Тема уроку: «Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач».
Мета:
освітня – допомогти узагальнити і систематизувати знання учнів про класи органічних сполук. Розглянути генетичний зв’язок між класами органічних сполук.
розвиваюча - Продовжувати створювати умови для формування вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, узагальнювати.
виховна – сприяти формуванню інтересу до науки хімії, розширювати кругозір учнів.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: зошит, підручник, роздатковий матеріал, ілюстрації.
Основні поняття та терміни: органічні речовини, вуглеводи, жири, карбонові кислоти, фотосинтез, бродіння.
Методи та прийоми: ілюстрація, фронтальна бесіда,розповідь, пояснення, виконання вправ, робота з підручником, рефлексія.
Тип уроку: узагальнення і систематизації.
Дата проведення: ___________
Клас: 10
Структура уроку
І.Етап орієнтації, мотивації діяльності.
ІІ. Етап цілевизначення та планування.
ІІІ.Етап цілереалізації.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
V. Етап повідомлення домашнього завдання.
Хід уроку.
І.Етап орієнтації, мотивації діяльності.
Привітання з класом, налаштування на робочий настрій.
ІІ. Етап цілевизначення та планування.
Та скільки ж ми будемо займатись тією хімією, вона мабуть вже вам набридла. Давайте краще займемось більш цікавими справами. – Скажіть чи впізнаєте ви цих героїв?Демонструється малюнок.
Зображено героїв: Гаррі Поттер, Рон Уізлі та Герміона Грейнджер із серії фільмів про Гаррі Поттера
– А як називається фільм із якого взяті ці кадри? //Гаррі Поттер і Філософський камінь.
В історії відомі люди які насправді намагались одержати оцей філософський камінь. Їх називали алхіміками. Добути цей філософський камінь вони прагнути тому, що він мав би мати чудодійні властивості. Зокрема за його допомогою можна було б перетворювати метали на золото.
Перетворення речовин цікавили не лише алхіміків. Вони цікавлять і сучасних науковців – хіміків. Проте, сучасна наука шукає інший “філософський камінь” – це способи перетворення одних речовин на інші.
Саме у способах перетворення й криється те, що називають у хімії генетичним зв’язком.
Як ви вже здогадались тема нашого уроку “Генетичний зв’язок між різними класами органічних сполук”. Способів перетворень на сьогоднішній день відкрито величезну кількість. Розібратись у цих способах, це й буде завданням нашого уроку. Тобто проблема, яка стоїть перед нами: Яким чином перетворюються одні класи речовин на інші?
ІІІ.Етап цілереалізації.
1 |
Крохмаль |
|
Виноград |
2 |
Глюкоза |
|
Соняшникове насіння |
3 |
Олія |
|
Картопля
|
4 |
Білок |
|
Сало
|
5 |
жир |
|
Куряче яйце
|
СО2 глюкоза крохмаль глюкоза спирт
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
А)Фотосинтез
Б)Гідроліз
В)Бродіння
Г)Поліконденсації
5.За допомогою цифр установіть послідовність стадій у загальній схемі виробництва цукру:
Сатурація , дефекація, дифузія, випарювання.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Рефлексія
Сьогодні на уроці
Я дізналася (дізнався) …
Я навчилася (навчився) …
Мене здивував той факт …
V. Етап повідомлення домашнього завдання.
Опрацювати §34, завд. 3 письмово, стор. 143 §35, завд. 4-5 письмово, стор. 146