Тема. Умій дружити!
Мета: дати поняття, що таке дружба; сприяти формуванню добрих відносин між дітьми , виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; формувати вміння працювати в групі; розвивати критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати свої думки; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми, виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Обладнання: цеглинки LEGO для об’єднання в групи, прислів’я, долоньки, “Дерево дружби», малюнки героїв мультфільмів, малюнок коня, мультфільми про дружбу «Уроки тітоньки Сови»
Хід уроку
І. Ранкові зустрічі
1. Вітання
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
2. Календар дня
а) погода дня, заповнення календаря
б) 25 березня продовжували зустрічати весну і спостерігали за природними явищами, щоб зрозуміти, якою буде погода найближчим часом. Пригощали птахів насінням, щоб швидше залучити весну, адже саме птахи зазивали її в міста і села. З особливою шаною ставилися до коней.Їх поїли джерельною водою або водою, в якій довгий час знаходився який-небудь срібний предмет (наприклад, кільце, ложка). Вважалося, що це допоможе уберегти їх від хвороби і псування. А все тому, що при оранці та сівбі кінь вважався незамінним помічником для селянина.
3. Об’єднання в групи. - Коли ви заходили в клас, ви обрали цеглинку LEGO. Хто хоче пояснити, чому саме цеглинку такого кольору ви обрали.(діти об’єднуються у групи за кольорами)
ІІІ. Робота над темою уроку.
Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.
Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.
- У всіх у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться.
• Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати знайомий.
• Про однокласника, з яким багато років будете вчитися в школі , скажете товариш.
• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете друг.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами, Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
і на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?
- Кращий друг – це той, хто … .
- Я переживаю, коли мій друг… .
- Я радію, коли мій друг … .
- Мені приємно, коли мій друг … .
- Мені не приємно, коли мій друг … .
- Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг … .
9. Гра «Долонька дружби» Кожна група має вирізану долоньку. Учасники групи повинні записати риси характеру, які повинні бути наділені друзі. Ці долоньки після презентації наклеюються на «Дерево дружби.»
10. Вікторина «Хто з ким дружить?» - Книг про дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі ще й літературних друзів. Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?
Добра Білосніжка і ... (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і ... (П’ятачок)
Добрий Малюк і ... (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)
Учитель на різних кольорових смужках пише прислів’я про дружбу і розрізає його на частини відповідно до кількості учасників групи.
Учні виходять до дошки і вишиковуються так, щоб утворилося присів’я.
1 група – Справжній друг пізнається в біді.
2 група – Нових друзів май, а старих не забувай.
3 група – Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.
4 група – З добрим дружись, а лихого стережись.
5 група – Не варто з другом сваритись, бо доведеться миритись.
6 група – Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Ти - не ворог, я - не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія