I. Організаційний момент.
1.Привітання:
–Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
Трудове навчання
Урок 1
Тема: Вступ. Місце праці та професій у житті людини. Організація робочого місця на уроці. Практичне ознайомлення з матеріалами, інструментами. Загальні правила техніки безпеки на уроці.
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.
Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.
1. Вступна бесіда:
2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:
На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель —
Носить горде ймення... (вчитель).
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник.,, (військовий).
Носять назву... (будівельник).
Адже він штурвал тримає.
Через море й океан
Водить судно... (капітан).
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам... (продавець).
Кущики попідстригає...
Для рослинок — чарівник,
Любить землю... (садівник).
В мулі залишки галери...
Відшукає все це враз
Під водою... (водолаз).
3. Гра «Знайди пару».
Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д.
4. Фізкультхвилинка:
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:
6. Бесіда про організацію робочого місця учнів:
ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:
1. Розгляд виставки дитячих виробів:
2. Зарядка для очей.
VII. Підсумок уроку:
1