Тема: Закріплення навичок письма, вивчення букв. Письмо елементів, малої і великої букви «Ф» з іншими буквами. Письмо з’єднань, слів, речень.
Мета: Вчити дітей писати малу букву «ф», поєднувати її з іншими буквами у складах і словах; закріплювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Удосконалювати навички письма вивчених букв, слів. Вчити списувати з рукописного та друкованого текстів. Розвивати пізнавальні інтереси, зв’язне мовлення, вміння аналізувати, зіставляти, порівнюва-ти, розрізняти букву серед інших літер; дрібні м’язи рук, пам'ять, увагу. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї, а саме, турботу про птахів; інтерес до навколишнього світу; патріотичні почуття.
Обладнання: ілюстрації, картинки, дитячі малюнки, казка, загадки, презентації, іграшки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Усміхнулася гарненько Настрій на урок взяла Працювати почала
ІІ. Мовленєва розминка
Он на березі верба. Бу-бу-бу, бу-бу-бу Доглядаємо вербу. Ги-ги-ги, ги-ги-ги! Голуб полетів з верби. Ру-ру-ру, ру-ру-ру! Я люблю свою вербу.
символи? (малюнки). - Хто полетів з верби? Голуб є символом миру.
ІІІ. Тема і мета уроку. Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з буквою «ф». Навчимося пізнавати її у словах, та зможемо писати її.
ІV. Актуалізаціяопорних знань. 1.Зєзнати малюнки відповідно з моделями. - Допоможи словам попасти в свої будиночки – моделі. со,ва
піве,нь
- Де живе сова? півник? Є птахи, які живуть біля людей. Їх називають домашніми. Це птахи тому, що вони мають крила і пір’я. - Виконати звуковий аналіз слів. Списати з друкованого тексту слова (півень, сова).
2. - Гра «Звук упіймай – слово називай». - Я називаю звуки, а ти утворюєш слова (ч, а, й, к, а), (г, о, л, у, б), (с, о, р, о, к, а). - Як назвати одним словом? А яких пташок ти ще знаєш?
3. Пропоную подивитись презентацію, яка називається «Птахи України».
4. Запиши слова за малюнками - лебідь, голуб, сова, сорока.
5. – Відгадування загадки День у день працюю я в гаю По корі дерев я б’ю Та не цвяхи забиваю Шкідників я дістаю. (Дятел)
- Який це птах? Що робить? Дятла називають лісовим лікарем. Він лікує дерева. Як саме: своїм дзьобом дятел дістає з кори дерев різних комах, черв’яків. А їх комахи і черв’ячки псують дерева. - Записати слово-відгадку. Зробити звукову модель. Назви сусідів букви «я».
6. – Гра «На галявині». На малюнку розсілися букви. Знайти пари Кк Лл Пп Жж Сс Вв Нн
7. – «Відлуння» - гра. Називається останній склад. Холодно, голодно, мороз, годівничка, зерно. - Коли приходить осінь, птахи відлітають в теплі краї. Тому, що незабаром прийде зима, випаде сніг, стане холодно і не буде що їм їсти. Та деякі пташки залишаються зимувати в рідному краї. Для того, щоб дізнатися які птахи відлітають прочитай їхні назви на кульках. А коли прийде весна, вони повернуться. (Малюнки) - А що ж роблять ті птахи, що залишились в рідному краї. Вони змушені цілими днями шукати собі їжу. А чим можуть допомогти їм люди? Виготовляють годівнички і чіпляють їх на дерева. Туди насипають зерно, крихти хліба. Ви бачили, біля школи ростуть дерева, на них висять годівнички. Ви також можете поповнювати їх їжею.
8. Гра «Магазин» Пропоную піти в наш магазин і купити корм птахам. (На парті цукерки, зерно, зернята, гречка, хліб, сухарики).
9. Пояснити прислів’я - Де ластівка не літає, й на весну взимку прилітає. (Записати слово – звукова модель) Ластівка – перелітна пташка.
10. Відгадування загадок про перелітних птахів. Навесні пташки носаті Оселились в нас на хаті Довгоногі, довгошиї Жабенят ловити вміють. (Лелеки).
звукову модель.
Білосніжні гарні птиці Дім будують на водиці Дуже схожі на гусей Обережні до людей. (Лебеді).
Сірі птахи на болоті живуть Літають ключами, називаються… (Журавлями)
11. Відгадування загадок про зимуючих птахів. Маленький хлопчик у сірій свитині По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)
- Записати, звукова модель. Жовтороті щебетушки Мають чорні капелюшки Сірі лапки, білі щічки… Називаються … (Синички)
- Записати, звукова модель. Як щось гарно зблищить Так вона туди й летиь У гніздо несе оздоби Все красуні до вподоби. (Сорока)
- Записати, звукова модель.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда. - Птахи літають своїми шляхами. Подивіться, які великі відстані вони долають. Є місця, де вони зупиняються на відпочинок. Це шість континентів. І на кожному з них оселились певні види птахів. Але є птахи, які живуть тільки в одній місцевості. Вони не літають на далекі відстані. (презентація) 2. Звук (ф), буква «ф». - Подивіться на малюнок. Це фламінго. Птах проживає в Африці. - Який перший звук ви чуєте в цьому слові.
3. В утворенні звука (ф) найактивнішу участь беруть губи. Струмінь повітря під час вимови звука (ф) проходить крізь щілину між нижньою губою і верхніми зубами.
4. Графічний аналіз рядкової букви «ф». - На письмі звук (ф) перетворюється на букву «ф» . Буква «ф» складається з 3 елементів: лівого і правого овалів і прямої подовженої похилої лінії.
5. Письмо малої рукописної букви ф.
6. Порівняння форм друкованої і рукописної «ф».
7. Вправи «Букви у повітрі». - Прописуємо букви у повітрі.
8. Письмо букви в зошиті.
9. Середнє поєднання букви «ф» з іншими буквами.
10. Гра «Закресли зайву букву». Фламінгоу.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
На дошці слова. День – читаєш, ніч – очі закриваєш, голову опускаєш.
(Міняється буква). - А де буква? Втекла. Бігла вона через поле і прибігла в ліс. Дивиться, а тут все її незнайоме. Навколо кущі, дерева, чути звуки дивні. Злякалась буква і захотіла вернутись. Та де там! Заблукала. Пожалкувала, що так погано себе вела. Аж тут з’явивя чарівник. Він запитав, що сталось? Коли почув розповідь буковки, то вирішив допомогти, але взяв обіцянку, що віднині вона буде завжди слухняна. З лісу чарівник відправив букву в наш клас. А ви поставте її на місце і прочитайте слово. Запишіть.
Розмалювати. На наш уявний мольберт поставим аркуш паперу і розмалюєм птаха.
Мольберт – підставка, на якій художник установлює підрамник з полотна, картону для малювання.
-фарба, ферма, футбол, фонтан, фрукти, фортеця, фазан, фея.
VII. Підсумок уроку.
(Мікрофон).
|
Учениця повторює віршик разом з учнями.
Асистент вчителя показує правильність виконання вправи (сидить навпроти дитини).
Демонстрація малюнка, на якому зображений голуб. Запитання асистента вчителя :
Асистент вчителя:
Використовуються сюжетні малюнки (сова, півень).
Дитина з допомогою асистента вчителя малює сову, півня.
Розглядає малюнки пташок.
Називає птахів.
Намагається описати їх усно.
Повторення складів разом з учнями і асистентом.
Разом з асистентом вибирає корм.
Розглядає ілюстрації (лелека, лебідь, журавель)
Розглядає ілюстрації горобця, синиці, сороки.
Асистент вчителя демонструє букву «ф».
Повторює за асистентом вчителя звук «ф».
Асистент вчителя показує, як утворюється звук.
Учениця ручками знайомиться з будовою букви «ф», вирізаної з картону.
Асистент вчителя пише елементи букви «ф» в повітрі, а потім – в зошиті. Учениця самостійно при можливості, або при бажанні пише.
Слухає казку.
Асистент допомагає малювати фламінго, фазана.
Написання букви
|