Тема: Вступ. Місце праці та професій у житті людини. Організація робочого місця на уроці. Практичне ознайомлення з матеріалами, інструментами. Загальні правила техніки безпеки на

Про матеріал

I. Організаційний момент.

1.Привітання:

–Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

Перегляд файлу

Трудове навчання

Урок 1

Тема: Вступ. Місце праці та професій у житті людини. Організація робочого місця на уроці. Практичне ознайомлення з матеріалами, інструментами. Загальні  правила техніки безпеки на уроці.

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.

Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

  1. Привітання:
  • Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2.  Перевірка готовності до уроку.

3.  Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.
  • На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

1. Вступна бесіда:

  • Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.
  • Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.
  • Що у нас в класі зроблено людиною?
  • Що зроблено природою?

2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:

На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

  • Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!

  • Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Міста Знань постійний житель —

Носить горде ймення... (вчитель).

  • В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє. 

   Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).

  • Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті 

Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).

  • Рідний край охороняти,

Від чужих обороняти

День і ніч завжди готовий

Мужній захисник.,, (військовий).

  • Каменяр і покрівельник 

Носять назву... (будівельник).

  • Шторм його не налякає,

Адже він штурвал тримає.

Через море й океан

Водить судно... (капітан).

  • Вміє справно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам... (продавець).

  • Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає...

Для рослинок — чарівник,

Любить землю... (садівник).

  • Судно, скарб, людей, печери...

В мулі залишки галери...

Відшукає все це враз

Під водою... (водолаз).


3. Гра «Знайди пару».

Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д.

4. Фізкультхвилинка:

  • Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз, 

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:

  • Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.
  • Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
  • Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
  • Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.
  • Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;
  • Не можна працювати несправним і тупим інструментом.
  • Використовувати інструмент лише за призначенням.
  • Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

6. Бесіда про організацію робочого місця учнів:

  • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:

1. Розгляд виставки дитячих виробів:

  • Розгляньте вироби учнів початкових класів.

2. Зарядка для очей.

VII. Підсумок уроку:

  • Про що дізналися на уроці?
  • Які професії запам’ятали?
  • Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?
  • Що можна зробити на уроках трудового навчання?
  • Які речі потрібні нам на уроці?
  • Ви молодці, дуже добре працювали!

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку