Урок природознавства 3 клас Дата:.
Тема. Звірі, або ссавці
Мета: ознайомити учнів з будовою звірів та особливостями їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах; сприяти розвитку грамотного мовлення, довільної уваги, логічного мислення; сприяти вихованню дбайливого ставлення до тварин, до природи в цілому.
Тип уроку. Засвоення нового матеріалу.
Обладнання: презентація, картки, малюнки, зошити.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Слайд 1- Доброго дня!
Сьогодні у нас урок - турнір кмітливих! Для його проведення нам потрібно три команди. 1-а команда «Більчата», 2-га команда «Зайчата», 3-я команда «Вовчата».
Щоб команда перемогла треба дотримуватися правил роботи в групі. Слайд 2 Давайте їх повторимо.
- За кожне правильно виконане завдання команда отримує сніжинку, за кожне порушення правил чи дисципліни сніжинка забирається.
Хто уважним й чесним буде
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати
думати іншим заважати -
Бал команді буде знято.
II. Перевірка домашнього завдання.
Слайд 3 . Бліц-опитування.
Дати правільну відповідь по черзі. Якщо команда не знає, може інша підняти руку і відповісти.
— За якими ознаками птахи відрізняються від інших тварин?
— Як птах пристосований до польоту?
— Як швидко літають птахи?
— Яких птахів називають осілими, перелітними, кочовими?
— Як поділяються птахи за способом живлення?
— Яке значення птахів у природі?
III. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
Слайд 4-5-6-7 Відгадівання загадок.
- Як можна назвати одним словом слова-відгадки?
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд 8— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про будову звірів та особливості їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах.
V. Актуалізація опорних знань.
Слайд 9 Вправа «Мозковий штурм»
Пригадайте! Що ви знаєте про звірів?
— За якою ознакою звірі (ссавці) відрізняються від інших тварин?
— Чому звірів називають «ссавці»?
— Чим ще відрізняються ці тварини від інших?
— Як звірі турбуються про своїх дитинчат?
— Що ви про них знаєте?
— Де живуть звірі?
VІ. Вивчення нового матеріалу
Слайд 10 — Слайд 23.
Звірі - невід’ємна частина природи. (відео). Бесіда. Висновки.
Слайд 24. Музична фізкультхвилинка (переключити)
VІІ. Узагальнення й систематизація знань
Слайд 25.1 Робота з підручником (сторінка 112-115
Слайд 26. Висновки.
- Від інших тварин звірів відрізняють: високий рівень розвитку органів чуття; вигодовування малят молоком; шкіра, укрита волоссям.
Слайд 27. 2. Практичне завдання. Робота в групі.
— Розгляньте звірів, зображених на малюнку. Розкажіть про кожного звіра, використовуючи план, за яким ви розповідали про птахів. Яка ознака звірів є істотною?
— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
Слайд 28. 3. Цікаво знати!
— Для чого бабака будять у лютому?
Слайд 29. 3. Робота у зошиті. (Сторінка 41). Тестування
VІІІ. Рефлексія. Підбиття підсумків
(переключити)1.Перегляд відео «Як звірі готуються до зими»
Слайд 30.
— Яке значення для життя звірів має ліс?
— Як готуються звірі до зими?
2. «Склади прислів’я»
- А зараз наші команди отримають конверти, в яких лежать листочки зі словами. Ваше завдання: скласти з цих слів прислів’я і пояснити їх зміст.
Слайд 31. Вовка боятися - в ліс не ходити.
Крутиться, як білка в колесі.
Не страши кота салом.
- Молодці! Ви сьогодні добре працювали. Порахуємо скільки сніжинок отримала кожна команда. Хто сьогодні був більш кмітливим.
Слайд 32. ІX . Домашнє завдання. Опрацювати п.35, підготувати цікавий матеріал про звірів.