Тема уроку: Обробка деталей та вузлів швейних виробів.Обробка виточок.

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, 2 розряд

Перегляд файлу

ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Обробка деталей та вузлів швейних виробів.

Тема уроку: Обробка виточок.

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися технологічно правильно обробляти виточки.

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: повузлова обробка виробу.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість 14 чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 14 чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

- як ви думаєте, що таке виточка?

- для чого служить виточка?

Повторення правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних, ВТО робіт.

2.5. Виклад нового матеріалу:

Розповідь

Форма одягу створюється конструктивними лініями бокових, плечових зрізів, пройми, а також конструктивними лініями виточок.

Основні форми виточок і складок по лінії талії:

- м'яка складка (вертикальні лінії визначають середину складки та її ширину, горизонтальні - довжину складки);

- виточка, що переходить у м'яку складку;

- виточка, яку застосовують для створення в одязі щільно прилягаючої форми, з визначенням лінії талії (у верхній частині за рахунок вигнутих ліній, а в нижній - за рахунок увігнутих);

- в одязі прилягаючої форми по нижній частині і м'якої - по верхній;

- виточка для легкого приталення, з невираженим розміром талії;

- асиметричні виточки.

Виточки бувають: плечові, нагрудні, ліктьові й талієві.

Обробка виточок.

Послідовність обробки виточки:

Пояснення.

1. Накладiть допомiжне лекало на виворiтну сторону основної деталi, вирiвнюючи краї лекала з верхнiми зрiзами деталi.

2. Позначте крейдою мiсце розташування виточки по допомiжному лекалу.

3. Знiмiть допомiжне лекало i вiзуально перевiрте якiсть конструктивних лiнiй виточки: середньої лiнії, конструктивної лiнії та лiнiї, що обмежує кiнець виточки.

4. Складiть виточку по середнiй лiнiї.

5. Зшийте виточку по конструктивнiй лiнії. Подiбно до першої, зшийте другу виточку. Пам’ятайте: виточку зшивають від широкого кінця до вузького, закінчуючи закріпкою або зводячи нанівець.

 Перед зшиванням виточки обводять крейдою. Виточки можуть переходити у м'які складки, іноді їх заміняють защипами, складками, підрізами, рельєфними швами.

Виточки, що йдуть від зрізу деталі, обводять крейдою з вивороту по допоміжному лекалу трьома лініями. Виточки всередині деталі намічають чотирма лініями. Потім деталь складають навпіл, лицьовим боком всередину по середній лінії або суміщують бокові сторони виточки і зшивають їх. Зшиваючи виточки, що йдуть від зрізу деталі, починають строчку від зрізу і зводять її нанівець у кінці. Виточки всередині деталі зшивають від одного кінця до другого по намічених лініях. При індивідуальному пошитті сукні виточки спочатку зметують, а потім зшивають.

Виточки, розміщені від краю деталей, зшивають, починаючи від зрізів, на середині деталі - від одного з кінців виточки. Виточки, що переходять у м'які складки, зшивають впоперек складки і роблять закріпку у вигляді трикутника. Щоб виточка мала гарний вигляд, її спочатку обов'язково прометують по намічених лініях, перевіряють, чи вона на своєму місці та чи виконує ту функцію, з якою зроблена, і лише тоді прошивають на машині.

У випадку, коли виточка асиметрична (фігурна), її починають зметувати з вершини початку або кінця по лицьовому боці виробу або деталі.

Нагрудні виточки складають посередині лицьовим боком всередину і зметують від вузької частини до широкої, а зшивають навпаки, зводячи строчку нанівець. Кінець виточки закріплюють на машині або зав'язують по внутрішньому її згину. Нагрудні виточки, які переходять у м'які складки, закріплюють під кутом у напрямі зрізу, заокруглюючи строчку в кутиках. Якщо нагрудна виточка глибока, то її розкладають в обидва боки, прометують посередині і припрасовують. Слабке місце, що утворилось в кінці виточки, спрасовують.

Плечові виточки обробляють, як і нагрудні, запрасовують їх у бік середини деталі.

Ліктьові виточки обробляють так, як і поперечні, запрасовують до низу рукава.

Талієві виточки обробляють, як і нагрудні, запрасовують до середини переду і спинки. Виточки, розміщені по верхньому зрізу спідниці, зметують від вузької частини до широкої, тобто до талії, а зшивають - від талії до кінця виточки, зводячи нанівець.

Виточки, що йдуть вертикально від зрізів деталей, тобто від плечових швів, горловини, від лінії талії, запрасовують до центра деталі, а виточки, розміщені горизонтально, тобто ті, що йдуть з пройми, бокових зрізів, запрасовують у напрямі низу деталі, слабину в кінцях спрасовують.

Обробка підрізів. Підрізи - це прямі або фігурні розрізи, які заміняють нагрудні виточки. Як правило, їх розміщують на ліфі плечових виробів і у поясних верхньої та нижньої частин. Обробляють підрізи зборками, складками та різним оздобленням: кантом, оборкою, клапаном або оздоблювальною строчкою. Під час розкроювання не дорізають до кінця лінії підрізу 1 см. Довший зріз підрізують, призбирують або закладають складочки, щоб його довжина дорівнювала короткому. Краї розрізу складають лицьовими боками всередину, вирівнюючи зрізи, і зметують з боку зборок або складок на відстані 0,7...1 см від зрізів. Зшивають з боку зборок або складок. У кінці підрізу шов поступово звужують і зводять нанівець, обметують його і відгинають у бік підрізу, який не має зборок або складок.

При обробці підрізу настрочним швом на зборки або складки з виворітного боку накладають і приметують викроєну смужку з основної тканини. Потім з'єднують зрізи розрізу і смужки, зметують і зшивають з боку розрізу, який не має зборок або складок, смужку відгинають у бік розрізу без зборок, зметують з лицьового боку і настрочують оздоблювальною строчкою.

У підрізі зі складками і клапаном спочатку заметують складки шириною 1,5...2 і глибиною 3...4 см, обробляють клапан. Потім на складки накладають готовий клапан і приметують. Складають лицьовими боками зрізи всередину, зметують по складках, вирівнюючи зрізи розрізу, клапана і складочок, настрочують по складках, одночасно вшиваючи клапан.

Розповідь.

Дефекти, які виникають при обробці виточок:

-         не однакова довжина виточок (продовжити довжину виточок);

-         на однакова ширина виточок (розпороти і зшити виточки однаково);

-         не зпрасована слабина у кінці виточок ( зпрасувати слабину у кінці виточок);

-         виточка не зведена нанівець (розпороти виточку і зшити, кінець виточки звести нанівець).

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

Розказати послідовність обробки кокетки?

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

Як виправити криву строчку?

Як виправити криво обметані зрізи?

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку виточок.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку