Тема.«Я піклуюсь про своє здоров’я»

Про матеріал

Тема.«Я піклуюсь про своє здоров'я»Мета: навчальна - учити дітей здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни, дати учням можливість уявляти та висловлюватись, формувати здоров'язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом;

сприяти зміцненню здоров'я дітей та правильно харчуватися;

розвивальна – розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою,

дотримуватися правил безпечної поведінки, звернути увагу

на те, що порядок і чистота сприяють міцному здоров'ю;

виховна - виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Перегляд файлу

i (7)Тема.«Я піклуюсь про своє здоров’я»
 

Мета: навчальна - учити дітей здійснювати контроль за додержанням  особистої гігієни, дати           учням можливість уявляти та висловлюватись, формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом;

                                сприяти зміцненню здоров'я дітей та правильно харчуватися;

           розвивальна розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за  собою,

                                    дотримуватися правил безпечної поведінки, звернути увагу

                                    на те, що порядок і чистота сприяють міцному здоров'ю;
          виховна - виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

 

Обладнання:  карта маршруту подорожі, макети: потяга, автобуса,літака,

                         мотоцикла, корабля; таблички з назвами країн, музичний  запис

                       «Блакитний вагон», сигнали: потяга, автобуса,літака, мотоцикла,

                        корабля; картки:мило, зубна щітка, гребінець , рушники, чіпси,

                        серветки, газований напій.

Тип уроку – подорож до країни Доброго здоров’я

Хід уроку

I. Організація учнів до роботи.

1.Гра -привітання     «Дай п’ять»

Вітаюся з дітьми

2.Гра  «Мікрофон»

Передаючи  мікрофон,скажіть з яким настроєм ви крокували до школи

( Висловлювання  дітей).

Вчитель. За  виразом   обличчя  бачу,  що  у  вас  усе  гаразд,  і  ваш  настрій  можна  зобразити  так : ( задоволення)

Я  б  хотіла , щоб гарний  настрій  був протягом уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

- Діти, що для людини є найдорожчим?

- Що ви робите, щоб бути здоровими?

- Які ознаки здоровя?

-Від чого залежить здоровя?

(Спадковість. Стан навколишнього середовища. Спосіб життя людини. Якість медичного обслуговування . Правильне повноцінне харчування.)

 Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров'я – це найдорожчий скарб.

А чому це так?

 Діти, ви знаєте, що всі люди на землі хочуть бути здоровими і щасливими.

А що означає «здорова людина»? 
2.Технологія “Відкритий мікрофон”.
Здорова людина—це щаслива людина;
здорова людина – це міцний сон;
здорова людина—це хороший апетит; 
здорова людина—це веселий настрій; 
здорова людина—це гарний зовнішній вигляд.

3. Гра  «Овації».

(Вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо є такі, вони встають, а інші їм аплодують).

Устаньте всі ті, хто:

  • Робить вранці зарядку;
  • Не має шкідливих звичок;
  • Любить фізкультуру.
  • Старанно працював.

4.Гра «Розсипанка»

    

- Зберіть розсипані слова i прочитайте приказки
Дійсно, доров'я  - найдорожчий скарб у житті.
- Поясніть значення слова «скарб».

(Скарб – те, що має надзвичайну цінність, виняткові якості.)

 Отже, найцінніший скарб планети - це людина, а найцінніший скарб людини - це здоров'я.

  Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми  сьогодні  поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.

   Отже, ми відправляємося в казкову подорож. Я запрошую всіх взяти в ній участь: пограти, повеселитися і, звичайно ж, гарненько подумати про все, що ви побачите і почуєте. 

II. Основна частина.

Отже, вирушаємо! Подорожувати ми будемо велосипедами.

 

 

Перед нами розкинулася  станція  «Бруднулькіно»

 1.Станція     «Бруднулькіно»
 Отже, ми заїхали у володіння царя Бруду. Тут живуть люди, які перестали піклуватися про чистоту і порядок: вони не хочуть більше умиватися, чистити зуби і мити руки, не хочуть стежити за чистотою в своїх квартирах. Хлопчики і дівчатка вранці не поспішають до умивальника, нігті їх «чорним оксамитом облиті». Діти перестали чистити своє взуття, стежити за одягом, розучилися користуватися чистою носовою хустинкою.  Школярі країни «Бруднулькіно» перестали стежити за своїм волоссям, перестали його підстригати. Дуже погано відносяться і до своїх речей: їх портфелі, книги і зошити знаходяться в жахливому стані. Та і самі діти неохайні: одяг у них пожмаканий, брудний, обличчя і руки завжди в чорнилі.

Ось послухайте про одного із жителів.
Ігрова ситуація.
Жило собі хлоп'ятко: 
брудне, неначе поросятко. 
Мов сажа - руки, вакса - ніс, 
волосся, мов соломи віз. 
Ні разу не помиється, 
у люстерко не дивиться.
До нього сором підійти, 
не терпить хлопчик чистоти. 
Недаремно всі в провулку, 
кличуть його Замазурко.

Простирадла повтікали. 
Ковдра - з ними за поріг.
І подушка, мов скакушка,
Мов та жабка-скрекотушка,
Пострибала, хоч без ніг.
Він за свічку - свічка в пічку!
Він за книжку  утекла
І під ліжко залягла!
Хочу  напитись чаю,
Але що це? Сам не знаю!
Самовар  повний вщент
Утікає шкереберть

 ― Чому від Замазурко повтікали всі речі? 
( Лінь було вмиватися, чистити зуби, вчити уроки, займатися спортом, а потім звик і зараз не можу нічого вдіяти.)

  •  Діти, як ви думаєте, чи приємно Замазуркові жити таким брудним?
  •  А ви хочете бути такими як він? Тоді класна година відміняється. Чи ні?(Ні)
  •  Нам дивно і неприємно бачити таких школярів. А серед вас, таких хлопчиків і дівчаток немає? Звичайно, немає!
  • Давайте продовжимо подорож у  Країну Доброго Здоров’я самі подивимося, що значить бути охайним та спробуємо не стати такими як Замазурко.

2.Станція «Ледарія»


-  Увага! Ми відправляємося далі. Наша подорож продовжується, попереду на нашому шляху – наступна станція.

Ми прибули на станцію «Ледарія». Чи цікаво вам, як живуть люди в цьому місті?
- Ось послухайте. 
Дзвенить за вікнами трамвай: вставай
У хаті — метушня. Сестра гукає: «Де пальто?» 
А де пальто — не знає ніхто. Отак у нас щодня.
Шукає портфеля старший брат, сорочечку — середній брат,
Штанці — молодший, а я згубила черевик 
І олівець раптово зник, шукаю все підряд.
Пальто знайшли ми у кутку, портфель в садочку на бузку.
Ну а штанців нема, коли дивлюся — ось вони, 
Лежать під лавкою штани, на них Мурко дрімає.
Дев'ята б'є. Ну так і є. Спізнились на урок. 
Порозмовлявши віч-на-віч, на місце класти кожну річ 
А зранку знов лунає крик: «Де мій портфель? Де черевик?»
І знову метушня. І тільки чути: де та де? 
І хата обертом іде. Отак у нас щодня.

- «Бруднулія» , «Ледарія» розташовані недалеко одна від одної. Люди, що

проживають в них, - дружні сусіди, і тому між ними багато спільного.

  • Як ви думаєте, чим вони схожі? (Відповіді дітей ).
  •  Так бруднулями бувають, як правило, ледачі люди. Ледачі школярі нудьгують на уроках і, звичайно ж, погано вчаться. Такі діти не хочуть виконувати доручення. Ледарі не люблять чисто писати в своїх зошитах, читати книжки. Вони не виховують в собі звичку трудитися, допомагати своїм батькам в домашніх справах. Деякі дівчатка і хлопчики забувають хороше і дуже важливе правило: у кожної речі повинне бути своє місце. До цього слід привчити себе з дитинства і на все життя. Така звичка допомагає добре вчитися, встигати за день зробити масу різних справ.
      Порядок необхідно дотримувати у всьому: портфель не повинен валятися на підлозі; мокре і брудне взуття, не привівши його в порядок, не можна ставити в ящик з чистим взуттям; обгорткам від цукерок не місце на підлозі. Зошити, книги і іграшки повинні завжди знаходитися на своїх місцях і в певному порядку. Тоді не треба буде нічого шукати: все завжди під руками, і в потрібний момент речі легко узяти.

Гра «10 правил»

 Я пропоную вам пограти в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоро­вим, той легко вгадає потрібне слово і дамо урок жителям міста «Ледарія».
1. Як прокинувся — вставай, ліні волі... (не давай).
2. Квіточку роса умила, а тебе умиє... (мило).
3. І дивися, не барись, в школу швидко ти …(зберись)
4. Але й тут не поспішай, подивись спочатку,
   Чи нічого не забув, чи в портфелі все в... (порядку).
5. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки, кнопки, цвяхи, сірники, а носи... (носовички).
6. В школі, в класі не сміти, побачиш сміття (підніми).
7. Будь охайним завжди сам, уникай дірок і... (плям).
8. Вдома близьким не груби, менших захищай... (завжди).
9. Знай: хороші всі оцінки, як плоди в саду на... (гілці).
10. Щоб тобою всі пишались, перехожі оглядались 
Так роби, щоб люди звикли: ти в усьому завжди... (приклад).

                                          Станція «Потанцюйко»

- Як, на вашу думку, чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки?

Пригадайте, ми вже з вами говорили про те, що гарний настрій - це ознака здоров'я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров'я людини.

Тому ми зараз трішки відпочинемо, поспіваємо і потанцюємо.

Шлях до наступної країни нам перекриває Чисте море, тому ми змінимо велосипед на човник і попливемо по воді, щоб відмитися від бруду та ліні. Отож вмощуємося зручніше. Повний вперед!!!
(Звучать звуки моря.)
Ми прибули до наступної станції. Щоб зайти  до цієї  країни ми повинні показати свій розум та кмітливість.

Завдання : назвати одним словом: вмиватися, чистити зуби, вуха, стригти нігті, мити тіло, волосся – це означає…. (дотримуватися правил особистої гігієни) .
3.Станція « Чистюлія» 

Вчитель. А зараз, друзі, відгадайте загадки.

Люблю митися і купатися, але від цього тільки худну. (Це  мило)

Вчитель. Ой дива! До нас мило поспіша!!!

                                                                                                      

В мене щетина пружненька,                                       

Бореться з брудом швиденько.

Поміж зубів пролізає,

Гарно так їх вичищає. (Це зубна щітка)

 

Я нікого не кусаю, хоч великі зуби маю.

І волоссячко гарненьке причешу дуже швиденько.

                                                                     (Це гребінець)

 Хто не розчісується, виглядає неохайним. А ви знаєте, що коли ви розчісуєте своє волосся гребінцем, ви робите масаж і шкірі голови, і корінням волосся.

Гра «Скажи навпаки»

(Мило, Зубна щітка, Гребінець проводять гру)

Брудний одяг – чистий одяг.

Неохайний хлопчик - …

Хвора  людина - …

 

 Складання пам’ятки « Будь охайним!»

 (Зачитують поради і прикріплюють на дошку)

  • Щодня вмивайся, чисть зуби вранці та ввечері.
  • Мий руки перед їдою, після туалету, регулярно обрізуй нігті.
  • Слідкуй за чистотою одягу, взуття.
  • Періодично мий голову, слідкуй за охайністю зачіски.

 

  •  Ну що ж, час вирушати далі.

4. Станція  « Добрих порад»


 Подивіться навколо: як чисто навкруги! Які акуратні і веселі діти.
Одяг у них в повному порядку. Зверніть увагу: як красиво виглядає класна кімната , як багато навколо нас зелені! Скрізь чистота і порядок!

Добре і затишно жити в такому місці - місті, в якому немає місця ледарям і бруднулям! А зустрічає нас на цій станції…Хто? Так. Лікар.

Лікар любить давати поради, тому станція на якій ми зупинилися, так і називається «Добрих порад»
 

 З давніх-давен люди розуміли велике значення харчування для здоров'я.

Головна заповідь здоров'я у наш час повинна звуча­ти так: «Харчуватися розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні й усувати їх!».

- Діти , а які ви знаєте « шкідливі продукти»?

 ( Це чіпси, сухарики, газована вода, жуйка, цукерки, біляші …).

 Це дуже шкідливі продукти для нашого організму.  В них немає ніяких вітамінів . Є лише барвники ,багато цукру, ароматизатори. ..

Гра “Що корисніше?”                                        
яблуко чи цукерку? (яблуко, вітамін С)
моркву чи жуйку? (моркву, вітамін А)
випити молока чи газовану воду? (молоко , вітамін В)
банан чи чіпси? (банан, вітамін С)

5.Країна Доброго здоров’я


Вже час, кличе нас в останню поїздку нашої пригоди.

Країна Доброго Здоров’я. В ній чисті міста і села, чисті вулиці, по тротуарах ходять чисті, красиві й веселі діти.. Але, щоб потрапити в цю країну треба обов'язково мати деякі речі, які саме відгадайте:

Гра «Шкідливо чи корисно». Слухайте, що я казатиму, і як­що це корисно - покажіть зелену цеглинку,

якщо ні – червону

  • Щодня вранці робити зарядку і приймати холодний душ.
  • Лягати спати пізно ввечері, а вранці довго ніжитись у ліжку.
  • Інколи чистити зуби.
  • Бути охайним і акуратним.
  • Відпочивати на свіжому повітрі.
  • Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.
  • Займатися фізкультурою і спортом.

Гра «Рима»

C:\Users\Admin\Desktop\i (5).jpg  Щоб було усе в порядку,
  Вранці робимо...(зарядку).
  Свою ти силу покажи,
  З водою кожен день... (дружи ).     

Хай мило живе... (запашне)

 Та рушничок... (пухнастий)
  Порошок... (зубний)
   І гребінець... (густий).
Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).

Дітям, дорослим дуже потрібно
   Дихати часто свіжим... (повітрям).
– Молодці! Скільки правил вам відомо!

 Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.

Здоров'я - це дарунок неба. Його потрібно шанувати і примножувати.

Здоров'я - це нормальний природний стан всього живого. Бог не створював хвороб і страждань. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити. Кожна людина живе мріями і надіями. І щоб ці мрії здійснилися, людині потрібне міцне здоров'я. Коли ми здорові, нам хочеться співати, бігати, стрибати, гратись, нам весело. Коли здорові, ми міцно спимо, їмо з апетитом, невтомні у праці.

III. Заключна частина.

Вчитель. Тепер підведемо підсумки нашої подорожі. Я вірю, що ви завжди будете охайними й чистими.  Пам’ятайте завжди, що ваше здоров’я залежить від вас, від способу вашого життя. Робіть усе для того, щоб зростати й іти у світ здоровими, життєрадісними.

 

– Що ж треба робити, щоб бути здоровим? (Вiдповiдi учнів.)
– Я вам бажаю завжди бути здоровими, дбати про себе i ніколи не забувати,
що здоров'я -- це неоціненний подарунок природи, якого ми не помічаємо,                                 поки не вичерпуємо його запас.

Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам! Швидко спливають хвилини – От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу  Щастя, здоров'я, добра.
Всі разом.
Здоров'я - це сила! Здоров'я - це клас! 
Хай буде здоров'я у вас і у нас!

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
8342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку