ТЕМА УРОКУ « ІСТОРИЧНИЙ ЧАС» (пропедевтичний курс «Вступ до історії». 5 клас)

Про матеріал
Очікувані результати Після цього уроку учні мають: знати: відмінність між календарним та історичним часом, умовний характер прийнятих для вимірювання часу одиниць, поняття «історична хронологія», «ера», «період (епоха)», «тисячоліття», «століття», «хронологічна таблиця», необхідність встановлення хронологічної послідовності поді; вміти: співвідносити рік – століття – тисячоліття, визначити тривалість історичної події, будувати шкалу історичного часу і визначати хронологічну послідовність подій, створювати і заповнювати хронологічну таблицю. Тип уроку. Комбінований
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ « ІСТОРИЧНИЙ ЧАС»

(пропедевтичний курс «Вступ до історії». 5 клас)

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні мають: знати: відмінність між календарним та історичним часом, умовний характер прийнятих для вимірювання часу одиниць, поняття «історична хронологія», «ера», «період (епоха)», «тисячоліття», «століття», «хронологічна таблиця», необхідність встановлення хронологічної послідовності поді;

вміти: співвідносити рік – століття – тисячоліття, визначити тривалість історичної події, будувати шкалу історичного часу і визначати хронологічну послідовність подій, створювати і заповнювати хронологічну таблицю.

Тип уроку. Комбінований

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми і цілей уроку

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Вправа «Дешифратор»

Розшифруйте й поясніть поняття «тіосрія», «стікиор», «аре», «толстяті», «кинпічруд».

Відповідь: історія, історик, ера, століття, підручник.

Вправа «Мозковий штурм»

Як історики визначають час події?

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Фронтальне опитування

1. Дайте визначення поняття «історія».

2. Що таке літопис?

3. На які питання надає відповідь історія?

4. Кого з істориків ви знаєте?

5. Чим відрізняється наука історія від навчального предмету історії?

6. Кого називають батьком української історії?

7. Як звуть науковців, що досліджують різні історичні джерела і розповідають про минуле?

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Календарний та історичний час

Робота зі словником

Календар (від латинського слова – боргова книга) – це система обрахунку часу.

Григоріанський календар – це міжнародний стандарт, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм ХІІІ, що ділить час на календарні роки тривалістю 365 або 366 днів.

Історичний час – це конкретний історичний період в історії (Стародавній, Середньовіччя, Новий час, Новітній час).

Хронологія – це наука, що вивчає способи обчислення часу.

Літочислення – відлік історичного часу від певної події.

2. Підрахунок історичного часу

Робота з таблицею «Види літочислення»

Опрацюйте зміст таблиці й скажіть, що покладено в основу літочислення різних країн

Види літочислення

Особливості

Кількість років щодо нашої ери

Приклади

Візантійське (православне)

Від міфічного створення світу

5508 р. до н.е.

Богдан Хмельницький розпочав національно-визвольну війну 7156 року (1648)

Єврейське

Від створення світу на думку Тори (євреїв)

3761 р. до н.е.

Українська революція почалась 5678 року (1917)

Давньогрецьке

Від проведення перших Олімпійських ігор

776 р. до н.е.

Друга світова війна закінчилась 2721 року    (1945)

Християнське

Від народження Ісуса Христа

0 р. н.е.

2019 рік

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота за завданнями

Учитель об’єднує у шість груп, кожна з яких одержує хронологічну задачу, розв’язати яку допоможе «лінія часу».

1) Філософ Аристотель жив у 384-322 рр. до н.е., математик і фізик Архімед – у 285-312 рр. до н.е. Хто з цих славетних людей жив раніше?

2) За легендою, Рим був заснований у 753 р. до н.е. Скільки років тому відбулася ця подія?

3) Міста Пантікапей і Ольвія (грецькі міста-держави на території сучасної України) були засновані в VІ ст. до н.е., місто Київ було засноване в V ст. н.е. Скільки століть відділяють ці події?

4) Філософ Сократ жив у 470-399 рр. до н.е. Чи міг він бути світком Саламінської битви, яка відбулася 480 р. до н.е.?

5) Піраміди Хеопса в Єгипті були збудовані близько 2600р. до н.е. У якому тисячолітті це відбулося?

6) У 395 р. Римська імперія розділилася на Західну і Східну. Скільки років тому це відбулося?

Для розв’язання задач надається 4 хвилини. За цей час група повинна не тільки знайти відповідь, але й визначити, хто з членів групи представить результат їхньої роботи класу.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

1. Опрацювати відповідний параграф підручника

2. Підготувати по три приклади хронологічних задач на шкалі часу

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
24 липня 2019
Переглядів
10240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку