Тема : Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України

Про матеріал
Тема : Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України Мета: Забезпечити засвоєння знань про античні міста-держави Північного Причорномор'я. Причини їх заснування, суспільне, господарське та духовне життя в колоніях. Розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виділяти головне, правильно користуватись картою та історичними поняттями уроку. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення минулого нашої батьківщини. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання : комп'ютер, інтерактивна дошка, підручник. Хід уроку І. Організаційний момент 1. Перевірка явки учнів на урок. 2. Визначення готовності класу до початку уроку. ІІ. Вивчення нового матеріалу • Мотивація навчальної діяльності. • Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Актуалізація опорних знань • Що означає поняття Поліс?- місто-держава, укріплене поселення з прилеглими земельними ділянками. • Виконайте інтерактивне завдання . Встановіть відповідність між історичними поняттями та їх визначеннями утворивши пари.
Перегляд файлу

Тема : Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України

 

Мета: Забезпечити засвоєння знань про античні міста-держави  Північного Причорномор'я. Причини їх заснування, суспільне, господарське та духовне життя в колоніях.

    Розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки,

виділяти головне, правильно користуватись картою та історичними поняттями уроку.

     Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення минулого нашої батьківщини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання : комп'ютер, інтерактивна дошка, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Перевірка явки учнів на урок.
  2. Визначення готовності класу до початку уроку.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Мотивація навчальної діяльності.
  • Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Актуалізація опорних знань

  • Що означає поняття Поліс?- місто-держава, укріплене поселення з прилеглими земельними ділянками.
  • Виконайте інтерактивне завдання . Встановіть відповідність між історичними поняттями та їх визначеннями утворивши пари.
  • Придумайте назву для ілюстрації.

 

 

 

 

 

(Народні збори в античному полісі)

 

  • Опрацювання нової теми.
  • Формування опорних понять уроку.

Метрополія - місто, переселенці з якого засновували нові поселення-колонії.

Колонія - поселення, утворене внаслідок масового  переселення громадян з одного міста на нові землі.

  • Фронтальна перевірка рівня засвоєння понять.
  • Засвоєння основної дати уроку.

VIII(8)ст. до н.е. - початок переселення греків.

  • Фронтальна перевірка рівня засвоєння основної дати уроку.
  • Самостійна робота учнів з матеріалом підручника.

Уважно опрацюйте матеріал підручника на ст. 113 та знайдіть відповідь на запитання:

         Чому греки вирушили в моря?

  • Спільна робота вчителя та учнів над опорною схемою “Причини переселення”.
  • Пояснення вчителя

Особливості економічних відносин між метрополіями та колоніями, (Опорна схема).

 

 

 

  • Пояснення вчителя

Основні напрямки Великої грецької колонізації VIII – VIIст. до н.е. (Карта)

        Велика грецька колонізація відбувалась у період VIII – VIIст. до н.е. у трьох напрямках: на захід у напрямку Іспанії, на південний схід до Єгипту та Північної Африки та на північний схід у Північне Причорномор'я. Наслідком колонізації стала поява  мережі колоній, що забезпечували Грецію  необхідними товарами.

  • Самостійна робота учнів з  картою
  • Інструктаж вчителя про особливості роботи з історичною картою.
  • Завдання для учнів.
  • Покажіть на карті міста, що заснували значну кількість колоній.
  • Покажіть на карті грецькі  колонії  в Північному Причорномор'ї.

 

  • Ознайомлення учнів з історією міст-держав Північного Причорномор'я.

Перегляд навчального фільму та обговорення побаченого  за питаннями з метою здобуття історичної інформації з відео-фільму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Закріплення

  • Відновіть в повному обсязі основні поняття уроку.

Метрополія - місто, переселенці з якого засновували нові поселення-колонії.

Колонія - поселення, утворене

  • Коли розпочалось переселення греків?
  • Назвіть основні причини їх переселення.
  • Які товари переміщались між метрополіями та їх колоніями
  • Яке значення для вивчення теми сьогоднішнього уроку має ця хмаринка слів?

 

 внаслідок масового  переселення громадян з одного місця на нові землі.

IV. Підсумок уроку

 

  • Аналіз та оцінювання навчальної діяльності класу на уроці.
  • Виставлення оцінок у журнал.

 

V. Домашнє завдання

 

  • Опрацювати записи в зошиті.
  • Опрацювати § 29 та питання на ст. 117
  • Відшукайте в інтернеті пояснення поняттю Варвар.

 

 

docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку