Тема уроку: " Хто я, який я."

Про матеріал
Розширити знання учнів про складові людського «Я». Вчити розрізняти фізичне, духовне і соціальне «Я». Розвивати у дітей бажання виховувати власне «Я», розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий запас. Виховувати бажання бути ввічливою людиною.
Перегляд файлу

Тема: Хто я, який я

Мета: Розширити знання учнів про складові людського «Я». Вчити розрізняти фізичне, духовне і соціальне «Я». Розвивати у дітей бажання виховувати власне «Я», розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий запас. Виховувати бажання бути ввічливою людиною.

Обладнання: Схема «Людське «Я», мікрофон.

Хід заняття

I. Організаційний момент.

b576bf06f205_1.png     Психоформула

Люблю я свій розум,

увагу та пам'ять.

Працює мій мозок,

і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

і мислю логічно. Вчителя слово

здійсню практично.

 

IІ. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу

 Повідомлення теми та мети заняття.

Для людини немає вибору,

Вона повинна бути Людиною.

Навколо нас живе багато людей: рідних, близьких, знайомих і незнайомих. Постійне спілкування допомагає нам пізнати людину. Час від часу ми порівнюємо себе з іншими, знаходимо спільне і відмінне, відкриваємо у людях і в собі щось нове, бачимо свої чесноти і вади.

Саме це дозволяє зрозуміти, чого від нас чекають оточуючі та чи спроможні ми це зробити. Сьогодні ми заглибимося у поняття «людське «Я».

IІІ. Повідомлення нової інформації

  1.               Розповідь учителя за схемою.

Людське «Я»

 

Фізичне    Духовне    Соціальне

Наше «Я» складається з трьох тісно пов’язаних між собою компонентів.

1) Фізичне «Я» – це наш організм.

2) Духовне «Я» – це наші почуття (радість, сум, щастя…), думки

(про все на світі), бажання (чого хочеться: іграшку, ласощі).

3) Соціальне «Я» – це людина як невелика частина суспільства.

І лише тоді, коли всі «Я» живуть дружно, у злагоді, ми почуваємося комфортно та впевнено.

2. Відгадування загадок.

* * *

Повен хлівець білих овець. (Зуби)

* * *

Між двох світил я посередині один. (Ніс)

* * *

Носиш їх багато років, а ліку їм не знаєш. (Волосся)

* * *

Маленькими, кругленькими до неба дістанеш. (Очі)

* * *

Два скельця, три дужки –

На ніс і на вушка.

Грамоти не знають,

А книги читають. (Окуляри)

Діти, які першими відгадали загадки, стають посеред класу.

3. Робота над поняттям «власне «Я».

– Назвіть слова-відгадки. Що вони означають?

– Подивіться один на одного. Які ви різні! Навіть дуже схожі ззовні люди відрізняються вдачею, силою, голосом…

– Скажіть про дітей, які біля дошки, чим вони відрізняються від інших, що їм найкраще вдається. Що вам у них подобається? (Діти висловлюють свою думку).

Це і є їхнє власне «Я». Воно поєднує у собі фізичне, духовне і соціальне. Не завжди воно буває позитивним. А трапляється й таке, коли людина втрачає своє обличчя.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Час прийшов нам спочивать.

Так, піднесли руки вгору.

Нумо, глянемо на зорі,

а тепер всі руки в боки,

як білчата, скоки-скоки.

Десять, дев'ять, вісім, сім —

час за парти сісти всім.

4. Читання вчителем оповідання І.Оні «Де справжнє «Я»?

5. Робота над змістом.

– Скільки в Миколи «Я»?

– Яке з них справжнє?

– З ким він був ввічливим, а з ким грубим? Чому?

– Що можна порадити Миколі, щоб він знайшов своє обличчя?

ІV. Стимулювання учнів до примінення знань на практиці

1. Робота над висловлюваннями.

• Найбільша перемога – це перемога над самим собою.

• Для людини немає вибору – вона повинна бути Людиною.

– Поясніть їх зміст.

2. Слухання народної усмішки «Горда Гуска».

gus10_160_224.jpgПлавала гуска по ставку й голосно розмовляла сама із собою:

Яка я прегарна птиця – і по землі ходити вмію,і по воді плаваю, і в повітрі літаю. Нема іншої птиці на світі, як я.

Послухав гуску журавель та й говорить їй:

Яка ти, гуско, нерозумна. Хіба ти вмієш плавати, як щука, бігати, як прудконогий кінь, літати, як ластівка? Краще вміти робити щось одне, та добре, ніж усе, та погано.

– Яким треба бути, щоб не опинитися у такій ситуації, як гуска?

3.  Мозковий штурм

Подумай,чи була гуска насправді такою,якою вважала себе.

«Я» виявляється в поведінці кожної людини. Не­гарно «якати», вихвалятись собою. Хай про тебе краще говорять інші.

Коли говорять про багатий внутрішній світ людини, мають на увазі, що її дії і вчинки не суперечать її сло­вам. До такої особистості ставляться з повагою.

На добро відповідають добром. Бажаючи зла іншим, людина тим самим шкодить насамперед собі, руйнує своє «Я».

4. Практична робота.Складання словесного портрета «Який я».

V. Підсумок заняття

Гра «Мікрофон»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буд-Гусаїм Лілія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
2061
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку