Тема уроку: «Множення і ділення десяткових дробів на натуральні числа»

Про матеріал
Навчальна: повторити правила і закріпити вміння виконувати множення і ділення десяткових дробів на натуральні числа; Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, математичну мову учнів, почуття колективізму; Виховна: виховувати посидючість, працьовитість, вміння вислуховувати один одного.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Множення і ділення десяткових дробів на натуральні числа»

Мета уроку:

Навчальна: повторити правила і закріпити вміння виконувати множення і ділення десяткових дробів на натуральні числа;

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, математичну мову учнів, почуття колективізму;

Виховна: виховувати посидючість, працьовитість, вміння вислуховувати один одного.

Тип уроку: урок закріплення матеріалу.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, екран.

Хід уроку

Організаційний момент.

Повідомлення теми і цілей уроку.

Доброго дня!

Сьогодні ми з вами проведемо узагальнюючий урок з даної теми, з'ясуємо які прогалини у нас ще існують, і спробуємо їх усунути.

Усний рахунок.

1. Прочитайте числа:

а) 23,256; 325,23; 685,269;

б) 689,254; 2154,23; 325,9865.

2. Округліть дроби: 28,2358; 685,2358; 0,2258

а) до десятих;

б) до сотих;

в) до цілих;

г) до тисячних.

3. Порівняйте:

а) 26,325 і 26,328;

б) 0,235 і 1,235;

в) 958,36 і 958,63.

Молодці, справилися з усіма завданнями! Які правила ви використовували при виконанні даних вправ?

За яким правилом потрібно округлять десяткові дроби?

Яке ми знаємо правило для порівнянь десяткових дробів?

Математичний диктант.

      1 варіант                                     2 варіант

1.     0,41 - 0,385;     (0,025)       1. 62,5 - 8,419;    (54,081)

2.     0,613 + 32,7;    (33,313)     2. 5,2 + 317,9;     (323,1)

3.     3,5 х 18;           (63)            3. 0,18 х 12;         (2,16)

4.     0,2535 х 100;   (25,35)       4. 3,256 х 10;       (32,56)

5.     261,6 : 8;          (32,7)         5. 138,6 : 7.          (19,8)

 

А тепер поміняйтеся зошитами з сусідом по парті, перевірте відповіді і поставте оцінки: за кожне завдання, якщо повністю правильно зроблене, 2 бали.

Які правила ми використовували при виконанні цих завдань?

За яким правилом ми з вами перемножаємо десяткові дроби?

За яким правилом потрібно ділити десяткові дроби?

Яке правило використовується при множенні і діленні десяткових дробів на натуральні числа?

Як помножити, розділити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д.?

Молодці!

Закріплення вивченого матеріалу.

Виконайте дії:

105,6: 24 + 1,3 х 2 (7)

Друзі, не дарма ми отримали цифру 7 - сьогодні на уроці ми познайомимося з 7 чудесами світу! А що це за чудеса світу і в який час вони були створені, ви дізнаєтеся, виконавши вправи (Всі учні вирішують у зошитах, одна людина біля дошки).

1. Виконайте дії:

а) 1,27 х 31 – 37,37;                 (2)

б) 0,7 + (24 х 5,7 – 132,5)         (5)

в) 211,4 - 61 х 3,4                     (4)

г) 35,6 х 2 – 71,2                      (0)

Отже, ми отримали 2540 до н.е. У цьому році була побудована Піраміда Хеопса - найбільша з єгипетських пірамід, єдине з «Семи чудес світу», що збереглося до наших днів. Передбачається, що будівництво, яке тривало двадцять років, закінчилося близько 2540 року до н. е. Відомі десятки єгипетських пірамід. На плато Гіза найбільші з них - піраміди Хеопса, Хефрена і Мікеріна. Архітектором Великої піраміди вважається Хеміун, візир і племінник Хеопса. Він також носив титул «Керуючий всіма будівництвами фараона». Більше трьох тисяч років (до будівлі кафедрального собору в Лінкольні, Англія, близько 1300 року) піраміда була найвищою будівлею на Землі.

2.Розв’яжіть завдання: довжина прямокутника 200 см, а ширина в 0,5 разів більше. Знайдіть периметр прямокутника.

(Учні виконують короткий запис умови і розв’язок задачі)

Розв’язання: 1) 200 х 0,5 = 100 (см) ширина прямокутника,

2) 2 х (200 + 100) = 600 (см) периметр прямокутника.

Молодці! Ви справилися із завданням!

У 600 р до н.е. були створені Висячі сади Семіраміди. Більш коректна назва цієї споруди - Висячі сади Амітіс (за іншими джерелами - Аманіс): саме так звали дружину вавілонського царя Навуходоносора II, заради якої сади були створені. Імовірно розташовувалися в стародавньому місті-державі Вавилон, біля сучасного міста Хілла. Вавилонський цар Навуходоносор II для боротьби проти головного ворога - Ассирії, війська якої двічі руйнували столицю держави Вавилон, уклав військовий союз з Киаксаром, царем Мідії. Здобувши перемогу, вони розділили територію Ассирії між собою. Їх військовий союз був підтверджений одруженням Навуходоносора II на дочці мідійського царя Амітіс. Запорошений і шумний Вавилон, розташований на голій піщаній рівнині, не радував царицю, яка зросла в гористій і зеленій Мідії. Щоб утішити її, Навуходоносор наказав звести висячі сади.

3. Виконайте дії: (16,1: 35 + 54,54) х 10 (550)

Добре! У 550 р до н.е. був зведений Храм Артеміди в Ефесі - одне з семи чудес античного світу, знаходився в грецькому місті Ефесі на узбережжі Малої Азії. Перший великий храм був споруджений в середині VI століття до н. е., спалений Геростратом в 356 році до н. е., незабаром відновлений в перебудованому вигляді, в III столітті розграбований готами. У IV столітті закритий християнами в зв'язку з забороною язичницьких культів і зруйнований. Побудована на його місці церкву також була зруйнована.

4. Знайдіть значення виразу 4,5 х + 2,3 х - 116 + 2,7 х, якщо х = 58.

Розв’язання: 4,5 х + 2,3 х - 116 + 2,7 х = 9,5 х - 116, при х = 58, отримаємо

9,5 х 58 -116 = 435.

Молодці! 435 м до н.е. пов'язаний зі Статуєю Зевса - робота Фідія. Визначний твір античної скульптури. Перебувала в храмі Зевса, в Олімпії - місті в області Еліда, на північному заході півострова Пелопоннес, де з 776 року до н. е. по 394 рік н. е. кожні чотири роки проводилися Олімпійські ігри - змагання грецьких, а потім і римських спортсменів. Греки вважали нещасними тих, хто не бачив статую Зевса в храмі.

5. Виконайте дії: 362,4 - 3,75 х (0,972 + 2,068) (351)

У 351 р до н.е. був побудований Галикарнасский мавзолей - надгробний пам'ятник правителя Мавсола, споруджений в середині IV століття до н. е. за наказом його дружини Артемісії III в Галікарнасі, одне з античних чудес світу. Спорудження мавзолею почалося ще до смерті Мавсола в 353 р до н.е. і, згідно з повідомленнями античних авторів, управлялося його дружиною Артемісією. Для проектування Мавзолею вона запросила грецьких архітекторів Сатира і Пифея, і найбільш прославлених скульпторів того часу - Леохара, Скопаса, Бріаксід і Тимофія.

6. Розв’яжіть рівняння: а) х: 10 + 39,1 = 68,3; (Х = 292)

б) (х - 193,4) · 3 = 259,8. (Х = 280)

Молодці хлопці! Між 292 і 280 рр до н.е. був зведений Колос Родоський - гігантська статуя давньогрецького бога Сонця, яка стояла в портовому місті Родосі, розташованому на однойменному острові, в Греції. Після розпаду держави Олександра Македонського на Родосі закріпився Птолемей. Після його затвердження в Єгипті він уклав з Родосом союз, який контролює торгівлю в східному Середземномор'ї. У 305 до н. е. син іншого диадохи Антігона I Одноокого, Деметрій I Македонський, висадився на Родосі з сорокатисячним військом. Протримавши головне місто острова в облозі цілий рік, не дивлячись на спорудження безлічі облогових знарядь, він був змушений відступити. Народ Родосу вирішив продати кинуті облогові знаряддя і побудувати статую шанованого ними бога Сонця Геліоса, щоб віддячити йому за заступництво. Геліос був не просто особливо шановним божеством на острові - за легендою він був його творцем: не маючи місця, йому присвяченого, сонячний бог виніс острів на своїх руках з морської глибини.

7. Виконайте дії: (120,21 - 37,59): 34 + 57: 100 (3)

Відмінно! Ми розгадали останнє чудо світу! Це Олександрійський маяк (Фаросский маяк) - маяк, побудований в III столітті до н. е. на острові Фарос біля єгипетського міста Олександрії. Маяк був побудований для того, щоб кораблі могли благополучно минути рифи на шляху в александрійську бухту. Вночі їм допомагало в цьому відображення язиків полум'я, а вдень - стовп диму. Маяк простояв він майже тисячу років, але в 796 р. н. е. зазнав значних руйнувань землетрусом. Згодом прийшли до Єгипту араби намагалися відновити його, і до XIV ст. висота маяка становила близько 30 м. У кінці XV ст. султан Кайт-бей спорудив на місці маяка фортеця, яка стоїть і зараз.

Підведення підсумків.

Ми добре справилися з усіма завданнями! Познайомилися з 7 чудесами світу. Давайте підіб'ємо підсумки нашого уроку.

Які правила ви сьогодні використовували при виконанні завдань?

Чого ми навчилися на уроці?

За яким правилом потрібно множити десятковий дріб на натуральне число?

За яким правилом потрібно ділити десятковий дріб на натуральне число?

Що нового ви сьогодні дізналися?

Вам сподобався урок?

Оцінки за урок.

Домашнє завдання.

docx
Додано
26 травня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку