Тема уроку: " Технологія виготовлення суцільнокроєного фартуха"

Про матеріал
Розробка уроку з теми: " Технологія виготовленняссуцільнокроєного фартуха" у 7 класі спеціальної загальноосвтньої школи І- ІІ ступенів урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок
Перегляд файлу

Тема уроку: Технологія виготовлення  суцільнокроєного фартуха.

        Мета уроку: Навчальна. Узагальнити та систематизувати знання та вміння здобувачів освіти з тети : «Технологія виготовлення фартуха». Формувати вміння застосовувати теоретичний матеріал на практиці. Вчити швидко та вірно орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, працювати в команді. Дотримуватись правил з охорони безпеки життєдіяльності в шкільній майстерні. 

Розвивально – корекційна. Розвивати наочно – образне мислення, зорову память, уяву, творчі здібності, кмітливість. Корегувати в здобувачів освіти уміння планувати трудові дії.

Виховна. Виховувати ділову активність, працелюбність, організованість, акуратність при роботі з тканиною, інтерес до праці в колективі та до професії швачки.

   Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

Наочність,обладнання, інструменти, матеріали: Технологічна карта пошиття суцільнокроєного фоартуха, мультимедійна призентація, проектор, картки – завдання, деталі крою,  колекція зразків тканин,технологічна карта виконання накладного шва з двома закритими зрізами, олівці, лінійки, голки, котушкові нитки, швейні машинки, ножиці, праска.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Я усіх дітей гукаю

Та до себе закликаю

Будемо ми разом грати

Заняття вже час почати.

Психологічна вправа з поліпшення настрою.

Гра « Чарівний клубочок». Педагог передає дитині клубочок і говорить їй ласкаве слово, або ласково називає на ім’я дитину, або говорить добрі побажання і т. Ін. Потім передає клубочок наступній дитині по черзі.

Всі сідайте тихо діти

Домовляймось не шуміти

Руки гарно піднімати

Чітко в лад відповідати

На уроці не дрімати

А знання мерщий хапати.

Щоб не було в нас мороки

Всі готові  до уроку?

То ж гаразд часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

Вступне слово вчителя.

Урок наш буде відбуватися у  вигляді гри,  в якій будуть приймати участь дві бригади швачок. Я буду купувати ваші знання за кошти, де за кожну правильну відповідь кожна бригада отримувати  1 грн.

Готуючись до уроку кожна із бригад придумала собі назву та дивіз під яким вони будуть працювати.

Бригада Умільці: « Більше знаєш – краще зробиш».

Бригада. Майстрині.: « Ми не гуляємо і не пустуємо, ми як майстрині працюємо».

 До нас надійшов лист замовлення від швеця, майстра з створення різних видів одягу у якому він просить вас виготовити виріб який він створив. А який виріб він створив визначте ви, прослухавши уважно  швеця і зробіть свої доповнення. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати 1 грн.

 Жив на Херсонщині  один швець, майстер на всі руки. Якось одного разу звернулись до нього з проханням гончар, столяр і пекарь, щоб він зшив їм такий одяг щоб вони не забруднювали свє вбрання, але був зручним і в ньому можна булоб зберігати дрібні речі для роботи. Слайд 1

  Довго думав швець, а потім взяв сантиметрову стрічку, обвів її навколо тулубаі і визначив… Що визначив швець? ( Обхват таліїї)

Але одяг повинен бути добре захищеним, приклав швець  сантиметрову стрічку до таліїї  опустив її в низ і визначив… ( Довжину виробу)

Ще ж  треба, щоб груди при роботі не забруднювались і він створив … Що? ((Нагрудник)

А потім швець взяв приклав нагрудник до основної довжини і об’єднав їх разом. Алеж робітники просили, щоб виріб був зручним і в ньому можна було б зберігати дрібні речі для роботи і майстер придумав з невеличких клаптиків тканини створити… ( кишені)

Але ж він повинен триматись на талії. Взяв він смужку тканини прямокутної форми і утворив … ( пояс).

Коли він склав все до купи, вийшов…

Який виріб створив швець? ( суцільнокроєний фартух)

ІІ. Повідомлення теми , мети, завдань уроку. Мотивація.

Тема нашого уроку. « Технологія виготовлення суцільнокроєного фартуха»

Здобувачі освіти записують у зошиті. Слайд 2

 Сьогодні на уроці ви узагальнете та закріпите свої вміння та знання з технолгії виготовлення суцільнокроєного фартуха. Будете застосовувати теоретичний матеріал на практиці. Навчитесь швидко та вірно орієнтуватись в нестандартних ситуаціях, працювати в команді. Виготовите пояс та з’єднаєте його з основною деталлю. Випрасуєте виріб. Розвиватимете наочно – образне мислення, уяву, зорову пам’ять, творчі здібності, кмітливість. Виховуватимете ділову активність, працелюбність, організованість, акуратність, інтерес до праці в колективі та до професії швачки.

Виріб який ви зшиєте буде використаний для роботи в нашій шкільній їдальні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

  1. Завдання для двох бригад.  Слайд 3

За кожне правильно виконане завдання « Умільці» та  « Майстрині» будуть отримувати кошти – 1 грн.

Картки – завдання отримує кожна бригада. Слайд завдання для перевірки правильності виконання.

Гра « Встав пропущене слово».

Фартух використовують для захисту  ( чого?) від забруднення.

Фартух суцільнокроєний призначений для роботи в шкільній  ,

на  ,  .

У фартуха парними деталями є  .

Слова для вставки: одягу, майстерні, городі, дома, кишені.

А де працюють наші замовники? ( меблевій фабриці, хлібозаводі або пекарні, на фабриці з виготовлення посуду)

  1.               І ось швець замислився з чого ж треба виготовити такий фартух. Замовники запросили щоб тканина була м’якою, тонкою, міцною, але яка б добре вбирала вологу і її  булоб  легко прати і прасувати. І пішов швець до крамниці. Купці які торгували різними тканинами представили його увазі купу тканин. Яку ж вибрати, щоб відповідала їхнім вимогам?

Діти допоможемо швецю?

Яку ж треба купити тканину? ( бавовняну) Слайд 4

Представили купці зразки бавовняних тканин. Яку брати? Підкажіть… ( ситець, сатин, бязь, поплін)

Кожна бригада отримує зразки  різних тканин із яких треба визначити бавовняні.

Бригади перевіряють друг  у друга їхній вибір.

За правильне визначення отримує – 1 грн.

« Як здорово « - сказали замовники створити такий виріб з таких тканин.

А наші школярі  в своїх бригадах створили моделі фартухів за різним призначенням для нашої школи і хочуть їх представити.

( малюнки дитячих робіт)

Кожна бригада презентує свої роботи.  Слайд 5.

За призентацію отримує – 1 грн.

  1.               Гра « Юний конструктор»  Слайд 6.

За кожний вид гри – завдання отримують -  1 грн.

Завдання.

Які ж треба викроїти деталі? Картки – завдання.

Визначити деталі крою.

Гра « Домалюй»  Слайд 7.

Дорисувати другі половинки деталей суцільнокроєного фартуха.

Гра « Знайди зайве» Картки –завдання  Слайд 8.

Із запропонованих зображень деталей закреслити ті, які не належать до деталей крою фартуха.

  • Які бувають парні деталі? ( кишені)
  • Якої форми деталі кишені?
  • Якої форми бретелі та пояс?

Завдання.

Визначити вид кешені.

Гра « Відтвори зображення» Слайд 9.

Розглянути зображення бретелей і поясів. Нарисувати такі самі.

Гра « Склади послідовність» Слайд 10.

Скласти план пошиття фартуха ( Розповідь  дитини  біля технологічної карти)

ІІ група Вписати пропущену операцію.

Гра « Визнач шов» Картки –завдання Слайд 11.

Із зображення швів визначити види швів які використовуються при пошитті фартуха. І який шов тут зайвий.

Фізкультхвилинка.

Треба діти нам хвилинку приділити відпочинку

Простягніть вперед ви ніжки

Потягніться наче кішка

Помахайте головою

мов не згодні ви зі мною

В ліво в право поверніться

Друг до друга посміхніться

Ось ми з вами відпочили

Треба братись знов за діл

ІV. Практична робота.

 

Ви знаєте послідовність пошиття суцільнокроєного фартуха, знаєте які шви використовуються для фартуха,  тепер треба визначити  за допомогою яких інструментів  ви будете продовжувати його виготовлення.

Вступний інструктаж.

Продовжуємо читати листа замовника. ( столяра, пекаря, гончара).

Замовник дуже поспішає в отриманні свого замовлення і пропонує .

 

Швачці яка буде шити пояс та з’єднувати його з деталлю щоб працювала  без хустки.

 Голку зберігала в одязі, ножиці тримала відкритими, що б швидше було відрізати нитку.

Нитку щоб затягувала  в голку довгу, що б не гаяти часу.

 Хочемо, щоб швачки працювали на машинках з електроприводом, але щоб гарно пришили нехай близько нахиляються до швейної машинки .

А, що б замовлення було  швидко виготовлено  коли будуть приметувати пояс не знімали ногу з педалі швейної машинки.

 Як на вашу думку, чи не зробили замовники помилок у листі?

Чи при тахих порадах  можна буде замовлення  швидко виконати?

 Повторюємо правила з охорони безпеки життєдіяльності при роботі з голкою,ножицями, праскою та роботі на швейній машинці.

Так ми не примусово повторили правила з ОБЖ.

Ви добре попрацювали, обробили основну деталь, пришили  бретелі , кишені, але ваш фартушок не може бути зручним бо він не тримається на талії.

За допомогою чого він буде триматися і буде зручний у роботі? ( пояс )

Вірно. Треба виготовити пояс і зєднати його з основною деталлю.

Яку ширину може мати пояс? Від 2 см. до 5 см.

Якої довжини треба виготовити пояс? От. + 40 см.  (40 см. на завязування).

Яка послідовність виготовлення пояса? Який шов використовується для пошиття пояса?

Кожна бригада розповідає виконання накладного шва з двома закритими зрізами. Технологічна карта додається.

За допомогою інструкційної карти здобувачі освіти виготовляють пояс , прметують і пришивають по лінії талії.

Поточний інструктаж.

Працюють індивідуально .Надання допомоги дівчаткам за потреби. Корегую  їх роботу .

Заключний інструктаж.

Аналіз виконаної роботи.

Швачки  презентують свої роботи. Кожна бригада оцінює роботу своїх суперників, потім аналіз практичної роботи бригад робить вчитель.

За виконання практичної роботи здобувачі освіти отримують кошти.

Бригади роблять підсумок зароблених грошей .

V. Підсумок уроку.

Рефлексія. Слайд 12.

      -     Яке замовлення ви виконали?

  • На яких уроках в нашій школі діти працюють у фартушках?
  • Де ще використовують фартушки діти нашої школи?
  • Люди яких професій працюють у спеціальному одязі , та користуються таким виробом як фартушок?
  • Чи зможете ви самостійно зшити фартушок чи розробити іншу модель?

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 січня 2019
Переглядів
3991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку