Тема уроку: «Координатний промінь. Шкала»

Про матеріал
Тема уроку: «Координатний промінь. Шкала» (5 клас, НУШ, урок формування компетентностей)
Перегляд файлу

Тема уроку: «Координатний промінь. Шкала»

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • сформувати вміння позначати натуральні числа на координатному промені та знаходити ціну поділки, вимірювати та записувати величини, порівнювати їх; вміння формулювати математичні твердження;
  • формування пізнавального інтересу, дослідницьких навичок та життєвих компетентностей: продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти;
  • розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги,  творчої активності, обчислювальних навичок;
  • виховання патріотичності та любов до рідного краю, мотивація до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • уміння вчитися, спілкування державною та іноземними мовами, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров'язбережувальна компетентності.

Тип уроку:  урок формування компетентностей учнів.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.     (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня !                                                   

Сьогодні ми продовжуємо працювати із координатним променем та знаходити ціну поділки шкали, вимірювати та записувати величини

4. Повідомлення теми, мети уроку. 

(формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)

  •          Тема нашого уроку – «Координатний промінь. Шкала»
  •           Як гадаєте, чи важлива тема сьогоднішнього уроку?
  •          - Що потрібно вміти, знати, щоб розібратися в даній темі?
  •          - Де в житті ви зможете використати  дані знання? ….. наступна інформація допоможе Вам у цьому питанні.
  1.     Яку температуру показує термометр в нашій кімнаті?
  2.    
  3.     Яка довжина та ширина парти ?
  4.     З повсякденного життя вам добре відомі й інші вимірювальні прилади, які мають шкали різної форми. Циферблат годинника — це шкала з ціною поділки 1 хв (рис. 56); спідометр автомобіля (рис. 57) — шкала з ціною поділки 10 км/год; кімнатний термометр (рис. 58) — шкала з ціною поділки 1°С. Ваги (рис. 59) роблять з різними цінами поділки залежно від того, що на них зважують. Продовжуєм роботу

20 мл, 3 см 5 мм, 42 град, 310С, 2 кг

  1. На малюнку зображена шкала спідометра автомобіля, який під’їжджає до знака  . Цей знак обмежує швидкість руху — не більше 60 км/год.
    1) Яку швидкість показує спідометр?
    2) Чи порушить водій правила дорожнього руху, якщо не змінить швидкість?
    3) На скільки поділок і в який бік переміститься стрілка спідометра, якщо швидкість автомобіля зменшиться до 60 км/год?

 

                      5. Фізкультхвилинка. (формув. здорового способу життя)                                         

Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку руханку

(фізкультхвилинка відеоролик  «Козацькому роду нема переводу» - 1:01 хв). . https://www.youtube.com/watch?v=HPYm2wVFFtE&list=PLVdJbXQoX6zSbWMwA6g0I-2t8_DJ8_-sa&index=6

 

 

6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)     Як бачимо,  конструктор створює вимірювальні прилади, шкали яких скінченні, тобто серед позначених на них чисел завжди є найбільше. А математик, озброївшись уявою, може побудувати й нескінченну шкалу.   Як називається ця шкала? ( Координатний промінь)

Чому дана шкала – нескінченна? (промінь має початок, але немає кінця)                                                                                                         

  1. Зобразіть фрагмент координатного променя і побудуйте на ньому точки А(5), Y(8), R(2). Виконавши завдання правильно, прочитайте переклад слова «промінь» на англійську мову.

 

                                       

Відео 1 0:00-1:50 Ти дуже давно чекав на цей день і ось нарешті ти їдеш на шкільну екскурсію разом з друзями. На мікроавтобусі встановлено розпізнавальний знак діти і ти знаєш, що максимальна швидкість руху транспорту не повинна перевищувати 80 км/год. Автобус повільно виїжджає з двору школи і нарешті на трасі може розігнатися. Як розуміти чи не порушує водій правила і з якою саме швидкістю він рухається?.. Потрібно знати не лише правила дорожнього руху, а й бути знайомим з криволінійною шкалою спідометра.

Сукупність поділок разом з відповідними числами називають шкалою, що в перекладі з латинської означає «драбина» і не дивно чому. Подивись на шкалу, поставлену ось так: її поділки по боках дійсно схожі на щабелі драбини. Шкали важливі елементи багатьох вимірювальних приладів. Ти точно знаєш кілька з них або навіть користувався такими приладами. Отже, Ти бачив шкали різної форми : прямолінійну шкалу має лінійка, кімнатний термометр, медичний ртутний термометр, криволінійна шкала є у транспортира, циферблата годинника, спідометра автомобіля.

8:31 -9:40   Для того, щоб точно сказати з якою швидкістю їде автобус Та чи не порушує водій правила, маємо спершу подивитися на спідометр і розібратися, як орієнтуватися по цій шкалі. Знайди ціну великої поділки: знаходимо різницю будь-яких двох чисел, показаних на шкалі наприклад, можемо від 140 відняти 120, і ділимо на кількість великих поділок між ними, тобто на 2. Отримаємо ціну великої поділки, що  становить 10 кілометрів за годину. Отже, яку швидкість показує спідометр мікроавтобуса, якщо ціна великої поділки 10 км/год?...

70 км/год,  а це означає, що водій правил Не порушує!

    

 

Ми вже гарно попрацювали із математичними задачами. Пропоную виконати практичну роботу

Практична робота

№ 1. На малюнку зображено шкалу спідометра. Яка швидкість автомобіля в кожний з моментів, коли стрілка вказує на точки M, N, K, L, P?

odometr.jpg

M ___________

N ___________

K ___________

L ___________

P ___________

№ 2. Запиши показники термометрів на малюнку

4.jpg

Червоний ______________

 

Зелений _______________

 

Синій _________________

№ 3. Спробуй пригадати назву кожного предмета, зображеного на малюнку, і підпиши їх.

9.png

6.jpg

8.jpg

3.1.jpg

11.jpg

 

 

 

 

 

 

   4. Виділи галочкою або знаком « + » правильний варіант відповіді.

1. Яка довжина бруска?

 

2. Який об’єм рідини в мензурці?

 

9 см 5 мм

14.png

 

20 мл

15.png

 

11 см

 

50 мл

 

10 см

 

55 мл

 

10 см 5 мм

 

47 мл

 

  5

  6  °

 На координатному промені позначте всі натуральні числа, які більші за 3 і менші від 7.

 

 

 


 

7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. –Для гарних результатів у майбутньому необхідно продовжити наші дослідження вдома:            (учні записують домашнє завдання)                   

        

8. Підсумок  уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                         

 

Давайте зробимо висновок  нашої  діяльності на уроці:

- Чи важлива тема сьогоднішнього уроку?

- Що потрібно вміти, знати, щоб розібратися в даній темі?

- Де в житті ви зможете використати  дані знання?

(кожен малює свій «градус» відповідно до балів «Тема уроку»)

                                           

Вчитель. На цьому наш урок завершено!

 

Додаткова цікава інформація:

  

1

 

doc
Додано
13 березня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку