Урок-дослідження на тему: "Повітря. Властивості повітря. "

Про матеріал

Мета: на основі спостережень виявити уявлення про повітря; створити умови для формування знань про властивості повітря; розвиток спостережливості, мислення, творчих здібностей і кругозору; виховання почуття колективізму, дружби і взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Урок-дослідження на тему: "Повітря.  Властивості повітря. "

 

  Мета: на основі спостережень виявити уявлення про повітря;  створити умови для формування знань про властивості повітря;  розвиток спостережливості, мислення, творчих здібностей і кругозору;  виховання почуття колективізму, дружби і взаємодопомоги.

  Обладнання: прилади для дослідів;  картки зі словами та завданнями.

 

Хід уроку:

 

  1. Повторення про воду:

  - Про що говорили на минулому уроці?  (Про воду)

  -Виділіть, будь ласка, найголовніше і важливе повідомлення про воду. (Без води немає життя на Землі!)

  - Секретів про воду дуже багато, з водою ви стикаєтеся щодня.  Спостерігайте, може бути хтось із вас ще дуже багато цікавого про воду дізнається.

  3. А зараз, послухайте ще одне повідомлення .

  - Про що воно?

 "Він навколо нас, але ми його не бачимо.  Куди б ми не пішли;  куди б не поїхали по морю, по суші;  як би високо ми не піднялися на літаку;  як би низько не опустилися в шахту - всюди є він.  Без нього не можуть жити не люди, не тварини, ні рослини! "Це .......   повітря

 

 (На дошці вивішується тема).

 

  - Що відчули при вимові цього слова?  (Необхідність, потреба, чистоту, бруд, важко дихати)

  - Значить повітря нам дуже потрібен?  (Дуже!)

  -  А хто бачив повітря?  оно невидиме!)

  - Покажіть, де він?  (Його можна відчути, відчути!)

  - Доведіть, що воно всюди є, воно навколо нас, з наявних предметів.  дітей на столі: кулі, пакети, шприци, м'ячі, насоси, гумові груші)

  Підсумок!  - Повітря скрізь є.

  - Добре!  Візьміть пакети і наберіть повітря.

  - Яке воно?  (Прозоре, без кольору і запаху)

  -А чи є у повітрі вага?  (Відповіді різні)

 (Зважується порожня і надута кулька)

  Підсумок - Вага є!

  -  Земна куля оточена  шаром повітря товщиною близько 1000 км.  Як називається ця повітряна оболонка Землі? Атмосфера.

  Про повітря дуже багато можна розповісти і дізнатися.  Проведемо деякі спостереження:

 

  4. Робота в групах: дослідження якості повітря.

  - Проведемо деякі спостереження про повітря.  (Завдання за картками)

  - Прочитайте, обговоріть і виберіть виступаючого.

 

1 картка

  Виконайте дослід.  У склянку з водою опустіть цукор, крейду.  Що помітили?

 Відповідь: Йдуть бульбашки.  Значить у цукрі і в крейді є повітря!

 

2 картка

  Виконайте дослід.  У скляний посуд з водою   опустити стакан до верху дном.  Чи легко входить  склянка?

  Відповідь: У склянці повітря.  Склянка важко входить в воду.  Повітря не дає воді проникнути у склянку.

 

3 картка

 Візьміть шприц .  Що всередині його?

 

  Направте носик шприца в долоньку.  Що йде?

 Відповідь: В долоньці ми відчули рух повітря.  Повітря рухається.

  Учитель: Всі природні тіла займають місце.  Повітря теж займає місце.  У посуді, в щілинах, всі порожні  місця простору займає повітря.

  5. Колективна практична робота:

  - Візьміть всі шприци.  Закрийте носик шприца пальцем і повільно натисніть на стрижень.

  - Що відбувається?  (Давиться насилу)

  - Про що це говорить?  (Повітря стискається і пружне)

  - Які приклади можете привести, які засновані на цю властивість?

  Відповіді: дія меча, пістолета.  гальма електричних трамваїв, розпилювачі.

4 картка

 Дослід(вчитель): Запалити три свічки.  Першу накрити склянкою, другу - банкою, третю - ні чим!

  - Що сталося?  (Свічка під склянкою згасла перша, потім під банкою, а третя - горить!)

  - Чому?  (Повітря потрібне і для горіння)

  - Що таке кисень?  (Частина повітря)

  На дошці: Повітря - газоподібна речовина.  Складається з кисню і вуглекислого газу.

 

5 картка

 Один вчений зробив дослід.  Помістив в скляний посуд мишку і рослину.  Минуло кілька днів, ніяких змін не відбувалося.  Прибрав рослину, через кілька хвилин миша стала кидатися і задихатися.  Чому?

  Відповідь: Рослини виділяють чисте повітря - кисень.  Прибрали рослину- кисню не стало. Кисень потрібен всім!

Потрібен як повітря! (пояснити)

Відповіді: якби раптом не стало повітря, то на Землі припинилося б життя.

7. Підсумок! Про що вели розмову? (про повітря) Розкажіть про нього (складання розповідей)

 

Вчитель: Всі організми на Землі дихають повітрям. При диханні вживається кисень, а рослини в процесі живлення його виробляють. Але для живих організмів потрібне чисте повітря. А чи завжди воно чисте? У нашій країні прийнятий закон про охорону повітря. За виконанням цього закону стежать ... ... хто? (ЕКОЛОГИ) !

Повітря

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

 

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І дише рибка й рак, і дише річка...

Повітря треба кожному, щоб жить.

 

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на поля й ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

А без повітря як вона злетить?

 

Повітря — це велике диво, діти.

І все життя — це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти,

Земля казкова і у нас одна.

Завантаження...
doc
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку