Тема: Узагальнення та систематизація знань , умінь і навичок з теми «розчини».

Про матеріал
Тема: Узагальнення та систематизація знань , умінь і навичок з теми «розчини».: Урок дає можливість узагальнити та закріпити знання про розчини, їх класифікацію, розчинність; систематизувати теоретичні знання, необхідні для розв’язування розрахункових задач на обчислення масової частки розчиненої речовини;
Перегляд файлу

image

imageМета уроку: дидактична: узагальнити та закр пити знання про розчини, їх класиф кац ю, розчинн сть;

систематизувати теоретичн знання, необх дн

для розв’язування розрахункових задач на

обчислення масової частки розчиненої речовини;

розвивальна: розвивати вм ння працювати в

динам чних групах  застосувати на практиц набут теоретичн знання;

виховна: виховувати дисципл нован сть,

уважн сть;. Формувати вм ння працювати в пар , групах та ндив дуально, рац онально

використовувати час, швидко й зосереджено працювати над завданням.

image Тип уроку:  узагальнення й систематизац я знань, ум нь  навичок.

image

image Форми й методи роботи: робота в групах, робота в парах, ндив дуальна робота, взаємоперев рка, гри, методи нтерактивних технолог й. image Засоби навчання: таблиця Д.І.Менделєєва, роздатковийматер ал, таблиця розчинност .

image

image

Станця Гра  «Врю- не врю»

«Розчини» 1.2.Сум шРозчин вапна цукру   - водиемульс я – суспенз я.        

. 3.Компонент розчину, який перебуває в тому самому агрегатному стан , що й розчин, називається розчинником. 

4.Процес розчинення – це лише ф зичний процес 

5.Формула глауберової сол Na2SO4 · 10H2O. 

6.Вода – полярний розчинник.

7.Гашене вапно –добре розчиняється у вод .

8.Розчинн сть б льшост твердих речовин спадає з п двищенням температури. 

 

Оцнювання: максимальна кльксть балв – 1.

Гра «Врю- не врю»

1.                Розчинн сть газ в спадає з п двищенням температури

2.                Розчини, як м стять мало розчиненої речовини, називаються розведеними.

3.                Розчин, в якому певна речовина за даної температури ще може розчинитися, називається насиченим.

4.                З п двищенням тиск розчинн сть газ в зростає.  5. П д час дисоц ац ї кислот утворюються кат они лише одного типу – г дроген-йони.

6.                Розчини, як проводять електричний струм, називаються неелектрол тами.

7.                imageКислоти , основи  сол належать до неелектрол т в 8. Оксиди  прост речовини п д час розчинення на йони не розпадаються

Оцнювання: максимальна кльксть балв – 1.

Станця “Хмчне асорт ”

1        Для реак ц ї, що в дбуваються

imageв розчинн до к нця, написати р вняння реакц й в

молекулярн й та йонн й формах:

а) Сu(OH)2 + 2HNO3= б) Na2CO3 +2HCl =

Оцнювання: за правильну вдповдь 2 бали.

image

Станця “Розрахункова”

image1.Обчисліть ступінь дисоціації, якщо відомо, що за температуратури  250С у воді розчинилось 20 із 200 молекул речовини.

 

2.Яка маса цинк хлориду в розчині масою 70 г з масовою часткою солі 15% ?

Оцнювання: за правильну вдповдь – 5 балв.

 

3.                  imageДо розчину магнй сульфату масою 300 г з масовою часткою

сол 15% долили воду об”ємом

200 мл. Яка масова частка речовини в ньому?

Оцнювання: за правильну вдповдь – 5 балв.

2. Станця «Загадкова»

Гра «Сортувальники».

Кожна команда отримує картки з формулами .

Завдання: роздлити речовини на електролти  неелектролти.

 

1              imageкоманда:HCl, K2S, HNO3, CaCO3, H2SiO3, H3PO4 І2,

NaOH, H2, CuSO4 , Na2SiO3, Cl2

 

2              команда: K2S, NaNO3 , Fe2(SO4)3, O2, K3HO4 ,

CuSO4, І2, HI, HF ,NaOH

 

Оцнювання: за правильну вдповдь -1 бал.

2. Станця «Загадкова»

Кожна команда отримує картки з формулами .

Завдання: роздлити речовини на електролти неелектролти.

3              imageкоманда: KOH, H2CO3,  H2CO3, Na2SO4 , NAOH, MgCO3, N2, H2SiO3, H3PO4,  CI2

4              команда:H2,S K3PO4, Cu(NO3)2, F2, NaOH, Cl2, Hl, Ba3(PO4 )2, H2S, H2SiO3

 

Оцнювання: за правильну вдповдь -1 бал.

1. Гра «Морський бй

image1. Команди отримують грове поле, на якому написан пари йонв. Завдання: вказати, як пари йонв не можуть одночасно снувати в розчин й пояснити чому.

Оцнювання: за правильну вдповдь – 2 бали.

image

image

Станця «Ерудит»

Тестова робота «Ти – мен , я - тоб »

image4. За здатнстю проводити електричний струм у розчинах речовини подляються на типи:

а) насичен й ненасичен ;

б) електролти й неелектролти;

в) водн й неводн . 5. Установть вдповднсть.

A. Ba(ОH)2          1. Ba2+, 2ОH- Б. Na2SО4           2. 2H+, SО42- B. H2SО4             3. 2Na+, SО42-

image

image

V. Домашнє завдання

І р вень

1. Розв’язати задачу

 У медичн й практиц часто використовують розчин натр й хлориду з масовою часткою сол 0,85%, який називається ф з олог чним розчином.

 Яку масу сол треба розчинити у вод масою 396,6г, щоб отримати розчини такої концентрац ї?

 

 

 

V. Домашнє завдання

 ІІ р вень

    Поясн ть, чому для виготовлення розчин в у лаборатор ї застосовують дистильовану воду.

ІІІ р вень

    За результатами досл джень п дготувати презентац ю.

pdf
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
10 грудня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку