Тема. Ялинкові прикраси. З історії ялинкових прикрас. Види ялинкових прикрас. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення ялинкових прикрас. Інструменти та пристосування.

Про матеріал
Розробка уроку з трудового навчання для учнів 6 класу. Матеріал для використання під час вивчення творчого проекту "Ялинкова прикраса".
Перегляд файлу

Тема. Ялинкові прикраси. З історії ялинкових прикрас. Види ялинкових прикрас. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення ялинкових прикрас. Інструменти та пристосування для їх виготовлення. Застосування методу біоформ.  Вибір та обгрунтування теми проєкту.

 

Практична робота: Виготовлення  прикраси для ялинки «Об’ємна сніжинка”

Мета уроку:  

формування предметних компетентностей:

                                                         

- проєктно-технологічних: забезпечити  здобуття знань про технологію виготовлення; формувати вміння та навички учнів виготовляти ялинкову прикрасу, використовуючи різні техніки; застосовувати особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності;

- інформаційної: розширити та доповнити знання учнів про застосування  друкованих джерел інформації, ІКТ для ознайомлення з історією новорічних прикрас;

- міжпредметної естетичної розвивати – творчі здібності учнів, логічне мислення, творчу уяву, художній та естетичний смак, почуття прекрасного

- комунікативної:  формувати навички роботи в групі, в парі;

 

формування загальних ключових компетентностей:

- уміння вчитися: розвинути здатність до пошуку, поглиблення  і вдосконалення знань,умінь та навичок роботи у різних техніках, логічного обгрунтування своєї думки щодо вибору виробу;

- загальнокультурної: розвивати в учнів мистецькі смаки;

- уміння спілкуватися державною мовою;

- соціальної: вдосконалювати вміння працювати в колективі на результат, виховувати працелюбність, потребу проявити себе в різноманітних видах діяльності;

- здоров´язберігаючої:  забезпечити свідоме дотримання правил безпечної праці під час виготовлення виробу, розвивати моторику пальців рук та зору,

 

Обладнання:  комп’ютер, телевізор, дошка, інструменти і матеріали: клей, олівець, лінійка, папір, ножиці.

 

Очікувані результати: учні знають види і властивості конструкційних

матеріалів, застосовують ці знання  на практиці; вміють обраховувати собівартість ялинкової прикраси робленої власноруч; дотримуються правил безпеки під час виконання практичної роботи.

 

Наочність: зразки ялинкових прикрас, виготовлених із різних матеріалів, колекції матеріалів для виготовлення виробів.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.  Органiзацiйна  частина

привітання;

- перевірка присутніх учнів;

- наявність матеріалів та інструментів.

 

1. Психологічна установа:

Посміхніться один одному, побажайте подумки успіху на цілий день. А щоб впоратися із завданням, бути задоволеним своєю роботою, будьте старанними і уважними.

 

Девіз нашого уроку сьогодні

Видумуй, пробуй, твори,

Розум, фантазію свою прояви,

Активним і уважним будь:

Про кмітливість не забудь 

 

2. Вправа очікування

 

Діти! Наш урок  розпочався! Що ви від нього  очікуєте? Подумайте і закінчіть речення

Наш урок буде …

На уроці ми будемо …

Від уроку я очікую…

Сьогодні ми з вами проведемо  дуже цікавий, творчий, продуктивний урок.

Правила уроку: правило піднятої руки, уважність, взаємодопомога, ТБ, відсутність зайвих предметів, користуйся лише справними приладами, дотримуйся правил поведінки

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів

Починаючи роботу над будь-яким задумом, ми завжди плануємо як його зробити. А як називається процес створення будь-якого виробу?

Що таке проєкт?

Слово «проєкт» у перекладі з латинської мови означає «кинутий вперед – план, задум».

Що передбачає робота над проєктом?

Робота над  проєктом  передбачає освоєння теоретичного матеріалу потрібного для роботи над проєктом, його аналіз, розробку алгоритму виконання проєкту, підбір матеріалів та засобів для його реалізації.

  Отже, під проєктом мають на увазі спосіб розв’язання тієї чи іншої важливої практичної  або теоретичної проблеми.

Пригадаймо етапи проектування (діти пригадують)

Виконуючи  попередні проєкти, ви опанували ази  проектування виробів. Слово „проєкт” у перекладі з латинської мови означає „кинутий вперед – план, задум ”. 

Робота над  проєктом  передбачає освоєння теоретичного матеріалу потрібного для роботи над проєктом, його аналіз, розробку алгоритму виконання проєкту, підбір матеріалів та засобів для його реалізації.

Під проєктом (латиною рrоjektus — кинутий уперед) мають на увазі спосіб розв’язання тієї чи іншої важливої практичної або теоретичної проблеми, що наприкінці виконаної роботи буде оформлений у вигляді  готового  до використання виробу.

 

Етапи роботи над проєктом:

І. Організаційно-підготовчий.

пошук проблеми;

обґрунтування теми проєкту;

історичні відомості про об’єкт проектування.

формування банку ідей.

розробка плану виконання проєкту;

ІІ. Конструкторський.

вироблення ідей та варіантів;

розробка конструкторської документації ( ескізний рисунок, необхідні креслення та схеми майбутнього виробу)

 вибір матеріалів, інструментів та обладнання для роботи

розробка технологічної послідовності виготовлення виробу;

ІІІ. Технологічний.

виконання технологічних операцій, передбачених технологічним процесом з дотриманням технологічної, трудової дисципліни, культури праці.

контроль якості виконуваних операцій.

ІV. Заключний.

порівняння і випробування проектованого виробу, порівняння виготовленої конструкції із запланованою;

 економічні розрахунки; рекламний проспект;

презентація творчої діяльності та проектованого виробу;

самооцінка якості та аналіз результатів проекту.                              

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Тема уроку: Ялинкові прикраси. З історії ялинкових прикрас. Види ялинкових прикрас. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення ялинкових прикрас. Інструменти та пристосування для їх виготовлення. Застосування методу біоформ.  Вибір та обгрунтування теми проєкту.

 

Практична робота: Виготовлення  прикраси для ялинки «Об’ємна сніжинка”

 

Скоро настане чудова пора року — зима! Це і Новий рік, і подарунки від Діда Мороза, і святкові канікули, і катання на ковзанах та санчатах. Яке свято подобається вам найбільше?

В народі кажуть, що взимку скільки днів, стільки й свят.

Але хто є головною героїнею зимових свят? Відгадайте загадку.

У святковій залі

Стоїть, як картинка,

Весела, зелена

Красуня… (ялинка).

Так, це ялинка. Подивіться, будь ласка, на ялинку, яка вона гарна, пухнаста. А чого їй бракує ми дізнаємося з нашого завдання!

 

Завдання «Склади слово» 

 

 Сьогодні на уроці ми розпочнемо знайомство з ялинковими прикрасами, історією їх виникнення і розвитку, виникненням традиції прикрашати ялинки і оселі; дізнаємось,  які матеріали можна використовувати для  виготовлення ялинкових прикрас та навчимося їх робити.

Перегляд відео посилання

 https://www.youtube.com/watch?v=BjvRX0q8_3o

Учитель: Новий рік – це свято яке ми з вами так чекаємо. Адже новорічна красуня обов’язкова на святі прикрашена новорічними іграшками. Ось і новорічна іграшка має свою історію. Виявляється, її історія почалася багато століть тому.

     Ще дуже давно  європейці започаткували традицію прикрашати будинок до свята Нового року. Але тоді влада була проти розважальних заходів – встановлювати в будинках хвойні дерева суворо заборонялося. Незважаючи на заборону, люди прикрашали зелені красуні. Цей звичай переміг і прижився, а вже в ХVІ столітті він перетворився на модну традицію. Весь час змінювалися матеріали з яких виготовляли новорічні іграшки.

     На ялинці розвішували «яблука» (сьогодні – це новорічна ялинкова кулька). Ставили біля ялинки запалені свічки – в наші дні вони перетворилися на гірлянди і дощики. На ялинку вішали солодощі, - ця традиція залишилася й до тепер. До середини ХVІІІ століття прикраси були їстівними, додалися до цукерок горіхи, фрукти і цукати. А вже в кінці цього століття на зелених гілочках з’явилися й паперові іграшки. В 1848 році в Німеччині були виготовлені перші ялинкові кульки.

         В ХХ столітті у Чехії, Польщі, США, Японії та багатьох інших країнах почала розвиватися індустрія ялинкових іграшок. Мода на прикраси для ялинки змінювалась з часом. Майстри придумували різні іграшки: паровозики, машинки, слони, олені, ведмеді. Через декілька років став надзвичайно популярним дощик.

     У 2000–х  роках в моду увійшли саморобні прикраси для новорічної ялинки: фігурка з соломи, паперові сніжинки, біла вата замість снігу, тварини та янголята. Сьогодні ринок ялинкових прикрас упевнено розвивається. На прилавках магазинів можна знайти все, що завгодно, - кульки, тварини, фігурки. Але іграшка виготовлена  своїми руками несе спокій, радість, добрий настрій для всієї родини. Адже вона зроблена з любов’ю, з  добрими думками. Тож виготовляйте для своєї новорічної красуні іграшки своїми руками.

 

ІV. Формування навичок учнів.

 

Практична робота: 1. Забезпечення необхідними  матеріалами та інструментами.

Для того щоб виготовити новорічну прикрасу, нам потрібні матеріали та інструменти.

Назвіть, які матеріали та інструменти ви підготували на сьогоднішній урок?

2. Вступний інструктаж.

-  учитель пояснює кожний етап виконання практичної роботи.

- правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно– гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи.

Отже давайте з вами пригадаємо правила з ножицями і клеєм повторимо за допомогою незакінчених речень.

Методика незакінчених речень

Правила під час роботи з клеєм

 Клей треба наносити пензликом від середини до …

 -При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити …

 -Закінчивши роботу, клей потрібно.

Правила під час роботи з ножицями

Ножиці треба завжди передавати закритими, … .

Не можна  різати на ходу та  під час різання  … .

Під час роботи ножицями матеріал необхідно тримати лівою рукою так, щоб вона не попадала на лінію … .

3. Самостійне виконання практичної роботи за інструкційною карткою та (Додатками 1-2.).

4. Контроль учителя з метою виявлення недоліків під час виконання  практичної роботи та надання учням допомоги.

1. Об’ємна сніжинка

Зробити об'ємну паперову сніжинку не набагато складніше, ніж звичайну, але виглядає вона набагато ефектніше. 

Для її виготовлення нам потрібні:

- папір (кольоровий, білий, обгортковий);

- ножиці;
- клей або степлер.

Процес виготовлення:

1. Беремо шість аркушів паперу.
2. Вирізаємо з них шість квадратів-заготовок для об'ємної сніжинки.

Новорічні прикраси з паперуНоворічні прикраси з паперу
3. Складаємо кожен квадрат навпіл по діагоналі, надавши листу форму трикутника, і робимо ножицями внутрішні надрізи, як показано на малюнку. 
Новорічні прикраси з паперу 

Новорічні прикраси з паперу
4. Розкриваємо складений по діагоналі квадрат, і кладемо перед собою. Звертаємо трубочкою перший ряд смужок, і скріплюємо їх степлером або клеєм.
5. Повертаємо сніжинку на іншу сторону і аналогічно з'єднуємо і скріплюємо наступні дві найближчі до центру смужки.

Новорічні прикраси з паперу 

Новорічні прикраси з паперу
6. Продовжуємо перевертати сніжинку і скріплювати наступні смужки то з одного, то з іншого боку. 
7. Те ж саме потрібно зробити і з рештою п'ятьма квадратами. 
8. Далі з'єднуємо разом три частини сніжинки степлером посередині. Те ж саме робимо з рештою трьома. 
9. Тепер потрібно з'єднати ці дві великі частини між собою. 
19. Сніжинка майже готова, залишилося тільки з'єднати її в тих місцях, де кожна з шести частин стикається з сусідніми частинами, щоб вона тримала форму. 

Новорічні прикраси з паперуНоворічні прикраси з паперу 

 

5. Фізкультхвилинка  (Гімнастика для очей та пальців рук).

 Перегляд відео посилання

 https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg

6. Підбиття підсумків практичної роботи.

 Оцінювання результатів практичної роботи. Самооцінювання робіт.

Учні  аналізують виконану роботу за критеріями, заповнюючи рейтингову таблицю оцінки якості виробу.

Критерії

1

2

3

Середній бал

Оригінальність виробу

 

 

 

 

Дотримання послідовності

 

 

 

 

Охайність виробу

 

 

 

 

Дотримання  ТБ

 

 

 

 

 

VІ. Рефлексія

Чи сподобалась вам прикраса?

Чи задоволений результатом своєї роботи?

Які складнощі виникали під час виготовлення  новорічної прикраси?

Які навички ти вдосконалив на сьогоднішньому уроці?

Чи розповіси про сьогоднішній урок своїм друзям то батькам?

Де можна використати виготовлену вашу іграшку?

 VІІ. Підсумок уроку. Учитель. Робота кожного із вас на сьогоднішньому уроці – ваш маленький шедевр, ваш успіх, розкриття вашої творчості. Ви свою ялинкову прикрасу зробили власними руками, з великою любов’ю, ці вироби наповнені позитивною енергією, даруватимуть тепло ваших рук і серця.

   VІІІ. Виставлення та мотивація оцінок.

    ІХ. Домашнє завдання.

   Скласти легенду, оповідання, вірш, казку про свою ялинкову прикрасу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
3085
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку