Тема: Творчість Ліни Костенко, вірш «Білочка восени». Вивчення вірша І. Січовика «Гриби».
Мета. Ознайомити дітей з життям і творчістю великої поетеси Ліни Костенко та віршем
І. Січовика «Гриби»; вчити емоційно і виразно читати вірші, розуміти та відтворювати образність мови вірша в художній бесіді; розвивати творчу уяву, вирази літератури мовлення; виховувати любов до поезії, природи.
Матеріал: аудіозапис П.І. Чайковського «Листопад», портрет Ліни Костенко, букети з осіннього листя, осінні листочки з віршами.
Хід заняття
(Група прикрашена букетами з осіннього листя, звучить музика П.І. Чайковського «Листопад»).
Вихователь. Який настрій викликає у вас музика? Чому? Чому в групі багато осінніх листочків? (Тому, що вже осінь). Давайте розглянемо ці листочки. На них щось написано, ви хочете дізнатися, що там? На листочках написані вірші про осінь, послухайте їх.
(Вихователь читає вірші, які написані на осінніх листочках).
Вихователь. Ось, як пише про осінь велика поетеса українського народу Ліна Костенко. (Демонстрація портрета Ліни Костенко). Вона народилася на Київщині. Батьки були вчителями. Зовсім юною пише багато віршів, які вражають своєю задушевністю, теплотою і дивовижною щирістю. В своїх віршах закликає нас жити у злагоді й любові. Багато віршів написала для дітей.
Л. Костенко «Білочка восени».
На гiллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас,
Сироïжки та опеньки
Бiлка сушить про запас.
Так нашпилює охайно,
Так ïх тулить на соснi
I мiркує: а нехай-но
Ще побудуть тут менi!
Поки днi iще хорошi,
Поки є iще тепло,
А як випадуть порошi,
Заберу ïх у дупло.
«Буде холодно надворi,
Снiг посиплеться з дубiв,
Буде в мене у коморi
Цiла в'язочка грибiв!
Але бiлочцi не спиться.
Дятел тукає: тук-тук!
Щоб не вкрала ïх лисиця
Або хитрий бурундук.
Бесіда за змістом вірша.
Вихователь. Де ростуть гриби вам підкаже вірш І. Січовика «Гриби».
У ліску стоять дуби.
Між дубків ростуть гриби,
Поруч них – грибочки:
Їх сини і дочки.
Вивчення вірша.
Вихователь. А зараз уважно послухайте вірш І. Січовика «Гриби» ще раз.
Після читання вірша вихователь задає дітям питання, домагаючись того, щоб діти відповідали на них словами вірша:
1. Де стоять дуби? (у ліску).
2. Де ростуть гриби? (між дубків).
3. Продовжіть речення: «Поруч них – грибочки…» (Їх сини і дочки).
Вихователь. Молодці, діти! Ви уважно слухали вірш. А тепер спробуйте розповісти його самі (вихователь викликає 3-4 дитини).
Вихователь.