Мета уроку: дидактична: узагальнити та закр пити знання про розчини, їх класиф кац ю, розчинн сть;
систематизувати теоретичн знання, необх дн
для розв’язування розрахункових задач на
обчислення масової частки розчиненої речовини;
розвивальна: розвивати вм ння працювати в
динам чних групах застосувати на практиц набут теоретичн знання;
виховна: виховувати дисципл нован сть,
уважн сть;. Формувати вм ння працювати в пар , групах та ндив дуально, рац онально
використовувати час, швидко й зосереджено працювати над завданням.
Тип уроку: узагальнення й систематизац я знань, ум нь навичок.
Станця Гра «Врю- не врю»
«Розчини» 1.2.Сум шРозчин вапна цукру - водиемульс я – суспенз я. .
. 3.Компонент розчину, який перебуває в тому самому агрегатному стан , що й розчин, називається розчинником.
4.Процес розчинення – це лише ф зичний процес
5.Формула глауберової сол Na2SO4 · 10H2O.
6.Вода – полярний розчинник.
7.Гашене вапно –добре розчиняється у вод .
8.Розчинн сть б льшост твердих речовин спадає з п двищенням температури.
Оцнювання: максимальна кльксть балв – 1.
Гра «Врю- не врю»
1. Розчинн сть газ в спадає з п двищенням температури
2. Розчини, як м стять мало розчиненої речовини, називаються розведеними.
3. Розчин, в якому певна речовина за даної температури ще може розчинитися, називається насиченим.
4. З п двищенням тиск розчинн сть газ в зростає. 5. П д час дисоц ац ї кислот утворюються кат они лише одного типу – г дроген-йони.
6. Розчини, як проводять електричний струм, називаються неелектрол тами.
7. Кислоти , основи сол належать до неелектрол т в 8. Оксиди прост речовини п д час розчинення на йони не розпадаються
Оцнювання: максимальна кльксть балв – 1.
Станця “Хмчне асорт ”
в розчинн до к нця, написати р вняння реакц й в
молекулярн й та йонн й формах:
Оцнювання: за правильну вдповдь 2 бали.
1.Обчисліть ступінь дисоціації, якщо відомо, що за температуратури 250С у воді розчинилось 20 із 200 молекул речовини.
2.Яка маса цинк хлориду в розчині масою 70 г з масовою часткою солі 15% ?
Оцнювання: за правильну вдповдь – 5 балв.
сол 15% долили воду об”ємом
200 мл. Яка масова частка речовини в ньому?
Оцнювання: за правильну вдповдь – 5 балв.
2. Станця «Загадкова»
Гра «Сортувальники».
Кожна команда отримує картки з формулами .
Завдання: роздлити речовини на електролти неелектролти.
1 команда:HCl, K2S, HNO3, CaCO3, H2SiO3, H3PO4 І2,
NaOH, H2, CuSO4 , Na2SiO3, Cl2
2 команда: K2S, NaNO3 , Fe2(SO4)3, O2, K3HO4 ,
CuSO4, І2, HI, HF ,NaOH
Оцнювання: за правильну вдповдь -1 бал.
2. Станця «Загадкова»
Кожна команда отримує картки з формулами .
Завдання: роздлити речовини на електролти неелектролти.
3 команда: KOH, H2CO3, H2CO3, Na2SO4 , NAOH, MgCO3, N2, H2SiO3, H3PO4, CI2
4 команда:H2,S K3PO4, Cu(NO3)2, F2, NaOH, Cl2, Hl, Ba3(PO4 )2, H2S, H2SiO3
Оцнювання: за правильну вдповдь -1 бал.
1. Гра «Морський бй
1. Команди отримують грове поле, на якому написан пари йонв. Завдання: вказати, як пари йонв не можуть одночасно снувати в розчин й пояснити чому.
Оцнювання: за правильну вдповдь – 2 бали.
Станця «Ерудит»
Тестова робота «Ти – мен , я - тоб »
4. За здатнстю проводити електричний струм у розчинах речовини подляються на типи:
а) насичен й ненасичен ;
б) електролти й неелектролти;
в) водн й неводн . 5. Установть вдповднсть.
A. Ba(ОH)2 1. Ba2+, 2ОH- Б. Na2SО4 2. 2H+, SО42- B. H2SО4 3. 2Na+, SО42-
V. Домашнє завдання
І р вень
1. Розв’язати задачу
У медичн й практиц часто використовують розчин натр й хлориду з масовою часткою сол 0,85%, який називається ф з олог чним розчином.
Яку масу сол треба розчинити у вод масою 396,6г, щоб отримати розчини такої концентрац ї?
V. Домашнє завдання
ІІ р вень
Поясн ть, чому для виготовлення розчин в у лаборатор ї застосовують дистильовану воду.
ІІІ р вень
За результатами досл джень п дготувати презентац ю.