Вірші про зиму. І. Блажкевич «Взимку».

Про матеріал
Учити дітей емоційно відгукуватися на образний зміст та поетичну форму віршів, використовувати художньо-поетичні вирази у своїх відповідях; збагачувати образний словник дітей; формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою; спонукати дітей до запам’ятовування вірша; розвивати інтонаційну виразність, імітаційні здібності, уяву, фантазію, мислення; виховувати турботливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Тема: Вірші про зиму. І. Блажкевич «Взимку». Г.Бойко «Морозець». М. Познанська «Тихо, тихо сніг іде». К. Перелісна «Сніжок».

Мета. Учити дітей емоційно відгукуватися на образний зміст та поетичну форму віршів, використовувати художньо-поетичні вирази у своїх відповідях; збагачувати образний словник дітей; формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою; спонукати дітей до запам’ятовування вірша; розвивати інтонаційну виразність, імітаційні здібності, уяву, фантазію, мислення; виховувати турботливе ставлення до птахів.

Матеріал: ілюстрації зимуючих птахів.

Хід заняття

Вихователь демонструє ілюстрації зимуючих птахів.

Пальчикова гімнастика «Улюблені страви».

Діти сідають за стіл, лікті ставлять на стіл, пальці рук виправлені. Починають по черзі називати птахів, загинаючи пальці на правій руці. Потім називають їжу, яку споживають птахи, загинаючи пальці на лівій руці. Випрямляють пальці та називають улюблені «страви» кожної пташки, водночас з’єднуючи по черзі пальці обох рук. (Синички люблять сало, ворона любить насіння, снігур любить ягоди).

Вихователь.

Кого ви називали? Які це птахи?

Як живеться птахам взимку?

Чим харчуються птахи взимку?

Хочете послухати віршик про те, як важко птахам взимку?

І. Блажкевич «Взимку»


Ой мороз, який мороз!

Всіх пташок проймає дрож.

Скачуть-плачуть горобці:

  • Дайте нам зерна, ців-ців!

А синички невеличкі

Просять:

  • Дайте рукавички!

Снігурі вгорі,

Заздрять дуже дітворі:

  • Вам, дівчатка і хлоп’ятка,

Тепло, бо у вас є хатка.

А у нас нема хатинки,

Й на обід ані зернинки.

Як почув Василь пташок,

Одягнувся в кожушок,

Взяв пшона і хліба скибку,

На подвір’я вибіг швидко,

Всіх пташок нагодував,

І здалось – мороз пропав.

Горобці защебетали,

І синичкам тепло стало.


Вихователь.

  1. Чи шкода вам пташок, про яких ідеться у віршику?
  2. Мороз сильний чи слабенький?
  3. А вас мороз щипав за щічки?
  4. Хочете послухати віршика про морозець, який щипав діток за щічки? (Вихователь читає віршик діти імітують рухи).

Г. Бойко «Морозець»


 Морозець, морозець!

Не щипай за щічки.

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

Морозець, морозець!

Плещемо в долоні.

У дівчаток і хлоп'ят

Носики червоні.


Вихователь. Вам сподобався віршик? Хочете його вивчити? (Вивчення вірша).

Вихователь. Розкажіть, яка зима? (Холодна, морозна, гарна, сніжна). Я пропоную послухати вірші про сніг.

М. Познанська «Сніг іде»


 Тихо, тихо сніг іде,

 Білий сніг, лапатий;

 Ми у двір скоріш підем,

 Візьмемо лопати.

 Ми прокинем зранку

 Стежку біля ґанку,

 Вийде мама з хати

 І почне питати:

 — Хто ж це так доріжку

 Вміє прокидати?


К. Перелісна «Сніжок»


Снігу, білий сніжку!

 Посипай доріжку!

 Насип цілу гору

 Біля цього двору!

Тут діти маленькі

 Гуляти раденькі,

 У них голосочки,

 Як срібні дзвіночки.


Вихователь.

  1. Який сніг? Які сніжинки?
  2. В які ігри взимку ви любите гратися?
  3. Що можна виліпити з снігу?
  4. Який зимовий віршик вам найбільше сподобався? Чому?

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку