Тема: Виконання елементів акробатики, а саме перекидів вперед, назад, стійки на лопатках. Проведення рухливих ігор «Пузир», «Світлофор» естафет «Кенгуру», «Передай м’яч».
Завдання уроку:
1. Освітні (навчально-розвивальні):
- удосконалювати техніку виконання перекидів вперед, назад, стійки на лопатках.
- вчити шикуванням та перешикуванням з однієї шеренги в дві, правильно виконувати елементи акробатики ;
- продовжувати навчати стройовим вправам ;
2. Оздоровчі:
- сприяти розвитку координації рухів, правильній поставі, гнучкості, швидкості, спритності, розвиток фізичних якостей за допомогою рухливої гри "Передай м'яч"
3. Виховні:
- сприяти вихованню активності, уважності, дисциплінованості, інтересу до занять фізичними вправами , старанність.
Тип уроку: удосконалення фізичних якостей
Методи навчання:
словесні: пояснення, команда, розпорядження
наочні: показ вправ, показ наочних посібників, предметні орієнтири
практичні: практичне виконання вправ учнями
Методи ведення уроку: фронтальний, груповий, поточний.
Місце проведення уроку: спортивна зала
Час: 45 хвилин
Обладнання: гімнастичні мати, волейбольні м’ячі, свисток, годинник
План уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування навантаження |
Організаційно методичні вказівки |
І. Підготовча частина
|
|||
1.Організація класу |
Приводжу клас до спортивної зали та вишиковую в одну шеренгу. Шикування класу в одну шеренгу |
30 сек. |
Для шикування в шеренгу подаю команду: «В одну шеренгу – ставай!» |
2.Рапорт. Повідомлення завдань уроку |
|
1 хв. |
подаю команду: «Рівняйсь!», «Струнко!», «За порядком – розподілись!». Звертаю увагу на зовнішній вигляд учнів. |
3. |
Повідомляю завдання уроку: на сьогоднішньому уроці ми будемо навчатися техніці виконання перекиду вперед, стійки на лопатках з положення в упорі присівши, Навчимося шикуванням та перешикуванням з однієї шеренги в дві. Вивчимо рухливу гру «Пузир», «Світлофор» естафети «Кенгуру», «Передай м’яч». |
|
|
4.Стройві вправи |
По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч кругом різними способами |
1,5 хв. |
Команди: «Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!». Під час поворотів слідкую щоб діти не розмахували руками, зберігали правильну поставу. |
5.Ходьба та її різновиди |
Після поворотів, по моїй команді учні ідуть в обхід. |
|
«Наліво в обхід, кроком – руш!» |
|
10-15 м. |
«Руки на пояс став, на – п’ятках руш!» Слідкувати за поставою |
|
|
10-15 м. |
«Руки за спину став, на носках – руш!» Слідкувати за поставою |
|
|
10-15 м. |
«Прискореною ходьбою – руш!» |
|
|
10-15 м. |
«Руки в сторони став, на внутрішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою |
|
Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки на пояс. |
10-15 м. |
«Руки на пояс став, на зовнішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою |
|
6.Біг та його різновиди |
По моїй команді діти переходять з ходьби на біг |
|
|
Біг з високим підніманням стегна, руки на пояс |
20-30 м. |
Подаю команду «Руки на пояс – став!», «З високим підніманням стегна – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
Звичайний біг |
10-15 м. |
«Бігом – руш!». Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
Біг з закидом гомілки, руки за спину |
10-15 м. |
«Руки за спину – став!», «З закидом гомілки – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
біг з підскоком |
20-30 м. |
«Бігом з підскокам – руш!». Темп бігу середній. Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
7.Ходьба |
Після бігу учні переходять на ходьбу та виконують вправи на заспокоєння дихання. 1-2 Рукив вгору, вдих 3-4 Руки вниз, видих |
10-15 м. |
«Кроком – руш!» Темп виконання вправи повільний |
8.Перешикування |
Перешиковую клас з колони по одному, в колону по два |
30 сек. |
«Наліво в колону по два – руш!». « Направляючий півкроку!», «Клас, на місці!», «Стій!», «Право-руч!» |
9.Розмикання |
Розмикаю учнів на довжину рук в сторони |
30 сек. |
«Клас, від правофлангового (середини) на довжину рук в сторони, приставними кроками розім – кнись! ». |
10.Виконання комплексу загально-розвиваючих вправ |
|
|
|
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1. нахил вперед. 2. в.п. 3. нахил назад. 4. в.п. 5. нахил вліво. 6. в.п. 7. нахил вправо. 8. в.п.
|
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій! Слідкую за правильним положенням рук |
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки до плечей. 1-4. оберти вперед. 5-8. оберти назад
|
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій! Слідкую за правильною поставою.
|
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми. 1-2.відведення зігнутих . 3-4. відведення прямих
В.п- стійка ноги нарізно, ліва в горі пальці в кулак, ривки руками. 1-2 ліва в горі 3-4 права в горі |
5-6 раз. |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій!
|
|
В.п.- ноги нарізно Руки вперед, схрещування рук, 1-2 ліва з верху 3-4 ліва в низу
|
5-6 раз. |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій! |
|
В.п. – широка стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-3. нахил вперед. 4. в.п. 5-7. нахил назад. 8. в.п. 9-11. нахил вліво. 12. в.п. 13- 15. нахил вправо. 16. в.п. |
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 – стій!
|
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-4. оберт вліво. 5-8. оберт вправо. |
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій! |
|
В.п. – о.с., руки на пояс. 1. випад лівою, руки в сторони. 2. в.п. 3. випад правою, руки в сторони. 4. в.п. |
5-6 раз. |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій!
|
|
В.п. – о.с. 1-4. стрибки на лівій. 5-8. стрибки на правій. |
5-6 раз. |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій! Слідкую щоб діти виконували стрибки на носках. |
|
Після виконання стрибків учні переходять на ходьбу на місці . Веду рахунок |
30 сек. |
Слідкувати за правильним диханням |
ІІ. Основна частина 25-30 хв. |
|||
Перешикування |
Перешиковую клас з двох шеренг в колону по одному |
20 сек. |
«Зліва, наліво в обхід кроком – руш!» |
Акробатичні вправи |
|||
|
Виконується з упору присівши, розгинаючи ноги, поставити руки вперед, нахилити голову, перевернутися, торкаючись лопатками, згрупуватися, перекатом уперед прийти в упор присівши. Послідовність навчання
|
5-7 хв. |
При навчанні перекиду часто трапляються такі помилки:
Страховка У разі потреби підтримувати за плече |
• Стійка на лопатках
Естафета «Передай м’яч»
Естафета «Кінгуру»
Гра «Світлофор » |
Перекотившись назад і торкнувшись лопатками підлоги, упертися руками в поперек і випрямити тіло так, щоб тулуб і ноги були на одній прямій. Ця вправа виконується з групування лежачи, а також з сіду і з упору присівши перекатом назад.
Гравці шикуються на лінії старту. Перші номери тримають м’яч в руках , інші учасники тримають руки в горі.За сигналом судді . перші номери передають поверху м’яч тім хто стоить позаду , коли м’яч дійшов до останнього учасника , він вибігає і стає на місце першого . і так доти поки всі не побувають на місці першого номера. Якщо під час передання поверху м’яч упав , то потрібно спокійно підняти і продовжити естафету, перемагає та команда яка швидше справиться с завданням.
Гравці шикуються на лінії старту. За сигналом судді вони затискують між ногами великого м'яча і починають скакати до лінії фінішу, що знаходиться за 10-15 кроків від лінії старту. Якщо м'яч випадає, його потрібно підняти з того місця і продовжити стрибки. Гра буде цікавішою, якщо м'яча передавати як естафету.
Зелений прапорець - крок вперед - жовтий – поворот ліворуч; - червоний – присід руки перед собою.
|
5-7 хв. 5-7 хв.
До 3 хв. |
Послідовність навчання: З упору сидячи позаду перекатом назад згинаючи ноги стійка на лопатках зігнувши ноги З упору сидячи позаду перекатом назад стійка на лопатках З упору присівши перекатом назад стійка на лопатках Страховка: Притримувати за гомілку |
ІІІ. Заключна частина 3-5 хв. |
|||
Організація класу |
Шикування класу в одну шеренгу |
15 сек. |
«Клас, в одну шеренгу – ставай!» |
Перешикування |
Перешиковую клас з однієї шеренги в коло |
20 сек. |
« В коло тримаючись за руки – ставай!» |
Рухлива гра «Пузир» |
Діти стоять у колі пліч-о-пліч. За сигналом керівника вони беруться за руки і, ступаючи дрібним повільним ритмічним кроком назад, разом з керівником розширюють коло, декламуючи: «Роздувайся пузир, Роздувайся великий, Залишайся такий, Та не лопайся. От такий!» Діти роблять велике коло, витягуючи руки і не відпускають їх, поки керівник не скаже: «Пузир лопнув». Тоді всі діти присідають і, плескаючи в долоні, промовляють: «Лоп», після цього відразу підіймаються. Далі керівник каже: « З пузиря виходить повітря», і діти дрібним кроком сходяться до центру ( повертаючись у вихідне положення), промовляючи: « Т-с-с.». Гра повторюється кілька разів. |
2 хв. |
Правило: якщо хтось з дітей відпустить руки раніше команди керівника, він вибуває з гри. |
Підведення підсумку уроку та організоване повернення в клас. |
На сьогоднішньому уроці ми удосконалили техніку виконання перекиду вперед, Навчилися шикуванням та перешикуванням з однієї шеренги в дві. |
30 сек. |
|
Домашнє завдання |
Удосконалювати техніку виконання перекиду вперед, назад |
30 сек. |
|
Організований вихід зі спортивного залу |
Вивожу дітей зі спортивного залу в клас |
30 сек. |
«Право - руч!», « Наліво в обхід кроком-руш!», «На вихід з залу-руш!» |