Тема уроку: Статус українських земель у першій половині XVI ст. у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Священної Римської імперії, Османської імперії, Ве

Про матеріал
Тема уроку: Статус українських земель у першій половині XVI ст. у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Священної Римської імперії, Османської імперії, Великого князівства Московського та інших держав Клас: 8 Мета уроку: Ознайомити учнів із політичною ситуацією на українських землях у першій половині XVI ст. Визначити статус українських земель у складі різних держав. Розвивати вміння аналізувати історичні події та їхній вплив на розвиток українських земель. Виховувати розуміння важливості збереження культурної ідентичності в умовах чужоземного панування. Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу, аналіз історичних джерел, робота з картою) Обладнання: Карта Європи та українських земель у XVI ст. Презентація з ілюстраціями історичних постатей та державних утворень. Історичні документи (фрагменти договорів та указів того часу). Підручник з історії України. Хід уроку: І. Організаційний момент (2 хвилини) Привітання учнів. Перевірка присутніх. Оголошення теми та плану уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин) Коротке опитування учнів: Що ви знаєте про українські землі у складі різних держав в попередні століття? Які були основні держави-сусіди України в цей період? Повторення знань про політичну ситуацію в Європі XV ст. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини) Учитель пояснює, що XVI ст. стало часом змін для українських земель, які перебували під владою кількох держав. Ці території мали різний статус, залежно від держави, до складу якої вони входили. Це впливало на розвиток культури, права та економіки українських земель. IV. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин) Українські землі у складі Польського королівства: Галичина, Західна Волинь перебували під владою Польщі. Спроби польських королів інтегрувати українську шляхту в польську еліту, поширення католицизму. Становище українців у складі Польщі: зміцнення феодального гніту, культурне та релігійне підпорядкування. Українські землі у складі Великого князівства Литовського: Київщина, Східна Волинь, Поділля під владою Литви. Вплив руської мови, збереження традиційних правових систем (Литовські Статути), автономний статус окремих територій. Союз із Польщею після підписання Люблінської унії в 1569 році. Османська імперія та Кримське ханство: Кримське ханство, васал Османської імперії, панувало на Південних землях. Південна Україна зазнавала постійних набігів татар, що негативно впливало на розвиток цих територій. Османська імперія контролювала стратегічні торгові шляхи і впливала на міжнародні відносини. Українські землі у складі Московського царства: Частина Сіверщини потрапила під контроль Московського князівства. Спроби Московського царства поширити свій вплив на українські землі, боротьба за вплив у регіоні з Литвою і Польщею. Молдавське князівство та Священна Римська імперія: Буковина та Закарпаття перебували під контролем Молдавського князівства і були ареною впливу Австрії (Священної Римської імперії). Різниця в управлінні українськими землями в складі цих держав, розвиток феодальних відносин. V. Закріплення знань (10 хвилин) Робота з картою: Учні за допомогою карти відзначають кордони держав і позначають, які українські землі перебували під чиїм контролем. Обговорення того, як політична мозаїка Європи впливала на українське населення. Аналіз документів: Учні працюють з фрагментами договорів між Литвою і Польщею, між Османською імперією та Кримським ханством. Завдання: визначити основні права і обов’язки українців в умовах різних держав. VI. Підсумки уроку (3 хвилини) Узагальнення вивченого матеріалу: вчитель наголошує, що українські землі були розділені між кількома державами, і це впливало на розвиток української культури, релігії та права. Обговорення: Який статус мали українські землі у складі кожної з держав? Які відмінності в управлінні ними були в різних державах? VII. Домашнє завдання (2 хвилини) Прочитати параграф підручника на тему "Українські землі у складі різних держав у XVI ст." Підготувати короткий реферат на тему: "Як розподіл українських земель між кількома державами вплинув на їхній розвиток?" Додаткові матеріали: Презентація з картами Європи XVI ст. Графічні зображення історичних постатей (королів Польщі, великих князів Литви, ханів Криму). Ця розробка уроку допоможе учням зрозуміти складну політичну ситуацію українських земель у XVI ст., проаналізувати вплив іноземного панування на українську культуру та суспільний розвиток.
Перегляд файлу

Тема уроку: Статус українських земель у першій половині XVI ст. у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Священної Римської імперії, Османської імперії, Великого князівства Московського та інших держав

  • Клас: 8
  • Мета уроку:
    • Ознайомити учнів із політичною ситуацією на українських землях у першій половині XVI ст.
    • Визначити статус українських земель у складі різних держав.
    • Розвивати вміння аналізувати історичні події та їхній вплив на розвиток українських земель.
    • Виховувати розуміння важливості збереження культурної ідентичності в умовах чужоземного панування.

Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу, аналіз історичних джерел, робота з картою)

Обладнання:

  • Карта Європи та українських земель у XVI ст.
  • Презентація з ілюстраціями історичних постатей та державних утворень.
  • Історичні документи (фрагменти договорів та указів того часу).
  • Підручник з історії України.

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хвилини)

  1. Привітання учнів.
  2. Перевірка присутніх.
  3. Оголошення теми та плану уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

  1. Коротке опитування учнів:
    • Що ви знаєте про українські землі у складі різних держав в попередні століття?
    • Які були основні держави-сусіди України в цей період?
  2. Повторення знань про політичну ситуацію в Європі XV ст.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини)

Учитель пояснює, що XVI ст. стало часом змін для українських земель, які перебували під владою кількох держав. Ці території мали різний статус, залежно від держави, до складу якої вони входили. Це впливало на розвиток культури, права та економіки українських земель.

IV. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)

  1. Українські землі у складі Польського королівства:
    • Галичина, Західна Волинь перебували під владою Польщі.
    • Спроби польських королів інтегрувати українську шляхту в польську еліту, поширення католицизму.
    • Становище українців у складі Польщі: зміцнення феодального гніту, культурне та релігійне підпорядкування.
  2. Українські землі у складі Великого князівства Литовського:
    • Київщина, Східна Волинь, Поділля під владою Литви.
    • Вплив руської мови, збереження традиційних правових систем (Литовські Статути), автономний статус окремих територій.
    • Союз із Польщею після підписання Люблінської унії в 1569 році.
  3. Османська імперія та Кримське ханство:
    • Кримське ханство, васал Османської імперії, панувало на Південних землях.
    • Південна Україна зазнавала постійних набігів татар, що негативно впливало на розвиток цих територій.
    • Османська імперія контролювала стратегічні торгові шляхи і впливала на міжнародні відносини.
  4. Українські землі у складі Московського царства:
    • Частина Сіверщини потрапила під контроль Московського князівства.
    • Спроби Московського царства поширити свій вплив на українські землі, боротьба за вплив у регіоні з Литвою і Польщею.
  5. Молдавське князівство та Священна Римська імперія:
    • Буковина та Закарпаття перебували під контролем Молдавського князівства і були ареною впливу Австрії (Священної Римської імперії).
    • Різниця в управлінні українськими землями в складі цих держав, розвиток феодальних відносин.

V. Закріплення знань (10 хвилин)

  1. Робота з картою:
    • Учні за допомогою карти відзначають кордони держав і позначають, які українські землі перебували під чиїм контролем.
    • Обговорення того, як політична мозаїка Європи впливала на українське населення.
  2. Аналіз документів:
    • Учні працюють з фрагментами договорів між Литвою і Польщею, між Османською імперією та Кримським ханством.
    • Завдання: визначити основні права і обов’язки українців в умовах різних держав.

VI. Підсумки уроку (3 хвилини)

  1. Узагальнення вивченого матеріалу: вчитель наголошує, що українські землі були розділені між кількома державами, і це впливало на розвиток української культури, релігії та права.
  2. Обговорення: Який статус мали українські землі у складі кожної з держав? Які відмінності в управлінні ними були в різних державах?

VII. Домашнє завдання (2 хвилини)

  1. Прочитати параграф підручника на тему "Українські землі у складі різних держав у XVI ст."
  2. Підготувати короткий реферат на тему: "Як розподіл українських земель між кількома державами вплинув на їхній розвиток?"

 

docx
Додав(-ла)
Олійни Мурат
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
3 жовтня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку