Тема. Як змінюється життя комах восени

Про матеріал
Цілі уроку : уточнити наявні знання дітей про назви ,будову комах. Знати будову комах . Підвести до розуміння того , що зміни в неживій природі тісно пов’язані зі змінами в живій . Показати та пояснити ці зв'язки в житті тварин восени . Вчити учнів проводити самоаналіз дослідницької діяльності : описувати , пояснювати те , що дізнався нового ,радіючи пізнанню нового; аналізувати,порівнювати та виділяти головне. Виховувати естетичні почуття .
Перегляд файлу

 

Вчитель : Ткачук С.І.

заклад  загальної середньої освіти “Ліцей №7 м. Ковеля”

Я досліджую світ  (2 клас)

Тема. Як змінюється життя комах восени

Цілі : уточнити  наявні знання дітей про назви ,будову комах.

Знати будову комах . Підвести до розуміння  того , що зміни в неживій природі  тісно  пов’язані зі змінами в живій . Показати та пояснити  ці  зв'язки в житті тварин восени  . Вчити учнів проводити   самоаналіз дослідницької

діяльності : описувати , пояснювати те , що дізнався нового ,радіючи

пізнанню нового; аналізувати,порівнювати та виділяти головне. Виховувати естетичні почуття .

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                                    Хід уроку:

1.Побудова кола.(Звучить весела мелодія,що є сигналом для учнів зібратися у коло).

1.1 . Привітання Діти , стоячи в колі передають цеглинки ЛЕГО вітаються з трьома однокласниками

1.2. Синоптичний прогноз. Яка зараз пора року?Назвіть осінні місяці.

Сьогодні, .............., у вівторок, у місті Ковелі  погода така: ............................

1.3. Новини дня.

1.4. Тема дня

 Учитель. – Діти , у мене в руках чарівна скринька. Щоб наша чарівна скринька сьогодні розкрилась, ми маємо вгадати, хто або що в ній знаходиться.

(Діти ставлять запитання, які допоможуть відгадати предмет).

 У скриньці -  Жук-олень

 

 

 

 

 

1.5 .ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ   - щоб ви хотіли дізнатися про нього ?

учнями) Діти говорять ,що вони хотіли б почути на уроці.

  • Чи всі жуки однакові?
  • Чому деякі дуже схожі? Що їх об’єднує?До якої групи тварин належить  ?
  • Де можуть жити тварини?
  • Чим харчуються тварини?
  • Чи тримають вдома цих  тварини? Яких?
  • Чому їх не видно взимку ?і т.д.
  • Вчитель ,можливо серед вас є ті ,хто знає відповідь на ці питання ?( н-д :До якої групи тварин належить  ?- це комахи)

Отже ,завдання уроку:

1.Повторити  будову  комах.

2.Чим  живляться?

3.Чому зникають  восени?

За допомогою  кольору та  букви об’єднуються в групи . Складають назву комахи , яку будуть досліджувати .

  • За швидку ,злагоджену  і головне старанну роботу група отримує  за кожне завдання  пазл зі зображенням комахи (кожному з учаснику групи  пазл  до його картинки,тому кожен зацікавлений ,щоб група перемогла ).
  • Якщо в учня виникли проблеми , він сигналізує  червоною цеглинкою  ЛЕГО

 

2.ДОСЛІДЖУЙ.  Тож пропоную вам сьогодні глибше зануритись у світ тварин і дізнатись про них багато нового та цікавого. Почнемо із дослідницької роботи. У кожного на парті лежить жук  і таблиця. Зараз разом із сусідом по парті вибудете досліджувати тваринку і заносити дані в таблицю. А потім ми зробимо загальний висновок.(Інструменти : лупа , олівці ,папір)

Нагадування  про роботу в групах  . Памятка при дослідженні  (можна,неможна)

Діти в групах знайомляться з інформацією на картках, вибирають учня, який презентуватиме роботу групи.

Назва комахи

Джміль

Кількість лапок

 

Чи є у неї крильця? Якщо так, то які?

 

Із скількох частинок складається її тулуб?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групам дається 3  зображення комах  дослідити їхню будову ,використавши слова –підказки : три частини тіла,голова,груди,черевце,три пари кінцівок,крила.

1 групі : жук-олень

2 групі : сонечко

3  групі : колорадський жук

3 .Перші висновки   та ТЕМА УРОКУ

Презентують  роботу групи.Роблять висновки.Вчитель .Отже, діти ,ми дали відповідь на ваші  1-2 питання :- Чи всі тварини однакові?  -різні

  • Чому деякі дуже схожі? Що їх об’єднує? - Спільна ознаки цих тварин:
  • вони мають 6 лапок, у  більшості дві пари крилець,  тулуб складається із трьох частинок ці тварини належать до групи комах .

4.Руханка Аліна Гросу  «Бджілка».

5 .ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ   - Чи  бачили  ви  комах   зараз  в  такій  кількості  , як  влітку ?

5. 1. Перегляд відео «Цікаві  факти про комах»

Вчитель : Пригадайте , де ви бачили комах влітку ?Чим вони живилися ?

5.2.Вправа  « Вгадай комаху».Працюймо в групах

                                                                            Дидактична гра "Життя комах"

5.3.Вправа «Нагодуй комаху»

У вас на партах є тваринки та корм для них.  Віднайдіть серед запропонованих страв, потрібний.

Завдання для роботи в групах

Встановіть  відповідність  між  назвою  комахи  і способом, в який вона         готується до зими.

Сонечко

 

Бджоли

 

Мурахи

 

Оси

 

Метелик Адмірал

Зимують у теплому вулику.

 

Зимує  під корою дерев .

 

З настанням холоду – гинуть. Залишаються тільки молоді самки.

 

Відлітає у теплі краї.

 

Зимують у глибоких підземних коморах.

 

Інформація для вчителя

 (Ховаються від холодів,не має що їсти) Уявіть собі спекотний день влітку. Ви бачите живий килим різноманітних рослин. А над ним і в ньому не менш різноманітний світ комах: метелики, бджоли, джмелі, жуки. Увесь цей світ живе, радіє, тому що тепло і достатньо їжі. В цю теплу пору комахи розмножуються. Вони відкладають яйця, з яєць розвиваються личинки (гусінь). Через деякий час вони перетворюються на нерухомі лялечки, з них з’являються комахи, схожі на своїх батьків.

Восени, коли стає холодно, зникають рослини, якими  харчуються рослиноїдні комахи; зникають комашки – їжа для хижих комах. В цей час одні комахи ховаються під кору дерев, у щілини, ґрунт і там зимують. Інші гинуть, а зимують їхні яйця, личинки чи лялечки.

Зимують під корою дерев сонечко, метелик кропив’янка.

Колорадський жук залазить глибоко в землю.

Джмелі розміщують гніздо глибоко у землі. Восени вся джмелина сім’я вимирає. Живими залишаються тільки молоді джмелі, які перезимувавши, весною створюють нове гніздо.

З настанням холодів бджоли збираються на стільниках у вулику. Люди утеплюють вулики, годують бджіл сиропом, який варять із цукру і води. Завдяки тому, що бджоли їдять, у них виділяється тепло. У вулику температура піднімається до   + 20 градусів.

 Мурахи переживають холодні часи на глибині понад метр у зимувальній камері. Там вони збираються у великий клубок. Коли виглядає сонце, комахи виповзають погрітися. Мурашки не замерзають навіть тоді, коли мороз сягає – 30 градусів. Ще з осені вони у своєму тілі накопичують в’язку рідину – гліцерин. ця рідина рятує їх від морозів.

  З приходом весни комахи прокидаються і знову починають турбуватися про потомство. Так змінюється життя комах протягом року.  

 

                                                                     

Сонце піднімається нижче

                                                                             НАСТАННЯ ОСЕНІ

 

Скорочується тривалість світлового дня

 

                                                                              ПОХОЛОДАННЯ

менше комах- менше птахів

 

5.4.Висновки .  Знову вчитель разом   із учнями повертається до цілей уроку. Вчитель.- Ми дали відповідь на 3-4 питання (Де можуть жити комахи?Чим харчуються тварини?Чому їх не видно взимку ?)

6.Руханка  вправа «Фантазери»

Вчитель : уявіть, що трапилося диво – і ви перетворилися на комаху . Виберіть , ким ви хочете бути . Ви тваринка ,тому можете рухатися так ,як вона ,видавати ті самі звуки ,поводитися так само.......

7.Остання вправа «Склади пазл»

  •                                                            У вас на партах є невеличкий пазл, складіть його та скажіть, хто ж на ньому зображений?  Зачитайте народну прикмету про неї . Презентація робіт.
  • 8. Висновок . Рефлексія.Вправа « Побажання одне одному»

Вчитель в кого не вийшло скласти пазл ? Які були труднощі ? У виконанні яких завдань ?Чи змогли за наявними фрагментами відгадати ?

Діти давайте разом спробуємо...

Що ми можемо собі побажити ,щоб виконувати роботу краще та швидше ?

- На ,які питання ми не дали відповіді.Давайте ппродовжимо дослідження:

  • н- д.: Чи тримають вдома комах ,як екзотичних тварин ? Яких?Можливо  підчас уроку виникли нові запитання ?...
docx
Додав(-ла)
Tkachuk Svitlana
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
2996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку