванній кімнаті, коли є небезпека влучення на нього води; • не можна вмикати багато електроприладів в одну розетку. Якщо ви ідете з будинку, не забувайте виключати світло й електроприлади! 4. Розпізнавання у словах-назвах побутової техніки, звука «л» та позначення його на письмі буквою. Встановлення відповідності між зображенням побутової техніки та її назвою. Розташувати назви цих слів за абеткою. Вправа «Впіймай звук (л); (л’). Холодильник, пральна машина, пилосос, телефон, телевізор, праска. Звуки (л); (л’) на письмі позначаються буквою «л». 5. Перегляд мультфільму «Уроки обережності. Побутові прилади». Висновки після перегляду мультфільму. 6. Доведення підсумків Діти ще раз слухають уважно правила поведінки з електротехнікою і намагаються намалювати їх у вигляді схем, позначок, малюнків. 7. Рефлексія Прийом «Потяг» За допомогою цієї вправи можна дізнатися, які завдання були для дітей найцікавішими, і які не дуже сподобалися.
Перегляд файлу

Тема тижня «Техніка , яка допомагає»

Орієнтовані проблемні/дослідницькі  запитання:

  • Як техніка допомагає в побуті, і якою вона може бути в майбутньому?
  • Як «потоваришувати» з технікою?
  • Яка роль роботів у житті людини?

Очікувані результати навчального тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

  • про роль техніки у житті кожної сучасної людини;
  • що таке техніка;
  • про різне призначення техніки;

вмітимуть:

  • розрізняти різні види техніки;
  • дотримуватися правил безпечного користування окремих видів побутової техніки;
  • користуватися технікою у повсякденному житті;
  • дбати про своє здоров’я та здоров’я близьких;
  • дбайливо ставитися до природи.

 

Тема : «Як потоваришувати з технікою?»

Очікувані результати:

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику.

Добирає потрібну інформацію з графічного тексту.

Досліджує значення слів.

Розпізнає найпростіші матеріали та прилади, що їх можна застосувати.

Добирає ілюстрації до тексту.

Експерементує з мовними одиницями.

Пояснює правила безпечної поведінки вдома з побутовими приладами.

Пояснює, чому важлива природа для людини і чому потрібно берегти електроенергію .

Формулює питання про все, що цікавить.

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів.

Дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях.

Представляє інформацію графічно.

Розповідає, що його/її вразило, схвилювало.

1. Ранкова зустріч.

Грає мелодія ,яка повідомляє, що час збиратися у коло.

-         Привітання

-         Повідомлення теми

Вправа «Очікування»

Діти повідомляють, що очікують від сьогоднішнього уроку.

Корекція настрою :

            - розкажіть про свій настрій.

            - як підняти настрій, щоб  стало веселіше?

Вправа «Чарівна коробка»

Групове завдання (Відгадування загадок)

        От загадка, то загадка:

        Де поїду - стане гладко.

        Тільки пальцем не торкай,

        Обпечешся, так і знай.

        Щоб зручніше було тобі - маю ручку на собі. (Праска)

 

        В нас на кухні - білий кіт.

        Він прив'язаний за дріт.

        День і нічку муркотить,

        В животі мороз сидить. (Холодильник)

 

        Товстопуза біла пані Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

        Запам'ятав науку - Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)

        Сушить він волосся всім

        Теплим вітерцем своїм. (Фен)

        Якщо душно буде влітку –

        У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)

       Наче джміль гуде невпинно,

       Голить татову щетину. (Електробритва)

       Лиш касету проковтне,

       Враз співати він почне. (Магнітофон)

       Дивна скринька на стіні

       Все розказує мені. (Радіо)

 

         Нам показує вікно

      Спорт, новини і кіно. (Телевізор)

      Тиснеш кнопки - і за мить

      З другом можеш говорить. (Телефон)

      В нім знання з усього світу "Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер)

Джерело: https://nebo.at.ua/publ/pro_ditej/zagadki/zagadki_pro_pobutovu_tekhniku/52-1-0-589©Небо

1. Діти у колі «ланцюжком» називають  техніку, яка їм допомогла сьогодні   вранці або з якою вони сьогодні «зустрілися».

2. Гра «Машини – помічники».

Діти розпізнають зображення техніки на малюнку.

 

НУШ . Тиждень 8. РАНКОВА ЗУСТРІЧ. Як «потоваришувати» з ...

-         Які побутові прилади ти побачив на малюнку?

-         Чи всі вони електричні?

-         Як ти про це здогадався?

-         Скільки предметів тобі вдалося віднайти на малюнку?

-         Скільки предметів потрібно забрати, щоб залишилося 5?

-         Який прилад захочеться добавити на цей малюнок? Чому?

-         Який предмет знадобиться ,якщо:

-         У кімнаті брудно?

-         Потрібно зберегти продукти харчування?

-         Забруднилася сорочка?

-         Зім’явся одяг?

-         Захотілося послухати музику?

Замалювати той вид техніки, який ти використовуєш найчастіше?

Замалювати той вид техніки, назва якого починається на літеру «л».

2. Фонетична вправа «Встав у чистомовку пропущене слово – назву побутової техніки»

- Промовте з дітьми чистомовку, вставляючи у неї пропущені слова – назви побутової техніки.

        Ос, ос, ос – пил збирає … (пилосос).

        Он, он, он – подзвонив … (телефон).

        Ина, ина, ина – пере … (пральна машина).

        Ник, ник, ник – продукти зберігає … (холодильник).

        Ізор, ізор, ізор – ми дивились … (телевізор).

- Скільки побутових приладів було згадано у чистомовці? Які вони?

3. Обмін інформації

Правила поводження з електричними приладами :

— Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в електромережу справними.

— Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.

— Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий.

— Переважна кількість побутових електроприладів є переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми.

— Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади.

— Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.

— Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.

— Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, ввімкнені в електромережу.

— Не можна підвішувати речі на кабелі.

— Не можна бавитись із штепсельними розетками – це загрожує твоєму життю.

— Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені.

Використання електричних приладів не за призначенням або невміле користування ними, може призвести до пожежі!

 

Що робити, якщо електроприлад загорівся?

  • Негайно знеструмити квартиру, вимкнути рубильник.
  • Вимкніть прилад з розетки, обмотавши попередньо руку сухою ганчіркою.
  • Накрийте прилад, наприклад, сухою ковдрою.
  • Якщо горіння продовжується, викликайте пожежних.

Кожний повинний знати номер телефону, по якому викликають пожежних – 101!

Запам’ятайте:

  • не можна заливати  прилад, що загорівся, водою тому, що вода проводить електричний струм, і вас може “вдарити струмом”;
  • сусідство електрики і води дуже небезпечно, тому не можна торкатися проводів електроприладів мокрими руками;
  • не можна користуватися феном у ванній кімнаті, коли є небезпека влучення на нього води;
  • не можна вмикати багато електроприладів в одну розетку.

Якщо ви ідете з будинку, не забувайте виключати світло й електроприлади!

4. Розпізнавання у словах-назвах побутової техніки, звука «л» та позначення його на письмі буквою.

Встановлення відповідності між зображенням побутової техніки та її назвою.

Розташувати назви цих слів за абеткою.

Вправа «Впіймай звук (л); (л’).

Холодильник, пральна машина, пилосос, телефон, телевізор, праска.

Звуки (л); (л’) на письмі позначаються буквою «л».

5. Перегляд мультфільму «Уроки обережності. Побутові прилади».

Висновки після перегляду мультфільму.

6. Доведення підсумків

Діти ще раз слухають уважно правила поведінки з електротехнікою і намагаються намалювати їх у вигляді схем, позначок, малюнків.

7. Рефлексія

Прийом «Потяг»

За допомогою цієї вправи можна дізнатися, які завдання були для дітей найцікавішими, і які не дуже сподобалися.

 

docx
Додав(-ла)
Макух Наталя
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку