20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тема урока: "Водойми нашого краю".

Про матеріал

: сформувати уявлення учнів про водойми нашого краю.

Ознайомити з природними і штучними водоймами, з

значенням водойм і їх охороною, розвивати пізнавальний інтерес,

вміння міркувати, аналізувати; прищеплювати любов до рідного краю.

Перегляд файлу

Водойми нашого краю

 

 Мета: сформувати уявлення учнів про водойми нашого краю.

  Ознайомити з природними і штучними водоймами, з

  значенням водойм і їх охороною, розвивати пізнавальний інтерес,

  вміння міркувати, аналізувати;  прищеплювати любов до рідного краю.

 

 Обладнання: глобус, фізична карта України. 

 

 

Хід уроку

 I Організація класу

 II Перевірка домашнього завдання

 - Рідний край - це частина великої країни.

  Про чудовий  наш краї

  Буде розмова.

 

 -А де ж ми з вами живемо? 

 

 -Уявіть собі, що до нас приїхали іноземці.  «Що ви розповісте  іноземцям про свій  краї?»

 

 III Новий матеріал

  Розгадайте таку загадку:

  Я і хмаринка, і туман, я - річка і океан.

  Я літаю і біжу, і скляною бути можу.

  (Вода)

 Подивіться на глобус.  Яким кольором позначена вода на карті?  (Синім)

 озкрутимо наш глобус.  Якого кольору здається Земля?

 

 (Синім. Тому що 2/3 земної поверхні займає вода.)

 

 -Якщо ми сьогодні говоримо про рідний край і про воду, спробуйте назвати тему уроку.  Про що ми  дізнаємося  на уроці?

  Тече річка крізь лісок,

 бліскотіть сріблісто.

 А на березі пісок,

 золотий та чистий.

 І на цьом бережку

 за одну хвилинку

 можна з вогкого піску

 збудувать будинки.

 Насадити коло них сади,

 Викопать озерці,

 з річки в озеро води

 наносити відерцем.

 Сонце весело блищьила,

 дужче пріпікає.

 Річка хвильку плющить,

 діток заклікає:

 - Будівельнікам привіт!

 Добра ваша праця,

 а по праці, мабуть, слід

 в річці купатися.

 Ну, Звичайно, КОЖЕН з нас

 вікупатісь хоче!

 Пострібалі в воду враз,

 аж вода клекоче.

 Хвильку плещуть на пісок,

 сміх веселий ллється,

 а на березі лісок

 дивуватися й сміється.

 Посмаліліся носи,

 загорілі плічка.

 Ми Щодня тепер усі

 ходимо до річки.

 

 -Яка знаменита річка протікає по території Фастова?

 

 - Унава бере початок біля села Городище.  Тече спершись на Схід, далі поступово Повертає на Північний Схід, у прігірловій части - на Північ / Північний Захід.  Впадає до Ірпеня на південний Захід від села Перевіз.  Довжина 87 км.  Площа водозбірного басейну 680 км².  Похил річки 1,2 м / км.  Долина корітоподібна, завширшки до 4 км, завглібшкі до 30 м. Заплава подекуді заболочена, завширшки до 600 м. Річіще завширшки в основном 2-10 м, протягом 34 км відрегульоване.  Живлення мішане.  Льодостав з качана грудня до першої половини березня.  Гідрологічній пост біля Фастова існує з тисячу дев'ятсот сорок дев'ять року.  Створено Фастівське водосховище.  Вікорістовується на спожи технічного водопостачання, зрошування, рибництво. 

 Повідомлення учня:

 - Над Унавою розташовані населені пункти:

 

 Андрушівській район: Городище, Мостове, Любимівка.

 Попільнянський район: Сокільча, Маркова Волиця, Великі Лісівці, Миролюбівка, Квітневе, Єрчікі, Велика Чернявка, Яблунівка, Романівка, Кошляки

 Фастівський район: Півні, Дмитрівка, Волиця, місто Фастів, Мала Снітинка, Велика Офірна, Мала Офірна, Кощіївка.  (Слайди6-7)

 

 Яка річка зображена?  Може цей вірш допоможе вам здогадатися?

 І зараз течеш через стольний наш град,

І кожен твоїй присутності рад.

Ти нас охрестив, життя ти нам дав.

Як добре, що місто тут Кий заснував.

 

У водах твоїх Русь Володимир хрестив

І у води твої язичних богів опустив…

По боках двох твоїх лежить Україна,

Україна - це наша є рідна країна.

 

По землі українській течеш крізь віки,

І в водах твоїх вмилось сонце й зірки.

Землі несеш радість, забираєш скорботу,

І люди для тебе знаходять добру роботу:

 

Оросити поля, налити колосся,

Облити водою дерев всіх волосся.

Ти ніколи не зрадиш, ти завжди допоможеш,

В біді свій народ ти ніколи не бросиш.

 

Борисфене наш славний, носитель добра,

Твоєю водою Україна жива!

 -Дніпро

 Назвіть зайве слово. 

  океан

  море

  річка

  водосховище

  джерело

 

 Чому?  Природні водойми - створені природою, штучні - людиною.

 -Що таке водосховище?

 - Київське водосховище (Київське море) (укр.Київське водосховище (Київське море)) - водосховище на Дніпрі на північ від Києва.

  Площа - 922 км².

 

 На півночі воно майже доходить до кордону з Білорусією.  У нього впадають річки Прип'ять, Тетерів, Уж, Ірпінь.

 

 Водосховище було створене в 1964-1966 роках і стало передостаннім з шести великих водосховищ на Дніпрі.  Найбільша його ширина становить 12 км.  Різниця в висоті використовується Київської гідроелектростанцією для отримання електроенергії.

 

 Східна частина (територіально Чернігівська область) входить до складу Міжрічинського регіонального ландшафтного парку, створеного в 2002 році.

 

 Водосховище є місцем для відпочинку і рибалки.  -Презентація.

 -Робота за підручником

 - Знайдіть матеріал про те, як сільське господарство впливає на життя водойм?

 - Для чого потрібна вода?  Де людина її використовує?

 

 (Відповіді учнів і запис тез в зошит)

 

 a) для життя людини, тварин: без їжі людина може прожити кілька тижнів, а без води 2-3 діб.  Вода входить до складу живих організмів.  Її зміст коливається в широких межах: близько 10% в емалі зубів, в середньому 80% маси тіла.  Якщо людина доросла важить 70 кг, то 50 кг з них - це вода;

 б) у виробництві: жодне виробництво не обходиться без води.  Так, наприклад, щоб виплавити 1 тонну сталі  потрібно 150 тонн води, для виготовлення 1 тонни паперу потрібно 250 тонн води;

 в) в сільському господарстві: для вирощування тварин, поливання сільськогосподарських рослин;

 г) в побуті: порахуй, скільки разів в день ти зустрічаєшся з водою;

 д) водна дорога: для перевезення людей і вантажів;

 е) вироблення електроенергії: на гідроелектростанціях, використовуючи силу падаючої води.

 

 Висновок: Ось, що означає вода!  Вона життєвонеобхідна і є помічником людини.

 .  Знайомство з проблемою прісної води

 

 (Глобус, атласи)

 

 - Подивіться на глобус, здавалося б, води на Землі скільки завгодно, океани і моря покривають більшу частину нашої планети.  Чому ж люди страждають від нестачі води?

 

 Не забувай, що вода океанів і морів солона, а людям необхідна прісна вода, якої на Землі не так вже й багато.

 Вчені підрахували, що:

 

 (Динамічна таблиця на дошці):

 

 Світовий океан - 1 млрд. 338 млн. М3

 

 Підземні води:

 

 - залягають поблизу земної поверхні - 60 млн. М3

 - залягають глибоко під землею - 150 млн. М3

 

 Льодовики - 24 064 000 м3

 Річки - 2 120 м3

 Озера - 176 400 м3

 Ґрунтова волога - 16 500 м3

 Вода в атмосфері - 12 900 м3

 

 - Яку воду людина не може використовувати?  (Стерти відповідні записи на дошці)

 - Як бачите, придатної для використання людиною води не так вже й багато, менше 3%.  А крім того, людям потрібно тільки чиста вода.  Але її стає все менше і менше.

 

 Що ж завдає шкоди воді, які джерела забруднення?

 

 Тест . "Що шкодить воді?"  (Підкресли, що шкодить воді):

 

 Побутове сміття, нафта, водні тварини, відходи заводів, водні рослини, несправний кран в будинку.

 

 (Перевірка виконання тесту з коментарями вчителя):

 

 Щороку у всьому світі в водойми потрапляє стільки шкідливих речовин, що ними можна було б заповнити 10 тисяч товарних вагонів.

 Всього 5 л нафтопродуктів затягує плівкою 50 м2 водної поверхні (тобто площа нашого класу).

 Екологічне моделювання.  Що може статися при корабельній аварії танкера з нафтою?

 Кожен метр стічних вод, потрапляючи у водойму, приводить в непридатність 100 л доброї води.

 При витоку з-під крану води за добу набігає ціле відро.  Скільки відер води набереться за тиждень?  Місяць?

 Висновок: Від забруднення води страждає все живе.  У річках, озерах гинуть рослини, тварини, марніють рослини на берегах.  Забруднена вода шкідлива для здоров'я людини.

 

 - Чи можна зберегти воду від забруднення?  Як?

 

 5. Перегляд уривка відеофільму "Охорона води"

 

 Висновки:

 

 - Будівництво очисних споруд.

 - Економія води.

 - Контроль за рівнем забруднення води.

 - Посадка і охорона рослин по берегах водойм.

Люди!

 

Я вам потрібна,

 

Мій стан – рідка, легка, як подих, і тверда.

 

Чуда

 

Краплинка срібна,

 

Хто не впізнав мене? Знайомтесь! Я – ВОДА!

 

 

Водень

 

І трохи кисню –

 

Для прохолоди, насолоди і пиття.

 

Згоден

 

З вас кожен, звісно,

 

Що Аш Два О – коштовна формула буття.

 

 

Білі

 

Снігів замети –

 

Це я, пухнаста і сипка, в зимовий час.

 

Хвилі

 

Морів планети

 

Для вас здіймаю на вітрах, лише для вас!

 

 

В росах

 

Між трав розлита,

 

Світанком неба в барви райдуги лечу,

 

В грозах

 

Палкого літа

 

Спадаю щастям життєдайного дощу.

 

 

В міру

 

Принад жадана,

 

В земному світі поряд з вами я живу.

 

В виру –

 

Стрімка, спонтанна,

 

Киплю, пульсую у джерелах, греблі рву!

 

 

Очі

 

Мої блакитні

 

Дивують всі безводні зоряні світи.

 

Хочу,

 

Земляни рідні,

 

Щоб ви любов мою зуміли зберегти.

 Підсумок уроку:

 

- Розкажи про роль води в природі, для життя людини.

- Що завдає шкоди воді?

- Назви заходи з охорони води?

doc
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку