Тема уроку. Риби. Розмноження та розвиток риб, піклування про потомство. Властивості дроту.Інструменти та пристосування для виготовлення виробів із др

Про матеріал
Інтегрований урок з природознавства та трудового навчання у 3 класі допоможе закріпити і поглибити знання учнів про риб, про особливості будови їхнього тіла ;ознайомити учнів з дротом ,інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом , прийомами безпечної праці.
Перегляд файлу

 

                  Конспект уроку   

з природознавства і трудового навчання

                    3 клас

 

  Тема уроку.  Риби. Розмноження та розвиток риб, піклування про потомство.

                          Властивості дроту.Інструменти та пристосування  для виготовлення виробів із дроту.Конструювання виробів із дроту.Практична робота «Рибка».

 

Мета уроку: закріпити і поглибити знання учнів про риб, ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; удосконалювати навички роботи з текстом; розвивати спостережливість, уміння логічно мислити, робити висновки; формувати науковий світогляд; виховувати зацікавленість предметом, бережливе ставлення до природи;

ознайомити учнів з дротом, з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом, прийомами безпечної роботи із ним; розвивати дрібну моторику пальців рук, уважність, посидючість; виховувати любов до праці.

Обладнання: м'який дріт; круглогубці; плоскогубці; гострогубці; мультимедійна дошка.

Тип уроку: інтегрований

                                                       Хід уроку

I.  Організація класу

 Йдемо в гості до природи.

Є в ній різна дивина:

В небі - зорі, в ріках - води,

В полі - квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і рибинка -

І таке цікаве все!

  •  Ви готові далі пізнавати дивовижний і чарівний світ природи?  Тоді до роботи.
  • Який настрій до уроку?

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II.      Хвилинка спостережень

  1. Робота «Синоптиків»
  2. Надаю слово працівнику гідрометеоцентру.
  3. Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.Підсумок фенологічних спостережень.(Учень готує заздалегідь інформацію)

-         Яка зараз пора року?

-         Який місяць?

-         Яка температура повітря?

-         Що ви можете сказати про стан неба?

-         Чи є опади? Які?

-         Чи є вітер? Визначте його напрямок.

-         Чи спостерігали якісь інші явища?

-         Як змінилася висота Сонця?

-         Зміни в рослинному світі.

-         Зміни в тваринному світі.

-         Праця людей.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

 

1. Гра «Відгадай групу тварин»

 

Відгадайте назви груп тварин за їх істотними ознаками.

- Тіло вкрите  слизькою лускою. (Риби)

- Вони мають 10 ніг. (Ракоподібні)

- М’яке тіло вкрите черепашкою. (Молюски)

- Тіло вкрите сухими роговими лусочками. (Плазуни)

-  Тіло вкрите м'якою, вологою шкірою. (Земноводні)

- Пір’ям. (Птахи)

- Мають 6 ніг. (Комахи)

- Тіло вкрите шерстю і вигодовують малят молоком. (Звірі)

- У них вісім ніг. (Павукоподібні)

- Сегментоване тіло. (Черви)

 

2. Словникова робота

- Поясніть значення слів «ботаніка» (наука про рослин ), «зоологія» (наука про тварин).

3. Фронтальне опитування

- Яку групу тварин ми вивчали на попередньому уроці?

 (На дошці запис «Комахи»).

- Назвіть різні види комах (ланцюжком)

4. Робота в парах «Знайди комах».

5. Індивідуальне опитування

а) Будова метелика

б) Живлення комах

 

IV. Актуалізація опорних знань

1.        Гра «Дешифрувальник»

-         Розшифруйте слово, написане на дошці. (Риби -  ИБИР)

 

2.    Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

    Риба ( вода, водорості, окунь, озеро, море і т. д )

3. «Мозковий штурм».

Чому цих тварин виділили в окрему групу?

(Живуть у воді,мають тіло вкрите лускою і плавники)

Отже, риби- це такі тварини,що живуть у воді,мають обтічне тіло,вкрите лускою і плавники.

 

4     Бесіда

-         За якою ознакою можна впізнати риб?

-         Яких риб вам доводилося бачити в природі?

 

V.  Оголошення теми і мети уроку

 

- Сьогодні ми ознайомимося із чарівним світом риб.

- Чого ж, на вашу думку, ми навчимося на цьому уроці? (Познайомимося із новими назвами риб, з їх особливими ознаками, навчимося розрізняти частини тіла риб, способи живлення тадізнаємися яке значення риб у природі)

 - Я надіюся, що ви будете активні, старанні, кмітливі, працьовиті.

 

VІ. Сприймання і усвідомлення  нового матеріалу

  1. Розповідь учителя „Про різномаїття світу риб”

Використання презентації « Риби 3 клас»

2.     Робота з підручником с.106-109

3.     Фізкультхвилинка

 

Плів павутинку павучок-

І заболів йому бочок.

Встанем разом на хвилинку

Й проведем фізкультхвилинку.

Руки – вгору, руки – вниз

Вліво, вправо повернись

Сіли – встали, сіли – встали

Як жабенята поскакали

У долоньки заплескали

І за парти посідали.

 

VIІ. Осмислення, узагальнення, систематизація знань учнів

 1.     Робота в друкованому зошиті

Учні виконують завдання робочого зошита за відповідною темою (Взаємоперевірка)

а) Підпишіть частини тіла окуня

б) Наклейте відповідні зображення риб с. 39

- Чому люди мріють спіймати золоту рибку?

Сьогодні ми спробуємо створити золоту рибку в техніці ВИГОТОВЛЕННЯ ОБ'ЄМНИХ ФІГУР ІЗ ДРОТУ.

(Демонстрація композиції «Золота рибка»виконаної учнями школи в різних техніках:  бісеру, природних матеріалів, пластиліну

2. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з дротом, з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом, та прийомами безпечної роботи із ним. Будемо виготовляти різні рибки.

3. Вступна бесіда

— Дріт — це металевий виріб значної довжини діаметром до 8 мм. Його витягують за допомогою спеціальних пристроїв та механізмів на металургійних заводах.

Випускають стальний, алюмінієвий і мідний дріт. Стальний дріт сірого кольору, твердий; мідний — червоного кольору, середньої твердості; алюмінієвий — білого, м’який.

Зі стального дроту виготовляють цвяхи, гвинти, шурупи, пружини тощо. Алюмінієвий та мідний дріт використовують здебільшого для виготовлення електричних проводів.

Відрізають дріт гострогубцями. Не можна різати дріт, навіть дуже тонкий, ножицями, бо вони затупляться і ними важко буде різати папір, тканину.

Плоскогубці використовують для згинання дроту під кутом. Круглогубці використовують для згинання криволінійних форм.

— На уроці ми будемо виготовляти вироби з тонкого дроту. З алюмінієвого і мідного дроту можна виготовити окремі вироби, вигинаючи його руками.

— Під час конструювання опорних частин виробів з тонкого мідного чи алюмінієвого дроту найкраще намотувати його у вигляді спіралі на стержень з кулькової ручки або скручувати вдвічі.

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж та пояснення учителя.

— Перед тим як почати працювати, розгляньте зразки  .

— Як виготовити рибки?

1. Заготуйте відрізки тонкого мідного дроту для рибки: 3 штуки по 18 см (заготовки на парті приготовлені)

2. Скручуйте між собою по  2 відрізки в гілочки, а потім поступово на різній відстані від верхівки вкручуйте їх у стовбур.

4. Розправте хвостик.

2) Ознайомлення з правилами безпеки під час роботи. 3 Повторити правила техніки безпеки

— Працюючи з дротом, слід дотримувати таких правил безпеки.

• Відрізані гострі кінці дроту заокруглити.

• Під час відрізання дроту ту частину, яку відрізують, потрібно спрямовувати вниз до підлоги.

• Відрізати дріт слід гострогубцями.

• Дріт можна використовувати тільки для роботи.

• Під час роботи з дротом та інструментами не дозволяється вставати зі свого місця.

VIII. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IX. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

— Ви задоволені своєю роботою?

— У кого все вийшло?

— Кому потрібно ще попрацювати?

X. ПІДСУМОК УРОКУ

— З чим ви ознайомилися на уроці?

— Чи сподобалося вам працювати з дротом?

— Який настрій у вас наприкінці уроку?

 

- Поміркуйте, чому так кажуть? Німий, як риба. Чи відповідає це дійсності?

(Опрацювання статті « Для допитливих» с. 109)

1.Прийом «Інтерв’ю»

 — Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше?

— Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?

 ХI.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Прочитайте текст підручника (с. 106—109).

2. Дайте відповіді на запитання підручника (с. 108).

3. Скласти казочку про рибу, яка вам найбільше сподобалася

      - Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.

 

 

 

 

             Найцікавіші факти про риб

   Всі ми знаємо, хто, приблизно, населяє водойми. Але найцікавіші факти про риб, які зібрані в цій статті, не залишать байдужим нікого. 1. Найнебезпечнішою і лютою рибою визнана піранья. Даний вид проживає в повільних, але широких річках в Південної Америки. Піраньї нападають на кожну живу істоту, вступивше в води, не залежно від його розмірів. На жаль, в 1981 році в Бразилії від цих риб загинуло три сотні осіб, які опинилися у водах біля Обідуса після корабельної аварії.

 

2. Найстарішою рибою була самка європейського вугра — Патті, яка прожила 88 років, (більшість з яких — в акваріумі шведського музею). Вчені підрахували, що дана риба народилася в Саргассовому морі приблизно в 1860 році. Спіймана вона була у віці трьох років.

 

3. У природі існує різновид риб, які можуть залізти на дерево. Анабас, так вона називається, має зябра, здатні приймати кисень з повітря підвищеної вологості. Рибка може «гуляти» по суші і навіть залазити на дерева. І все це — у пошуках кращого місця існування.

 

 4. Найбільшою рибою названа китова акула. Вона мешкає у водах Тихого, Індійського і Атлантичного океанів і харчується планктоном. Найбільший екземпляр був пійманий в Пакистані, біля о. Баба (недалеко від Карачі) в 1949 році. У довжину акула досягала 12,65 м, в обхваті — 7 метрів, а важила 21 тонну.

 

5. Найбільша прісноводна риба — це сом. Так, в дев’ятнадцятому столітті був спійманий екземпляр вагою 336 кілограмів і завдовжки чотири з половиною метри. До речі, сьогодні будь-яка прісноводна риба, вагою від 90 кілограм і довжиною від 183 сантиметрів вважається великою.

 

6. Вітрильник — найшвидша рибка. При спеціальних випробуваннях, які були проведені у Флориді, вітрильник подолав 91 метра за три секунди, тобто зі швидкістю 109 кілометрів на годину.

 

 7. На найбільшій глибині, відомому людству, де можна знайти хребетних, живе бассогігас. Цю рибку виловили з глибини вісім кілометрів.

 

8. Цікаві факти про риб стосуються також самих маленьких її різновидів. Наприклад, найменша рибка (з найкоротшим тілом) — це карликовий бичок. Він мешкає в Індійському і Тихому океанах. Причому, самці — на одну десяту міліметра менше самок: 8,9 міліметрів проти 9.

 

9. Карликова пандака — найменша прісноводна риба. Вона, практично, прозора. Мешкає карликова пандака в озерах Філіппін. Самці цього виду риб важать 5 міліграм і мають довжину — 7-10 міліметрів.

 

10. Сінарапан — найменша промислова рибка. Це — різновид бичка, який мешкає в озері Бухи о. Лусон, Філіппін і знаходиться під загрозою зникнення. Його довжина — всього лише 10-13 міліметрів. Тому, щоб отримати брикет сушеної риби в півкілограма потрібно 70 тисяч таких рибок.

 

11. Арктична ціанея — найбільша в світі медуза. Її можна знайти на північному сході Атлантичного океану. У 1970 році такий екземпляр був викинутий на берег. Довжина щупалець медузи становила 36, 5 метрів, а діаметр дзвону (або парасольки) майже два метра.... 

 

 

 

 

doc
Додано
29 січня 2020
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку