ЯК ОХОРОНЯТИ ЗНИКАЮЧИХ ТВАРИН?
МЕТА: ознайомити учнів із засобами збереження й охорони тварин; навчати бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.
ОБЛАДНАННЯ: презентація
Картинки
Лісовичок
Вирази на картках
Метелики різнокольорові, як сигнальні картки
Презентація
підручник
І. Організаційний момент
Гостей дорогих ми вітаємо щиро
Стрічаєм з любов’ю, бажаємо миру
Подаруймо нашим гостям усмішки.
-
Всі готові до уроку?
-
То швиденько до роботи. Пропоную розпочати урок з привітання до природи і до кожного з нас. ( ранкове коло)
Доброго дня, сонечко ясне!
Доброго дня, хмаринко прекрасне!
Доброго дня, рослино, тварино!
Доброго дня, щасливо людино!
Хай кожного з нас оминають негоди,
Адже ми всі – це частинка природи!
- Діти, що ви очікуєте від нашого уроку? ( варіанти дітей)
Я очікую, що на уроці…
На уроці я буду …..
-
Я вам бажаю, щоб всі очікування збулися. Сідайте.
Хвилинка фонологічних спостережень
-
Ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру. Хто у нас сьогодні черговий синоптик? ( хто черговийй, у тієї дитини на парті прикріплене сонце)
-
А ВСІ ІНШІ ВІДКРИВАЄМО СВОЇ ЗОШИТИ.
Учениця : Доброго дня!
Сьогодні 4 квітня.
День тижня: четвер
Місяць : четвертий
Стан неба:
Температура:
Вітер:
Опади:
Учениця: А я вам підготувала новину дня. У день 4 квітня відзначають дуже багато свят. По-перше, сьогодні Всесвітній день моркви. Найкращий спосіб відсвяткувати це свято – задуматися над тим, як додати побільше корисної для здоров’я моркви в свій раціон.
По-друге, це Всесвітній день бродячих тварин. Цей день гарний, щоб приділити увагу бродячим тварин нам. Ми, як люди, які піклуються про тварин, можемо допомагати їм, щоб полегшити становище таких тварин: нагодувати їх, або поселити бездомну тварину. Тому, погодуйте бездомну тварину
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-
Давайте, ви сьогодні відгадаєте тему нашого уроку самостійно. Розв’яжіть мені вирази, за якими сховались літери.
32*3(о) 640:8+30(Р) 30:5+1(О) 23*4(Х) 42:14(Н) 7*5+25(О) 32:4*12(А)
400-30*2 (15+20)*2(А) 728:8) (В) 88:8+2(Р) 75:15(Н) 340*2(И)
-
Хто зогадався?
-
Молодці. Наш сьогоднішній урок присвячений темі «Охорона тварин» До нас приєднується Лісовичок, який здійснить разом з нами подорож сторінками усного журналу «Друзі наші менші». Ми продовжимо знайомитись з дивовижним світом нашої природи, а саме світом тварин. Лісовичок хоче, щоб ви дізналися: світ тварин, як треба беррегти та охороняти тварин.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-
Перша сторнка нашогоо журналу – «У світі тварин»( малюнок на дошці)
1. Кубик Блума
-
Пропоную пригадати, що ми вже знаємо про тварин. Лісовичок приготував ось такий квадратик – зловивши, який відповідайте на запитання:
-
На які групи вчені поділяють тварин?
-
Чому тварини належать до живої природи?
-
Чим тварини відрізняються від рослин?
-
Яке знпчення тварин у природі?
-
Яке значення тварин у житті людини?
2. Гра « Яка тварина зайва»
- Давайте повторимо ще раз, на які групи вчені поділяють тварин( при цьому діти встають і повторяють цікаві рухи за вчителем: швидше-повільно)
- ЗВІРІ
ПТАХИ
РИБИ
ПЛАЗУНИ
КОМАХИ
ЗЕМНОВОДНІ
3. Самоперевірка
- А як відрізнити кожну групу? 9 має свої особливості)
Перевіряємо себе, чи гарну ми знаємо ознаку кожної групи.
ЛОСЬ, БІЛКА - ЦЕ ЗВІРІ, БО….(ПЕРЕВІРКА НА СЛАЙДІ)
ЩУКА, СОМ – ЦЕ РИБИ, БО….
Сорока, зозуля – це птахи, бо…
-
А тепер підніміть метелика , у кого всі відповіді правильні.
Переходимо до наступної сторніки журналу «Рекордсменни тваринного світу».
-
Лісовичок разом з учнями нашого класу приготували цікавинку про тваринний світ України. Знаю тільки те, що у нас понад 45тис. видів тварин. Послухаємо?( діти розповідають цікавинки , в цей час вся інформація відображається на презентації)
1. Найбільшим звіром є зубр, маса якого понад 1 т.
2. Найшвидшою твариною суші є заєць, він може розвивати швидкість до 70 км за год.
3. Найвищий птах України – журавель сірий. Висота його сягає 120 см, а маса – 7 кг.
4. Рекордсменами серед довгожителів є бобри, які живуть до 50 років.
-
Дякую. Прослухавши це все, який ми можемо зробити висновок?
-
Тваринний світ – різноманітний.
-
Кожна тварина займає важливе місце у природі.
-
Діти це все цікаво. Та виникає наступне запитання. Чи потрібна цим всім тваринам наша допомога? (відповіді дітей)
-
А навіщо? ( іхня чисельність зменшується)
-
Бачу, що готові перейти до наступнї сторінки журналу « Буду я природі другом».
-
Лісовичок попросив показати вам ось цю книгу? (Червона кн.У)
-
Що розміщено на сторінках цієї книги?
-
Відкриваємо сторінку 133. Давайте пригадаємо з вами, як вчені позначають рівень загрози у тварин, якими кольорами?
Ч- ЗНИКАЮЧІ
О- ВРАЗЛИВІ
Ж – РІДКІСНІ
С –НЕОЦІНЕННІ.
-
Розгляньте малюнки на ст. 133-134.
-
Давайте зараз назвемо групу тварин і яка саме тварина належить до ось цього кольору :
Ч: білуга звичайна, саламандра плямиста, сиворакша, хохуля, ховрах крапчастий.
О: морський коник, тритон карпатський.
Ж: джміль моховий, гадюка степова.
С: скарабей, золотомушка.
-
Діти одне з д.з вам буде відразу підготувати цікавинку про тварину занесену до червної книги У. Ми бачимо, як багато тварин. А чи є тварини, яким наша допомога вже не потрібна?
-
Правильно. Є тварини, які зникли з нашого світу. ( слайд) Це мамонти, тарпани, велетенські олені, тури – це зниклі тварини. Великі тварини були для людини ворогом, вони все витоптували. Тож через деякий час, види цих тварин були винищені.
-
Чи існує для цих тварин книга?
-
Діти, всі ці тварини занесені до чорної книги України. Та берегти ми повинні не тільки тих , що вже занесені до Червоної книги України. І ми продовжимо про це говорити, після відпочинку.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
-
Життя тварини часто залежить від поведінки людини в природі.
-
Гра «Світлофор»(метелики, якщо згодні піднімаємо метелика до гори)
Вирубувати ліси
Створювати ЧКУ
Бережливо ставитися до тварин
Забруднювати водойми
Полювати
Підгодовувати тварин
Охороняти рідкісних і зникаючих тварин.
Робота в парах «пам’ятка як охороняти зникаючих тварин»(ст.134)
-
Доберіть до кожної групи позначки і складіть памятку в тій послідовності як у книзі.
-
Не вирубуй ліси!
-
Не залишайте після себе сміття!
-
Багаття розпалюйте лише у спеціальних місцях
-
Не забруднюйте водойми.
-
Не ламайте гілок та кущів
-
Не топчіть, не зривайте рослин – без них збідніє природа.
А тепер з ци правил виберіть ті, які стосуються саме вас.
ПІДСУМОК УРОКУ
-
Хто нам сьогодні допомагав?
-
Лісовичок слухаючи вас зробив для себе гарний висновок. Давайте його прочитаємо:
« Тварини – багатство Землі. Необхідно зберігати їх різноманітність у природі.
-
А як ви гадаєте, чому Лісовичок зробив такий висновок?
-
А тепер, напишіть на своїх метеликах тварин, яким потрібна наша допомога. І подаруйте своєму сусіду.