Тема уроку " Як охороняти зникаючих тварин?"

Про матеріал
Урок на тему "Як охороняти зникаючих тварин". Дуже захоплюючий, цыкавий урок. Його метою було : ознайомити учнів із засобами збереження й охорони тварин; навчати бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.
Перегляд файлу

ЯК ОХОРОНЯТИ ЗНИКАЮЧИХ ТВАРИН?

МЕТА: ознайомити учнів із засобами збереження й охорони тварин; навчати бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.

ОБЛАДНАННЯ: презентація

Картинки

Лісовичок

Вирази на картках

Метелики різнокольорові, як сигнальні картки

Презентація

підручник

І. Організаційний момент

Гостей дорогих ми вітаємо щиро

Стрічаєм з любов’ю, бажаємо миру

Подаруймо нашим гостям усмішки.

  • Всі готові до уроку?
  • То швиденько до роботи. Пропоную розпочати урок з привітання до природи і до кожного з нас. ( ранкове коло)

Доброго дня, сонечко ясне!

Доброго дня, хмаринко прекрасне!

Доброго дня, рослино, тварино!

Доброго дня, щасливо людино!

Хай кожного  з нас оминають негоди,

Адже ми всі – це частинка природи!

- Діти, що ви очікуєте від нашого уроку? ( варіанти дітей)

Я очікую, що на уроці…

На уроці я буду …..

  • Я вам бажаю, щоб всі очікування збулися. Сідайте.

Хвилинка фонологічних спостережень

  • Ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру. Хто у нас сьогодні черговий синоптик? ( хто черговийй, у тієї дитини на парті прикріплене сонце)
  • А ВСІ ІНШІ ВІДКРИВАЄМО СВОЇ ЗОШИТИ.

Учениця :   Доброго дня!

                    Сьогодні 4 квітня.

                   День тижня: четвер

                   Місяць : четвертий

                   Стан неба:

                   Температура:

                   Вітер:

                Опади:

Учениця: А я вам підготувала новину дня. У день 4 квітня відзначають дуже багато свят. По-перше, сьогодні Всесвітній день моркви. Найкращий спосіб відсвяткувати це свято – задуматися над тим, як додати побільше корисної для здоров’я моркви в свій раціон.

      По-друге, це Всесвітній день бродячих тварин. Цей день гарний, щоб приділити увагу бродячим тварин нам. Ми, як люди, які піклуються про тварин, можемо допомагати їм, щоб полегшити становище таких тварин: нагодувати їх, або поселити  бездомну тварину. Тому, погодуйте бездомну тварину

  • Чудову. Дякую.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Давайте, ви сьогодні відгадаєте тему нашого уроку самостійно. Розв’яжіть мені вирази, за якими сховались літери.

32*3(о)   640:8+30(Р)   30:5+1(О)   23*4(Х)   42:14(Н)   7*5+25(О)   32:4*12(А)

400-30*2  (15+20)*2(А) 728:8) (В)   88:8+2(Р)  75:15(Н)  340*2(И)

  • Хто зогадався?
  • Молодці. Наш сьогоднішній урок присвячений темі «Охорона тварин» До нас приєднується Лісовичок, який здійснить разом з нами подорож сторінками усного журналу «Друзі наші менші». Ми продовжимо знайомитись з дивовижним світом нашої природи, а саме світом тварин. Лісовичок хоче, щоб ви дізналися: світ тварин, як треба беррегти та охороняти тварин.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Перша сторнка нашогоо журналу – «У світі тварин»( малюнок на дошці)

1. Кубик Блума

  • Пропоную пригадати, що ми вже знаємо про  тварин. Лісовичок приготував ось такий квадратик – зловивши, який відповідайте на запитання:
  1. На які групи вчені поділяють тварин?
  2. Чому тварини належать до живої природи?
  3. Чим тварини відрізняються від рослин?
  4. Яке знпчення тварин у природі?
  5. Яке значення тварин у житті людини?

2. Гра « Яка тварина зайва»

- Давайте повторимо ще раз, на які групи вчені поділяють тварин( при цьому діти встають і повторяють цікаві рухи за вчителем: швидше-повільно)

- ЗВІРІ

ПТАХИ

РИБИ

ПЛАЗУНИ

КОМАХИ

ЗЕМНОВОДНІ

3. Самоперевірка

- А як відрізнити кожну групу? 9 має свої особливості)

Перевіряємо себе, чи гарну ми знаємо ознаку кожної групи.

ЛОСЬ, БІЛКА -  ЦЕ ЗВІРІ, БО….(ПЕРЕВІРКА НА СЛАЙДІ)

ЩУКА, СОМ – ЦЕ РИБИ, БО….

Сорока, зозуля – це птахи, бо…

  • А тепер підніміть  метелика , у кого всі відповіді правильні.

Переходимо до наступної сторніки журналу «Рекордсменни тваринного світу».

  • Лісовичок разом з учнями нашого класу приготували цікавинку про тваринний світ України. Знаю тільки те, що у нас понад 45тис. видів тварин. Послухаємо?( діти розповідають цікавинки , в цей час вся інформація відображається на презентації)

1. Найбільшим звіром є зубр, маса якого понад 1 т.

2. Найшвидшою твариною суші є заєць, він може розвивати швидкість до 70 км за год.

 3. Найвищий птах України – журавель сірий. Висота його  сягає 120 см,  а маса – 7 кг.

4. Рекордсменами серед  довгожителів є бобри, які живуть до 50 років.

 

  • Дякую. Прослухавши це все, який ми можемо зробити висновок?
  1. Тваринний світ – різноманітний.
  2. Кожна тварина займає важливе місце у природі.
  • Діти це все цікаво. Та виникає наступне запитання. Чи потрібна цим всім тваринам наша допомога? (відповіді дітей)
  • А навіщо? ( іхня чисельність зменшується)

 

  • Бачу, що готові перейти до наступнї сторінки журналу « Буду я природі другом».

 

  • Лісовичок попросив показати вам ось цю книгу? (Червона кн.У)

 

  • Що розміщено на сторінках цієї книги?

 

  • Робота з підручником

 

  • Відкриваємо сторінку 133. Давайте пригадаємо з вами, як вчені позначають рівень загрози у тварин, якими кольорами?

Ч- ЗНИКАЮЧІ

О- ВРАЗЛИВІ

Ж – РІДКІСНІ

С –НЕОЦІНЕННІ.

  • Розгляньте малюнки на ст. 133-134.
  • Давайте зараз назвемо групу тварин і яка саме тварина належить до ось цього кольору :

Ч: білуга звичайна, саламандра плямиста, сиворакша, хохуля, ховрах крапчастий.

О: морський коник, тритон карпатський.

Ж: джміль моховий, гадюка степова.

С: скарабей, золотомушка.

  • Діти одне з д.з вам буде відразу підготувати цікавинку про тварину занесену до червної книги У. Ми бачимо, як багато тварин. А чи є тварини, яким наша допомога вже не потрібна?
  • Правильно. Є тварини, які зникли з нашого світу. ( слайд) Це мамонти, тарпани, велетенські олені, тури – це зниклі тварини. Великі тварини були для людини  ворогом, вони все витоптували. Тож через деякий час, види цих тварин були винищені.
  • Чи існує для цих тварин книга?
  • Діти, всі ці тварини занесені до чорної книги України. Та берегти ми повинні не тільки тих , що вже занесені до Червоної книги України. І ми продовжимо про це говорити, після відпочинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  • Життя тварини часто залежить від поведінки людини в природі.
  • Гра «Світлофор»(метелики, якщо згодні піднімаємо метелика до гори)

Вирубувати ліси

Створювати ЧКУ

Бережливо ставитися до тварин

Забруднювати водойми

Полювати

Підгодовувати тварин

Охороняти рідкісних і зникаючих тварин.

  • Отже, що ви запам’ятали?

Робота в парах «пам’ятка як охороняти зникаючих тварин»(ст.134)

  • Доберіть до кожної групи позначки і складіть памятку в тій послідовності як у книзі.
  1. Не вирубуй ліси!
  2. Не залишайте після себе сміття!
  3. Багаття розпалюйте лише у спеціальних місцях
  4. Не забруднюйте водойми.
  5. Не ламайте гілок та кущів
  6. Не топчіть, не зривайте рослин – без них збідніє природа.

 А тепер з ци правил виберіть ті, які стосуються саме вас.

ПІДСУМОК УРОКУ

  • Хто нам сьогодні допомагав?
  • Лісовичок слухаючи вас зробив для себе гарний висновок. Давайте його прочитаємо:

« Тварини – багатство Землі. Необхідно зберігати їх різноманітність у природі.

  • А як ви гадаєте, чому Лісовичок зробив такий висновок?
  • А тепер, напишіть на своїх метеликах тварин, яким потрібна наша допомога. І подаруйте своєму сусіду.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
1769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку