Тема: Урок позакласного читання "КАЗКИ ОЛЕКСАНДРА ПУШКІНА"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу у формі конкурсу для учнів 5 класу, мета якого - удосконалити та поглибити знання учнів про життя та творчість відомого російського письменника Олександра Сергійовича Пушкіна. Казка - один із жанрів, в якому працював митець.

Перегляд файлу

Костиря С.Г.

вчитель зарубіжної літератури

Червонокам’янського НВО 

«загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів –

дитячий дошкільний заклад –

позашкільний центр»

Олександрійської районної ради

Кіровоградської області

 

Тема:"КАЗКИ О. ПУШКІНА"

Мета: допомогти учням зрозуміти прочитані казки, закріпити зміст вивчених казок; викликати  читацькі інтереси, бажання самостійно читати книжки; розвивати логічне мислення, мовлення, уяву, кмітливість, пам'ять, увагу, допитливість,  розвивати логіч­не мислення, виховувати почуття добра, справедливості, чуйності, співпереживання, доброзичливості, дружби і взаємоповаги, любов до казок    

Тип уроку: урок позакласного читання

Обладнання: портрет О. Пушкіна, збірка його казок, ілюстрації до казок.

Хід уроку

І Вступне слово вчителя.

Звучить пісня «Маленькая страна».

1-й ведучий:  Сміху й радості багато

                        Подарує всім нам свято!

                        Нас чекає любов і ласка!

                        В гості кличе всіх нас…!

Всі разом : Казка!

2-й ведучий: Мрії всі наші збуваються,

                       Свято Казки розпочинається!

Учитель. Казка – це джерело позитиву, мудрості поколінь, історія обов’язкової перемоги добра над злом. Саме за це казки люблять і діти, і дорослі.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Учитель.

  •                                                Тож давайте перевіримо чи готові ви до зустрічі з казкою. 

(вивішую на дошці павутинку: казка, про тварин, чарівні, побутові, народні, літературні).

  •                                                Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (казка)
  •                                                Які бувають казки? (чарівні, про тварин, побутові)
  •                                                А хто може писати казки? (народ, автори)
  •                                                То як вони називаються? (народні і літературні (авторські)
  •                                                Які казки найстаріші? (про тварин)
  •                                                Хто є головними героями цих казок? (тварини)
  •                                                А як вони себе поводять у казках?

 

ІІІ Основна частина

Учитель. Сьогодні ми попрацюємо з казками О.С.Пушкіна, пригадаємо зміст та героїв творів. Ви зможете показати свої знання, кмітливість, взаємовиручку.

Конкурси.

1. "Назва команди"

Завдання: доберіть назву для своєї команди, яка б відповідала темі уроку "Казки Пушкіна", поясніть свій вибір.

2. "Уважний читач"

Завдання: відгадайте, з яких казок ці рядки.

♦ В синім небі сяють зорі,

  Плещуть хвилі в синім морі.

("Казка про царя Салтана".)

♦ Вітер в морі повіває

   І кораблик підганяє.

("Казка про царя Сатана".)

♦ Царю! Батьку милостивий!

  - Воєвода стогне сивий.

  Встань, велителю! Напасть!

("Казка про золотого півника".)

♦ Тепер мені черга припада,

Умови я сам призначу,

Задам тобі, враженя, задачу.

("Казка про попа й наймита його Балду)

♦ Жили вони в ветхій землянці

 Рівно тридцять літ і три роки.

("Казка про рибалку і рибку".)

♦ Ось і тиждень, і другий минає,

  - Іще дужче баба здуріла.

("Казка про рибалку і рибку".)

 3. "Упізнайте героя"

Завдання: впізнайте та назвіть героя казки.

♦ А на ґанку стоїть його баба,

В соболевій вона тілогрійці,

Грезетова на маківці кічка,

Ще й перлове намисто на шиї,

На руках самоцвітні каблучки,

На ногах - чобітки червоні.

(Стара; столбова дворянка.)

♦ Спить собі на соломі, їсть за чотирьох,

Працює за сімох,

Ще з ночі в нього все ходором ходить.

(Балда)

♦ ...ні їсть, ні п'є, ночі не спить,

Лоб його заздалегідь тріщить.

(Піп)

♦ Змолоду, посівши трон,

Розважався він війною,

Для сусідів був грозою,

А на старість захотів

Одпочити від боїв.

(Цар Дадон.)

♦ Десь на світі є царівна,

Та такої красоти,

Що й очей не відвести:

 Денне світло затіняє,

А вночі, як сонце, сяє.

Місяць у косі блищить,

 На чолі зоря горить.

(Царівна Лебідь.)

♦ Наш ... сидить в палаті

На престолі, у вінці.

(Цар Салтан.)

4. "Письмова відповідь"

Завдання: напишіть докладну відповідь.

1. Що пообіцяв цар Дадон мудрецеві?

2. Що сказала золота рибка дідові, коли той її спіймав?

5. "Телеграма"

На бланках телеграм, узятих у поштовому відділенні, написані рядки із казок. Завдання: назвіть героя, якому належать саме ці слова.

Телеграма 1

♦ Та от мотузкою хочу море морщить,

 Та вас, прокляте плем'я, корчить!          (Балда)

Телеграма 2

♦ Цар у плач: "Ох, соколята!

Що за доля розпроклята!

 Вже не тішитись на вас!

Ох! Настав мій смертний час!            (Цар Дадон.)

Телеграма 3

♦ Надіслав такий наказ: "Ждать повернення мойого,

  Не рішаючи нічого".             (Цар Салтан.)

Телеграма 4

♦ Бог з тобою, рибко золотая! (Старий.)

Телеграма 5

♦ Здоров, попе-борода, Чого так рано схопився? По що спорядився? (Балда)

Телеграма 6

♦ Здрастуй, пані-добродійко, дворянко! Чи теперечки ти вдовольнилась?  (Рибка)

 

6. "Що кому належить?"

Завдання: з'ясуйте, що кому належить, та з'єднайте відповідно їх  стрілками.

Собака - сімом богатирям;

стріла - князеві Гвідону;

пір'їна - царівні Лебідь;

зірка - царівні Лебідь;

місяць - царівні Лебідь;

невід - рибалці;

хата - рибалці та його дружині;

перстень - дружині рибалки;

соломина - Балді;

мотузка - Балді;

заєць - Балді;

кінь - Балді;

півень - цареві Дадону.

7. Домашнє завдання. Виразно прочитайте напам'ять ури­вок із Вступу до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукомор’я дуб зелений» (Кожна команда читає по черзі по строчці).

8. "Конкурс капітанів"

Завдання: якнайшвидше запишіть повні назви казок Пушкіна.

9. Конкурс "мудреців" (один учень від команди)

Завдання: поясніть зміст вислову: «Казка  вигадка, проте щось тут, браття, не пусте!».

10. "Знавець казок О. Пушкіна"

Завдання: дайте відповідь на запитання.

♦ На кого перетворювала царівна Лебідь князя Гвідона, щоб; той таємно відвідав "царство славного Салтана"? (У комара, муху, джмеля.)

♦ Якими словами починається "Казка про рибалку і риб­ку"? (Жив старий із своєю старою  біля самого синього моря.)

♦ Що вимагала дружина рибалки від золотої рибки, поси­лаючи до неї свого чоловіка? (Корито, будинок, бути дворян­кою, царицею, морською володаркою.)

♦ 3 якими словами звертався рибалка до золотої рибки? ("Змилуйся, матінко-рибко!")

♦ Що промовляв Балда з докором, розраховуючись з по­пом? ("Не ганяв би ти, попе, за дешевиною.")

III. Підсумки гри, визначення переможців. Оцінювання робо­ти учнів на уроці

IV. Домашнє завдання

Прочитати казку Ш. Перро "Попелюшка".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку