Урок № Дата: 7 клас
Тема уроку: Марина Павленко «Русалонька із 7-в, або прокляття роду кулаківських». Складання анкети головного героя.
Мета: навчитися аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки в різних життєвих ситуаціях; висловлювати свої думки щодо вчинків героїв, розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати почуття відповідальності, толерантності у ставленні до інших людей.
Обладнання: дидактичний матеріал.
Епіграф : «Життя окремої людини має сенс лише тоді, коли вона допомагає
зробити життя інших людей красивіше і шляхетніше.»
Ейнштейн А.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.Актуалізація опорних знань
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Тести за текстом повісті-казки
1 Де відбуваються події, описані в повісті?
А. Києві
Б. Вінниці
В. Вишнополі+
2 Що означає слово «пригода»?
А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване)
Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину
В. Бути потрібним
3 Визначте жанр твору.
А. Детектив
Б. Повість-казка+
В. Пригодницька повість
4 У кого в роду Софійки з’явилися коралі?
А. Тітки Сніжани
Б. Софійки
В. Бабусі Клави+
5 Яка була кличка кобили прабабці Ніни?
А. Мальва+
Б. Майорчик
В. Маківка
6 Як називалося село, де жила бабуся Софійки?
А. Половинчик+
Б. Вишнопіль
В. Покровчик
7 Чим схожі були між собою Міщенки?
А. Були балакуни
Б. Мали подвійну душу+
В. Надзвичайно веселі
8 Яке прізвище мала тітка Сніжана?
А. Ліщина
Б. Завадчук
В. Ягода+
9 Про кого сказано:
"Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав
то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..."
А. Софійку та Сашка+
Б. Вадима та Ірину
В. Сніжану та Валентина
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
1.Бесіда за змістом прочитаного
-Хто є головною героїнею твору?
-Чому Сніжана довго перебирала женихами?
-Чому Сашко змушений працювати?
-Як хлопець ставиться до Софійки?
-Де Софійка взяла коралі?
-Як Софійка з’ясувала, що шафа — чарівна?
-У кого була закохана дівчинка? Чи відповідав хлопець їй взаємністю?
-Розкажіть, як живе родина Вадима.
-Чому Вадим уважає свою родину проклятою?
V. Робота з таблицею.
V. Підбиття підсумків
1.Гра «так чи ні»
-Сніжана довго не могла знайти чоловіка, бо їй не пасувало прізвище. (Так)
-Сашко подарував Софійці квіти. (Так)
-Софійка загубила коралі в школі. (Ні)
-Софійка підозрювала, що саме Сашко викрав коралі. (Так)
-Без коралів Сніжана відмовлялася виходити заміж. (Так)
-Щоб вибратися з шафи, треба було вимовити слово «коралі» навпаки. (Так)
-Софійка була закохана у Вадима. (Так)
2 Рефлексія діяльності
- Чи задоволені ви результатом роботи?
- Що ви зрозуміли сьогодні про себе?
- Які думки хотіли б висловити?
3 «Незакінчені речення».
Я ніколи не буду …
Я буду намагатися …
Я хочу вірити …
4 Оцінювання результатів уроку. Аргументація оцінок.
YІ. Домашнє завдання (на вибір).
1 Дібрати, вислови видатних людей про сенс людського життя.
2.Написати твір-роздум «Сенс мого життя»