Урок з соціально побутового орієнтування у 1-а класі.
Тема: види застібок одягу та взуття (вдосконалення практичних навичок). П.Р. Зашнурування взуття (шнурівка, липучка, ґудзики).
Мета: ознайомити учнів з основними матеріалами, які використовуються для виготовлення одягу; надати основні відомості про правила догляду за одягом; вчити зав'язувати шнурки та застібати ґудзики на одязі; розвивати увагу, охайність, самостійність; виховувати працьовитість.
Обладнання: мультфільм «Мийдодір», ляльки, ґудзики, шнурки.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Заходить учитель — треба встати.
Коли дозволить, треба сісти.
Встати хочеш — не гукай,
А тільки руку піднімай.
У школі парти бережи І на парті не лежи.
Щоб урок минув немарно,
Треба сісти рівно, гарно.
Не скрекочи на уроках,
Як папуга чи сорока.
Нікому не заважай,
Краще — друзям допомагай.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
– Ви вже дорослі. Навчаєтеся у першому класі. А хто збирає вас до школи? Хто одягає вас? Зав’язує шнурки та застібає ґудзики?
– Сьогодні на уроці мова піде про одяг, про правила догляду за ним. Будемо навчатися самостійно одягатися!
ІІІ. Засвоєння нових знань:
1. Вступна бесіда
– Відгадайте загадки — і ви дізнаєтеся, чому саме буде присвя-чений наш урок.
• їх на ручки одягнемо,
В сніжки гратися підемо. (Рукавички)
• Ступні ніг нам обіймають,
Під штанці їх одягають. (Шкарпетки)
• Голову нам покриває,
Вушка у теплі тримає. (Шапка)
• Нас від холоду ховає,
Часто капюшона має. (Куртка)
• Лютих не боїться зим,
Хутром вкриє нас густим.. (Шуба)
– Як можна назвати одним словом слова-відгадки?
– Так, це одяг. Як слід доглядати за одягом? (Відповіді дітей.)
– Чому це важливо?
– Як люди ставляться до неохайних малят?
– Зараз ми подивимося мультфільм «Мийдодир» і дізнаємося, що іноді трапляється з печупарами.
2. Перегляд мультфільму:
– Про що треба пам’ятати, щоб одяг не втік від вас?
– Що допоможе вам у цьому?
• Чистить курточку, штанці,'
Чобітки і сап’янці...
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це?... (Щітка).
3. Фізкультхвилинка
Трава низенька-низенька.
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає.
То направо, то наліво нахиляє.
То вгору, то назад.
То вниз нагинає.
Птахи летять-відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
IV. Практична робота учнів
1. Робота над загадкою:
– Відгадайте, що це?
– Ледь помітний він, маленький...
То квадратний, то кругленький...
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш... (Ґудзик)
– А зараз ми будемо навчатися застібати ґудзики на сорочках. (У кожного учня на парті — маленька сорочка. Діти застібають ґудзики, допомагають одне одному.)
2. Гра «Одягни ляльку»
Клас об’єднується у двы групи. Кожен з гравців у групі по черзі починає одягати ляльку: шкарпетки, штанці, сорочку, спідничку, зав’язує капелюшка, застібує ґудзики на курточці. Перемагає група дітей, яка швидше та охайніше одягне ляльку.
3. Гра «Що та коли одягати»
– З’єднайте стрілочками, який одяг у яку пору року треба одягати.
V. Підсумок уроку
– Про що ви дізналися На уроці?
– Чого навчилися?
Як слід доглядати за одягом?