Тема. Успіх у твоїх руках. Анна Зайцева «Не поспішай з висновками»

Про матеріал
Розробка уроку позакласного читання за технологією розвитку критичного мислення учнів (4 клас) Урок, побудований за технологією розвитку критичного мислення, має трьохфазну структуру: фаза актуалізації, фаза побудови знань, фаза консолідації.
Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку позакласного читання

за технологією розвитку критичного мислення учнів (4 клас)

Урок, побудований за технологією розвитку критичного мислення, має трьохфазну структуру: фаза актуалізації, фаза побудови знань, фаза консолідації.

Аналіз змісту уроку відповідно до його трьохфазної структури

Фаза актуалізації має на меті: актуалізувати («оживити») в пам’яті учнів уже наявні знання (діти розповідали, що їм відомо про життя котів (застосувала метод «Мікрофон»), аналізували прочитані літературні казки за читацьким щоденником ; зосередити увагу учнів на темі (застосувала ІКТ, презентацію, що супроводжувала розповідь вчителя, учні прорекламували книги з бібліотеки на задану тему); встановити мету та завдання навчання.

Фаза побудови знань відбувається в основній частині уроку й має на меті: порівняти очікування учнів із тим, що вивчається; (застосувала метод «Припущення на основі запропонованих слів»: робота в міні групі, інсценізація своєї історії); переглянути очікування та висловити нові (під час читання нового тексту використано метод «Спрямоване слухання та міркування»: учні слухають твір і роблять припущення стосовно того, про що буде йти мова в тексті далі. Учитель просить школярів час від часу звіряти свої припущення з текстом твору і висловлювати нові припущення); зробити висновки й узагальнення матеріалу; поєднати зміст уроку з особистим досвідом учня.

Фаза консолідації має на меті: узагальнити основні ідеї; обмінятися думками; виявити особисте ставлення. На цьому етапі було використано метод «Спільного обговорення» (кожна група виконувала певні завдання, систематизуючи почуте, при цьому використала різні форми роботи: відтворення почутого за сюжетними малюнками; характеристика героїв методом «Асоціативний кущ», складання сенкану, робота з прислів’ями). Підсумок уроку проведений у вигляді інсценізації. А свої висновки діти зробили за допомогою методу «Незакінчене речення».

Конспект уроку за технологією розвитку критичного мислення учнів (4 клас)

Тема. Успіх у твоїх руках. Анна Зайцева «Не поспішай з висновками»

Мета - формування компетентностей:

  • предметні: інформаційну і читацьку (мовленнєва, літературознавча, бібліотечно-бібліографічна, літературно-творча) Вчити учнів активно слухати художній текст, робити припущення, прогнозувати перебіг подій у творі та визначати головну думку твору; розвивати навички розуміння оповідних текстів;
  • комунікативну ( розвивати образне мислення і мовлення дітей, збагачувати словниковий запас, формування власної точки);
  • соціальну (організувати спільний пошук розв’язування завдання, викликати бажання діяти, підпорядковувати свої дії під принципи моралі,);
  • уміння вчитися (формувати індивідуальний досвід участі учня в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки);
  • загальнокультурну (формувати духовно-моральні основи життя учнів, виховувати бажання творити добро).
  • здоров’язбережувальна: правильно сидить за партою під час письма, дбає про збереження і зміцнення свого здоров’я

Обладнання: презентація, мікрофон, тема і план уроку, ІКТ.

Структура уроку критичного мислення

І. Розминка. Організаційний момент.   3хв

ІІ. Обгрунтування навчання                    10 хв

ІІІ. Актуалізація  5 хв

ІV. Усвідомлення змісту  10 хв

V.  Міркування, консолідація знань. 10 хв

VІ.   Рефлексія. Оцінювання.                    5 хв

VII.  Домашнє завдання.  2 хв

Хід уроку

І  Розминка. Організаційний момент.

Доброго ранку! Доброго дня!

Говорите ви, і говорю вам я.

Тож сядьте рівненько, слухайте уважно,

Щоб працювати нам було неважко.

Проведемо автотренінг і налаштуємось на урок. Я – учень, я- ходжу до школи, мене вчать учитися, я- все розумію, я- все хочу знати!

 ІІ. Обґрунтування навчання. (супровід – презентація)

 1. Оголошення теми уроку.

  Для визначення теми сьогоднішнього уроку давайте проаналізуємо вислови письменників.

  •                Норман Вінсент Піл «Вір в себе! Вір в свої здібності! Без скромної, але розумної впевненості в своїх силах, ти незможеж бути успішним чи щасливим».
  •                Андре Моруа Кожна людина протягом дня має близько 10 шансів змінити своє життя! Успіх приходить до того, хто вміє його використовувати!
  • Що означають ці вислови? Як ви їх розумієте?(аналізуємо окремо)
  • Хто може про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці?
  •                        Отже, тема нашого уроку  Успіх у твоїх руках. Анна Зайцева «Не поспішай з висновками»
  •                        Література, яку ви читали на сьогоднішній урок не тільки збагатила ваші знання, а й зачепила ваше дитяче добре серце. Чи не так? Назвіть назву та автора твору, який ви прочитали (Анна Зайцева «Непоспішай з висновками»).

2.  Реклама прочитаного твору.

- Зробіть рекламу прочитаного твору в усній формі. Реклама повинна бути чітка, лаконічна і зрозуміла.

3. Робота з читацьким щоденником. Метод «Подвійний щоденник»

- Назвіть, будь ласка, вислови, які найбільше вразили вас. Поясніть чому саме даний вислів ви обрали, як ви його розумієте.

4. Фізкультхфилинка.

ІІІ. Актуалізація навчання.

  1.  Аналіз прочитаного. Метод «Мікрофон».

- Кореспондент дитячого журналу хоче взяти у вас інтерв’ю . (Підготовлений учень пропонує учням будь-який предмет, який виконує роль уявного мікрофона. Надає слово тільки тому, хто отримує «мікрофон»).

Кореспондент. Я, кореспондент дитячого журналу, хочу задати вам декілька запитань.

-  З якою метою запросили фей до королівського палацу?

- Чи була бажаною на святі літня пані? Що вона подарувала принцесі-немовляті?

- Яке покарання вигадала літня пані для дівчинки?

- Якою виявилася подарована квітка?

- Якими здібностями квітка наділила маленьку принцесу?

- Що наснилося принцесі?

- Хто був головним героєм у творі?

- Чи можна вважати твір «Не поспішай з висновками» казкою? Обґрунтуй свою вдповідь.

- До якого виду казок належить цей твір? Чому?

ІІІ. Усвідомлення змісту

  1. Читання уривку твору Анни Зайцевої «Не поспішай з висновками». Метод «Кероване читання».

Діти читають текст частинами. До кожної з них вибирають ключові слова з тексту та пояснюють їх значення.

  1. Метод «Дискусія» (діти обговорюють свої думки, аналізують)
  • Діти, ми прочитали цікавий уривок. У чому сумнівалася принцеса?
  • Які слова стали вирішальними?
  1. Метод «Припущення на основі запропонованих фраз».
  • Ви дуже уважно читали текст, тому з легкістю виконаєте завдання. Вам необхідно заповнити таблицю, уписавши здібності, відповідно до вказаних можливостей.

 

«… завжди будеш відкритою до пізнання нового й зможеш дати мудру пораду іншим»

 

«… допоможе тобі бачити й відчувати більше, ніж це може твій розум, і завжди підказуватиме тобі правильний шлях у житті»

 

«… зможеш знайти спільну мову з кожним»

IV. Міркування, консолідація знань.

  1. Практичне завдання.
  • Напишіть на вітрилах здібності, які притаманні тобі. Пройшовши веселкою мрій і опинившись на березі, напишіть, у чому саме вони можуть знадобитися в дорослому житті.
  1. Метод «Дискусія».
  • Як ви думаєте, що дає змогу людині набути здібностей і стати успішною?
  1. Метод «Гронування»
  • Зберіть з поданих словосполучень грону успішної людини: наполеглива праця, природній талант, підтримка батьків, навчання в школі різних предметів, спілкування з друзями, цікаві подорожі, заняття спортом……

V.  Рефлексія. Оцінювання.  Метод «Міркуємо разом»

- Поміркуйте, чи може вислів «Просто роби свою справу» бути девізом успішної особистості.

VІ.  Домашнє завдання. Оголошення теми наступного уроку позакласного читання, робота з рекомендаційним плакатом в «Куточку читача».

 

Додаток 1

РЕКЛАМА

        Мета застосування прийому:  зацікавити та заінтригувати учнів змістом  художнього твору; розкрити  його яскравість і самобутність, підкреслити  цікаві епізоди , викликати бажання прочитати текст ; розвивати  в  школярів уважність, винахідливість, логічне  мислення, зв’язне мовлення, уміння проникати в суть художнього твору;  виховувати любов до книги.

        Етап уроку, де застосовується прийом: мотивація навчальної діяльності школярів

Зміст нетрадиційного  прийому: учні  об’єднуються в пари  та вдома створюють рекламний проект за твором, що вивчають. Вони самостійно визначають мету, адресата, вид свого рекламного продукту, підбирають ілюстративні та анімаційні матеріали, продумують зміст реклами. Результати роботи демонструють у класі.

       Обладнання, яке використовується :   технічні засоби, рекламний текст

       Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому:   3 хвилини

Реклама

Мрієте мати справжнього друга? 

    Тож познайомтесь  із героями твору Леоніда Смілянського «Лідер», які навчать вас дружити. Разом із Степанком  (головним героєм твору) у вас буде можливість врятувати голуба навіть тоді, коли його друзі і батьки не вірять уже, що птах виживе. А чи врятує  голуб хлопчика?..

Прочитайте « Лідер»!

 Екстрим і хороший настрій гарантуємо.

*       *             *            *             *      *        *      *          *

Чи вірите ви в справжню дружбу між птахом і людиною?

Чи скажете, що така дружба неможлива ?

Читайте  оповідання Леоніда Смілянського «Лідер»!

І врешті - решт ви скажете : «Оце дружба!»

 

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку