Тема. В.Винниченко. «Федько-халамидник». Головний герой як особистість

Про матеріал
Урок у формі гри. Мета: - допомогти учням розібратися в складнощах характерів та вчинків героїв оповідання; - розвивати навички виразного читання, переказу, виділення головних епізодів та деталей, висловлювання власного ставлення до прочитаного, обґрунтування своєї думки; - сприяти вихованню прагнення до добра й справедливості, чесності й порядності.
Перегляд файлу

Тема. В.Винниченко. «Федько-халамидник». Головний герой як особистість.

Мета: - допомогти учням розібратися в складнощах характерів та вчинків героїв оповідання;

  • розвивати навички виразного читання, переказу, виділення головних епізодів та деталей, висловлювання власного ставлення до прочитаного, обґрунтування своєї думки;
  • сприяти вихованню прагнення до добра й справедливості, чесності й порядності.

Урок-гра

 

Перебіг уроку

 

1.Організаційний момент уроку

Слово вчителя

   Хочу розпочати свій урок із того, що всі ми, дорослі, родом із дитинства. Також бігали, стрибали, грали в різні ігри, просили у батьків цукерки, мріяли… І в мене була одна мрія в дитинстві. Але їй поки що не судилося здійснитися. Можливо, сьогодні, завдячуючи вам,  її реалізую. А перед цим хочу спитати у вас – яку професію ви мрієте здобути? (відповіді дітей). Дякую. А тепер я вам повідаю про свої дитячі наміри – після 8 класу в мене виникло велике бажання працювати слідчим. Навіть подавала документи до Чернігівського юридичного технікуму. Але…

                  То ж прошу вас допомогти мені хоч сьогодні на 45 хвилин стати слідчим, здійснити свою дитячу мрію. А ви будете моїми помічниками, бо без вас мені не впоратись. Адже лише у співпраці ми зможемо досягти мети нашого уроку.

       2. Мотивація навчальної діяльності

        Ви вже зрозуміли, що урок буде незвичайним, ми всі маємо свої ролі: я - головний слідчий, ви - помічники слідчого. А ви, шановні гості, також матимете завдання – вам необхідно слідкувати за роботою моїх помічників і в кінці уроку дати оцінку діяльності «оперів». Адже з боку вам буде видніше, як і хто з них працював.

     3. Актуалізація опорних знань учнів

          А тепер ознайомлю вас, мої кологи, із тими завданнями, які нам потрібно сьогодні розглянути під час уроку.

    Мені надійшов лист від Винниченка Володимира, в якому він просить розібратися в тому, хто винен у смерті хлопчика Федька. Тож розпочинаємо слідчі дії.

 Що вам відомо про Володимира Винниченка? Хто такий Федько? Нам потрібно розібратися в складнощах характеру та вчинків героїв даного слідства. За допомогою деталей та епізодів цієї справи будемо намагатися дати відповідь на питання: хто ж таки винен у смерті Федька.

У листі не вказано, де відбуваються події. А на вашу думку, де це все сталося? Чому ви так думаєте?

4. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1). Робота зі світлинами цього слідчого діла.

( вчитель демонструє світлини, на яких зображені: паперовий змій, крижини, копійки, дощ, друкарня, чижик, ножик із кістяною ручкою, темна вода)

Учням поставлено завдання - пов'язати ці фото з текстом твору, як вони його стосуються.

2). Ілюстрації до твору

       Мені, як старшому слідчому, відомо, що дехто з вас були свідками даної справи, і тому ви підготували ілюстрації, які підтвердять, що ви бачили і про що нам можете повідати.

3). Переказ прочитаного

Я ж не такий художник як ви, тож підготувала малюнки, за якими, ваше завдання переказати події тих днів.

4).Вправа «Порушена послідовність»

Знову в нас проблема – порушено послідовність того страшного випадку. Тож знову вам потрібно попрацювати в парах і виставити порядкові номери правильно, що за чим відбувалося.

1.Покарання Федька батьками.

2.Пригода з повітряним змієм.

3.Смерть Федька.

4.Атмосфера у Толиному будинку.

5.Толя хоче повторити «подвиг» Федька.

6.Поведінка хлопців під час дощу.

7. Суперечка між Федьком та Толею.

8. Порятунок Толі.

9. Байдужість Толі до чужого горя.

10. Події на льодоході.

5). Визначення головних та другорядних персонажів твору.

У даному ділі з'явилася певна проблема: багато дійових осіб. А тому нам потрібно визначити, хто з них другорядні персонажі справи, а хто -  головні. Це потрібно зробити в парах – заповнити таблицю та довести, чому саме так.

6).      Робота в групах                   

Образ Федька – головний персонаж

Шановні мої помічники, зараз я вас попрошу попрацювати в групах. Допоможіть розібратися, як ставилися до Федька: перша група – мати, друга група – товариші, третя група – батько.

7). На допит я запросила свідка тих страшних подій – Толю. ( Використання вчителем прийому «Емпатія», коли учень у ролі Толі розповідає про себе).(вчитель на дошці помічає певні риси характеру Толі)

8). Робота з текстом твору.

 Звичайно, що  на розгляд цієї справи запросити Федька ми вже не можемо – хлопця немає в живих ! Але є «лист» Винниченка, в якому є рядки про нього. Тож знайдіть і зачитайте лише те, що допоможе розкрити характер дитини. (вчитель на дошці помічає певні риси характеру Федька)

9). Антитеза – протиставлення двох героїв.

5. Закріплення знань, умінь та навичок

Ми з вами розглянули всі сторони даної справи : з боку батьків, товаришів, Толі. І тепер спробуємо дати відповідь на поставлене перед нами на початку уроку питання  - То хто ж таки винен у смерті хлопця? (Відповіді дітей)

  • Чого навчає нас це оповідання? Над чим варто замислитися кожному з нас? Чи завжди праві батьки у вихованні дитини?
  • Яку професію, на вашу думку, здобув Федько у майбутньому б?
  1.         Підсумок уроку

Я звертаюся до шановних гостей, як вони оцінюють роботу класу ?

7. Складання порад батькам при вихованню дітей.

9.Домашнє завдання

1) Придумати власне закінчення твору

2)Виписати художні засоби з оповідання.

9. Слово вчителя

  Я вам вдячна, що сьогодні збулася моя мрія. Завдяки вам хоч трішки відчула себе слідчим. Хай ваші мрії збуваються!

Вірш про добро.

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку