Тема. Україна - моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Про матеріал

Як змінювалася погода за цей тиждень?

II. Повідомлення теми і мети уроку
•• Робота над загадкою І. Січовика

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься. (Украіна).

- Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

Україна - наша земля. Ми називаємо Україну нашою Бать­ківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші да­лекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.

Тема нашого уроку - «Україна - моя Батьківщина». Ми здій­снимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

III. Вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Природознавство

Урок 59

Тема. Україна - моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний  момент
••   Вправа «Погода»

Сьогодні  -------- ,

день тижня   ---------,

надворі______по­года.

Небо_________

 Опади__________

Вітер_____________                      

Як змінювалася погода за цей тиждень?

II. Повідомлення теми і мети уроку
••   Робота над загадкою І. Січовика

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

 Усе,  що зветься.  (Украіна).

- Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

Україна - наша земля. Ми називаємо Україну нашою Бать­ківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші да­лекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.

Тема нашого уроку - «Україна - моя Батьківщина». Ми здій­снимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над фотографіями

Учні розглядають фотографії різних куточків України, складають ре­чення.

Чим багата Україна?

Якого кольору пшениця, зерно?

Щоб родила пшениця   що потрібно?

Якого кольору мирне тихе небо?

Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьків­щина. Батьківщина - це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина - це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. наша Батьківщина зветься Україною. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна - це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочи­ваєте Україна - мирна країна її народи хочуть жити в мирі й зла­годі.

Як називається наша держава?

Чим багата Україна?

Які гори є в Україні?

Які моря є в Україні?

Яка річка протікає через усю Україну?

Як народ прославляє Дніпро?

Чому говорять, що Дніпро - гордість України?

Яке місто є столицею України? Де воно розташоване?

Учні розглядають фотографії, складають речення про пам'ятні місця Києва.

2. Фізкультхвилинка

Україна, (Діти розводять руки   в   сторони.)

Рідний край, (Піднімають руки    догори.)

Поле, річка, (Повороти  тулуба з розведеними  в  сторони   руками.)

Синій гай. (Присідання.)

Любо стежкою іти (Ходьба.)

Тут живемо я і ти! (Беруть  одне  одного за руки.)

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

 1. Робота в групах

Учитель пропонує учням об'єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, ай­стри).

Кожна група отримує набір карток зі словами: краінастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина,  оземлякронті.

Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Укра­їна».

2. Робота над прислів'ям

Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.

нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

Та земля мила, де мати народила.

3. Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»

— Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?

Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов'язково повторюватимуться.

Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».

- Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських тра­дицій, любові до природи.

4. Робота за малюнками

— Чим славиться Україна? Розкажіть, розфарбуйте картинки.

Учні розглядають малюнки, називають їх, складають речення про те, чим славиться Україна.

- Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці назива­ють Україну - країну, у якій разом живуть.

Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, ко­жен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, грома­дянином України і землянином

- Назвіть рідні вам місця.

Моє рідне місто (село)

Моя Батьківщина

Моя планета

V. Підсумок уроку

як називається наша Батьківщина?

Чим вона багата і славна?

 

1

 

doc
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку