Урок географії, 7 клас
Тема: Океанія. Особливості фізико – географічного положення. Острови, їх походження. Заселення Океанії. Сучасне населення і країни в Океанії. Екологічні проблеми.
Цілі: сформувати знання учнів про історію відкриття, особливості географічного положення, клімату, походження та природні комплекси островів, населення та політичну карту Океанії;
розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картою;
виховувати зацікавлене ставлення до вивчення інших народів та їх культури, екологічне мислення.
Обладнання: географічні атласи, карта півкуль, мультимедійна презентація нового матеріалу, ілюстрації, додатковий матеріал.
Основні поняття і терміни: Океанія, коралові, материкові, вулканічні острови, атол, риф.
Географічна номенклатура: острови Полінезії, Меланезії, Мікронезії.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Прийом «Географічний вернісаж».
За поданими на дошці малюнками, учні дають характеристику океану за планом.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Вивчаючи Тихий океан, ви зрозуміли, наскільки важливими для розвитку науки і суспільства є вивчення особливостей материків і океанів, їх структури, географічного положення, природних ресурсів. Тому на сьогоднішньому уроці ми поповнимо та розширимо наші знання про Тихий океан і Океанію.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація нового матеріалу.
План
1. Особливості фізико - географічного положення
2. Походження островів
3. Особливості природи
4. Населення Океанії
5. Найбільші країни
6. Екологічні проблеми
Прийом « Мандрівка».
Учні, працюючи в групах чи парах, використовуючи презентацію складають рекламу подорожі Океанією.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Повідомлення учнів .
Цей острів виділяють в окрему одиницю з архіпелагу Марсіанських островів. Це зроблено не лише з огляду на його стратегічне значення, але й через етнічні особливості. Тут сформувалася власна культура, що відособлює чаморро Гуаму від інших племен. Культура жителів Гуаму більше наближена до латиноамериканської, ніж до океанічної культури чи культури США. Американці становлять менше третини населення. Це переважно військовослужбовці та їхні родини. Початки майбутньої державності помітні вже нині. З 1950 р. тут запроваджено самоуправління, яке вилилось у створення законодавчого органу – Конгресу Гуаму. З 1970 р. губернатор обирається тільки з місцевих громадян вільним голосуванням. Отже, прогнозується виникнення незалежного державного утворення Гуам. Столицею залишається теперішній адміністративний центр місто Аганья.
Нова Каледонія вже сьогодні є практично незалежним утворенням. Для цієї держави вже сформовано відповідну структуру влади. Управні функції на місцевому рівні та у питаннях зовнішньої політики, що стосуються сусідніх островів, наразі перебрала на себе місцева територіальна Асамблея. Столиця Гуаму – Нумеа.
Цей острів перебуває тепер під управлінням Чилі, проте місцеве населення зовсім відрізняється від чилійців, має власну давню культуру і писемність, власний орган управління – Раду старійшин. Вже сьогодні відбуваються процеси відновлення культурної спадщини народу острова. Тому в майбутньому тут прогнозується утворення власної держави.
Позначення на контурній карті островів Океанії.
V. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя: Океанія – це сукупність островів у центральній та південно – східній частинах Тихого океану, формування природи яких відбувалося під впливом океану та залежить від походження островів.
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника, доповнити рекламу туристичної подорожі до Океанії.