Тема. Утворення попереднього наступного чисел. Обчислення виду 80+1, 80-1. Аналіз і порівняння задач. Вимірювання довжини відрізків.
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички; продовжити роботу над різними способами читання числових виразів, аналізом і порівнянням задач; формувати вміння записувати числові вирази за поданою умовою; розвивати пам’ять, увагу; виховувати товариськість.
Обладнання: картки, девіз, герої мультфільмів
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Психологічне налаштування.
Я всміхаюсь сонечку: "Здрастуй золоте!"
Я всміхаюсь квіточці: Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику: Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра!
- Подивіться один на одного , посміхніться.
Від чого на краплинку щастя збільшилося в світі?
Від чого на краплинку сонця збільшилося в світі?
Від чого на краплинку радіснішим стало наше життя?
Лише від одного доброго слова, від однієї посмішки стає краще на душі!
А зараз візьміться за руки і потиском долонь передайте тепло своїх сердець один одному.
- Сідайте.
Вправа «Долонька».
- Покажіть мені ваші долоньки. Покладіть на одну: уважність і творчість. На іншу я покладу вам цікавість і терпіння. Зберіть все, що в долонях, та не губіть.
2. Девіз уроку.
Працювати на уроці ми будемо під девізом.
3. Бесіда
24 тиждень – тиждень «Мультфільми». Тому сьогодні ми побуваємо в уявному кінотеатрі і зустрінемось з казковими героями.
Кінотеатр – приміщення для публічного показу і перегляду кінофільмів, мультфільмів.
Згадаємо правила поведінки в кінотеатрі:
Правила роботи на уроці:
Не викрикуй , не крутись.
На учителя дивись.
Якщо хочеш щось сказати –
Треба руку піднімати.
4. Психотренінг
Вправа «Успіх».
А тепер промовте вголос побажання собі на цей урок:
Я хочу…
Я буду…
Я зможу …
Я всім бажаю здійснення ваших очікувань, успіхів у роботі на уроці.
ІІ. Актуалізація знань.
1.Математичний марафон. Завдання на вибір (диференційовані)
Мамонтьонок із далеких далей привіз цікаві завдання. Порадуйте його своєю роботою. Виберіть завдання за бажанням.
2. Гра «Мікрофон».
Левенятко дуже полюбляє співати
І вам пропонує в « мікрофон» пограти.
- Як називаються числа при додаванні?
- Яку дію виконуємо, шукаючи суму?
- Як називаються числа при відніманні?
- Яку дію виконуємо, визначаючи різницю?
3. Гра « Розв’яжи по колу».
Мальвіна задала Буратіно обчислити «кругові» вирази. Допоможемо?
- Прикріплюючи їх на дошці, зачитайте по-різному.
18-10=8 14+1=15 додати відняти
8+2=10 15-10=5 плюс мінус
10+6=16 5-5=0 збільшити зменшити
16-2=14 0+18=18 суми різниця
4. «Асоціативний кущ».
Білосніжка і гноми вирішили пограти в школу і з’ясувати складові задачі.
- Пригадайте, з яких частин складається задача.
Умова Задача Розв’язання
Питання Відповідь
5. Цікаві задачі
- А слідуючим завданням від Білосніжки є:
1. Просигналізуйте умову і питання кожної задачі;
2. Розв’яжіть задачу;
3. Оголосіть тип задачі.
прилетіло три синиці.
Потім - ще чотири птиці…
Скільки птиць у годівниці? (4+2=6, на знаходження суми)
5 веселих маленят.
Якщо трапиться біда -
Випаде одне з гнізда,
Скільки пташенят тоді
Залишиться у гнізді? (5-1=4, на знах. різниці)
Довгоногі бусленята.
Два для тата, два для мами.
Скільки всіх з батьками? (2+2+2=6, на знах. суми)
Прилетіли 6 синичок,
Горобців 7 і сорока.
Скільки ж їх? Ото морока! (6+7+1=14, на знах суми)
Висновок. – Про кого задачі?(про птахів)
- Чому?
- Як поводитися у лісі, парку?
- Як, взагалі, ідемо в природу?
Білосніжка і гноми вами дуже задоволені. Вони також люблять природу і бережуть її.
6. Каліграфічна хвилинка.
Попелюшка – дівчинка вродлива.
Хазяйновита і трудолюбива.
Число 30 записати пропонує,
А ще склад числа прокоментуєм.
30 – склад числа.
Зошит навскіс кладемо.
В ручки ручку беремо,
Сіли рівно всі на диво,
дітки пишемо красиво!
7. М.д.(цеглини lego) Самоперевірка
Маша все руйнує,
А ведмідь - будує.
Правильні цеглини –
Мир у всі родини.
17-10 6+3
10-9 16-10
0+3 5-0
Здоров’язберігаючий аспект
Фізкульхвилинка
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1.Мотивація навчальної діяльності.
- Що таке кінотеатр. Як поводитись в кінотеатрі – ми дізналися.
- А для чого потрібна математика?
Щоб вести кораблі
Щоб у небо злітати,
Треба твердо , як слід
Математику знати.
І щоб рухались машини,
І щоб гроші рахувати,
Продавати й купувати
Треба добре її знати!
2. Оголошення теми уроку.
Тема нашого уроку: утворення попереднього наступного чисел. Обчислення виду 80+1,80-1.
ІV . Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1.Робота над темою уроку.
- Допоможіть Тому дістатися до Джері.
48 49 50 . . 53 . . . 57 . . 60 61
- Доповніть числовий ряд.
-Назвіть всі числа.
-Які це числа?
-Назвіть круглі.Які числа називаються круглими?
-Назвіть кількість десятків і одиниць в кожному з виділених чисел.
- Розкладіть усі інші числа на розрядні доданки.
Висновок. Що означає розкласти на розрядні доданки двоцифрові числа?
79___80___81 80+1=81 59___60___61 60+1=61
80-1=79 60-1+59
- Як утворилося кожне наступне число?
- Як утворилося кожне попереднє число?
Висновок. А це означає.. при додаванні одиниці отримуємо наступне, а при відніманні – попереднє.
2. Гра «Впіймай м’яч».
Мишенята іноді живуть дружно із Котом леопольдом. І тому сьогодні пропонують нам пограти у м’яча і обчислити вирази.
19+1 49+1 10-1 40-1
29+1 59+1 20-1 50-1
39+1 69+1 30-1 60-1
Здоров’язберігаючий аспект
(Фізкультхвилинка для очей)
Я про здоров’я ваше дбаю,
Корисних вправ чи мало знаю.
Дивись вперед і не нудьгуй,
Трикутник оченятами малюй.
Тепер його переверни і знов очима обведи.
Тепер у центрі зупинися
Очі заплющ і так сиди.
Очі розплющуй. Час працювати.
Задачу потрібно нам розв’язати.
V.Узагальнення і систематизація знань учнів.
1.Робота з підручником с . 96
1) Робота над задачею3(1)
А) Читає вчитель.
Б)Читають самостійно
В)Переказ
Г)Аналіз задачі
Д)Розв’язання
5+3=8(ф.)
= Чому «+»?
Е)Тип задачі?
- Про що запитується? Даємо відповідь.
2) Робота на задачею 3(2)
- Послухайте ще один запис. Що це?(Задача)
- Чому?
- Що можна сказати про неї?(Обернена)
- «Обернена» задача що це?
А) Читають самостійно.
- Що є незрозумілим в задачі?
Б) Переказ умови.
В) Аналіз
Г) Розв’язання
8-5=3(ф.)
- Чому «-«?
Д) Тип задачі
VІ.Підсумок уроку
Рефлексія.
- Чи справдилися ваші очікування?
- Чи поліпшився ваш настрій?
- Пригадайте назви мультфільмів, герої яких нас супроводжували.
Вправа «Вітерець».
Учитель.
Вітерець дме для тих, хто правильно відповідав на уроці..(Підводяться учні, які зараховують себе до цієї категорії)
Вітерець дме для тих, хто дізнався щось нове на уроці..
Вітерець дме для тих, кому було цікаво а уроці
Ось і пролунав дзвінок —
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.