Тема. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою.

Про матеріал
Мета: закріплювати знання учнів про будову тексту, його складові частини; вчити складати текст за початком і кінцівкою; розвивати мовлення учнів, увагу, граматичну пильність, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до українського слова, вчити відчувати його мелодійність, милозвучність.
Перегляд файлу

Урок з української мови у 2 класі

 

Тема. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою.

Мета: закріплювати знання учнів про будову тексту, його складові частини; вчити складати текст за початком і кінцівкою; розвивати мовлення учнів, увагу, граматичну пильність,  збагачувати словниковий запас; виховувати любов до українського слова, вчити відчувати його мелодійність, милозвучність.

Обладнання: малюнки янголят, аплікації ялинок, роздатковий матеріал з завданнями, запис пісні «Сніжний кіт»

 

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

1.1. Привітання

-Давайте в Країну знань мандрувати,

Будемо рідную мову вивчати.

Стоять перед нами нелегкі задачі,

Тож побажаєм собі ми удачі!

 

  1.          Об’єднання в групи

Сьогодні буде незвичайний урок. Хто знає яке свято наближається? А що приносить дітям Святий Миколай? (Солодощі) Які солодощі ви знаєте? (Цукерки, печиво, шоколад, зефір.) Святий Миколай передав для вас маленькі сувеніри. Вони допоможуть нам об’єднатися в групи. (Діти беруть зображення солодощів і об’єднуються у відповідні групи)

 

 

 

 

 

  1.          Повторення правил роботи в групі
  • Уважно слухати завдання-інструкцію;
  • Поважати права членів своєї та інших груп;
  • Не говорити всім разом;
  • Вислуховувати думку кожного члена групи;
  • При потребі допомагати члену групи;
  • Працювати так, щоб не заважати іншим;
  • Вкладатися у визначений час;
  • Не сміятися з чужих помилок;
  • Давати можливість всім членам групи виступити.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Скажіть, хто є помічником Св. Миколая? (Янголята.)

Так, саме янголята завітали до нас.

Вони сьогодні будуть моїми помічниками, будуть підказувати мені завдання, виконуючи які ми з вами повторимо все, що вже вивчили про текст. Разом з янголятами ми будемо готуватися до новорічних свят. А який же Новий рік без ялинки? Саме сьогодні ми будемо прикрашати ялинку кульками. А кульки будуть незвичайні, а чарівні. Вони будуть наповнені вашими знаннями. Великі червоні кульки ви отримаєте, якщо завдання виконаєте на високому рівні, середні зелені кульки – на достатньому рівні, маленькі жовті кульки – за завдання на середньому рівні, і не отримаєте кульки, якщо завдання виконано на низькому рівні.

 

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

3.1. Порівняння тексту і групи речень.

- Діти, я зараз послухаю, яке перше завдання пропонують мені помічники.

- Янголята запитують: Що таке текст?

(Діти отримують дві групи речень. Потрібно визначити, яка група є текстом і записати текст в зошит. Свою думку довести.)

1 група:

Жив у Степанка кіт Пухнастик. Він вмів ловити мишей. Тільки зашурхотить у кутку – Пухнастик вже там. Чує кіт здобич.

 

Кіт – це домашня тварина. Собака стереже будинок від грабіжників. Домашні тварини – це тварини, яких приручили люди.

 

2 група:

На столі лежать підручники. Про Знайка я довідався із творів дитячого письменника Всеволода Нестайка. У бібліотеці великими стелажами лежать книги.

 

Кошеня хотіло зловити пташку. Воно причаїлося на гілці. Це помітив горобець. Він сміливо кинувся на розбишаку. Котик впав на землю.

 

3 група:

Їжачок боїться води. Хитра лисиця закочує його в річку. У воді їжак розгортається. А лисиця тоді хапає його зубами.

 

Восени хлоп’ята знайшли в кущах журавля. З приходом осені журавлі відлітають в теплі краї. Осілі птахи – це птахи які залишаються зимувати в наших краях.

 

4 група:

Усі дятла називають лісовим лікарем. Він викльовує з кори різних жуків. Але дятел не лише лікар. Він гарний музика.

 

Вранці прокинувся легенький вітерець. Лисичка наварила каші з молоком. Просвистіли крилами над лісом дикі гуси. Дятел сів на високу ялину.

 

5 група:

Бджілка хотіла напитися і впала у воду. Це побачив Василько. Він кинув листочок. Вилізла на нього бджілка і полетіла.

 

Бджоли живуть у вуликах. Гомінкі пташки сіли на наше підвіконня. Літак високо піднявся над містом. Бджоли дуже працьовиті комахи.

 

3.2. Фізкультхвилинка (під дитячу пісню «Сніжний кіт»)

 

3.3. Відновлення тексту.

В тексті переплутані його частини. Просто, поки янголята несли для вас завдання, у них в мішку все  переплуталось і загубились назви. Вам потрібно все відновити. (Діти відновлюють тексти, змінюючи абзаци місцями. Свою думку доводять, вказуючи, якими словами речення поєднані в текст)

 

1 група:

Скоро Мурчик одужав. Ось який дбайливий в нього господар.

У Петрика був кіт Мурчик. Якось одного разу він захворів.

Петрик доглядав за кошеням. Годував і напував свого чотирилапого друга. Носив його на прогулянки і давав ліки.

 

2 група:

Скоро теля одужало.

Одного разу захворіла Лиска. Костик і Віталик цілі дні були на фермі. Вони напували Лиску водою, носили їй м’яку траву.

На фермі багато телят. Годувати й напувати їх допомагають дояркам школярі.

 

3 група:

Настав вечір. Бджілки поспішали в свої будиночки.

Пізньої осені видався теплий деньок. Такі й весною рідко бувають. Сонечко лагідно світило.

Світло і тепло викликали з вулика бджілок. Вони весело дзижчали й перелітали з травинки на травинку. Комахи вже не шукали меду, а літали так собі, щоб повеселитися.

 

 

4 група:

Молодому горобцю надокучило жити в селі. Якось восени він покинув свої братів і полетів до міста.

Сумний та самотній залишився горобець.

Спочатку подобалось йому на новому місці. Але одне журило його. Не хотіли міські горобці з ним товаришувати. Завжди ображали й дзьобали при зустрічі. Повернувся тоді наш горобець у свої село. Але і брати його прогнали.

 

5 група:

Жив у маленькому озері карасик Золотенко. І була у нього мрія. Хотів він побачити велике море.

Нарешті карасик Золотенко опинився вдома. Він був щасливий, що здійснив свою мрію і залишився цілий і неушкоджений.

Одногу разу Золотенко вирушив у небезпечну подорож. Під час цієї подорожі він потрапляв в різні небезпечні ситуації. Ледве залишився живим. Нашого карасика хотіла з’їсти величезна щука. Але маленькій ввічливі рибинці допомагали нові друзі.

 

  • Діти, янголята хочуть щось запитати.
  • Які частини має текст?
  • А зараз ви можете отримати додаткову кульку. Для цього дайте відповідь на таке запитання.
  • До якої групи тварин належить герой вашого тексту? (Звірі, птахи, комахи, риби). Доведіть свою думку.

 

3.4. Складання основної частини тексту.

Останнє завдання від наших янголят таке. Всі групи отримали однаковий зачин і кінцівку, а основну частину складаєте самостійно. Основну частину запишіть в зошит.

 

Мар’янка прийшла зі школи. Матуся ще не повернулася з роботи. Донечка…

Мама похвалила свою помічницю.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Всі гарно впорались із завданнями.
  • Давайте подивимось на наші ялинки. 
  • На якій ялинці переважає червоний колір? (Зелений, жовтий)
  • Які завдання для вас були сьогодні складними?
  • З якими завданнями ви впорались легко?

 

  1. Домашнє завдання.
docx
Додав(-ла)
Пацюк Вита
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку