Тема: Закріплення звукового значення букви «же». Читання слів. Опрацювання оповідання . Словниково-логічні вправи. Повторення: звуки [н], [н ], позначення їх буквою «єн».
Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Жж; формувати в учнів літе¬ратурну вимову слів зі звуком [ж] в кінці слова та в кінці складу перед наступним глухим; розвивати мислення, усне мовлення, увагу, пізнавальну активність; виховувати любов до природи, бажання до пошуку додаткової інформації .
Навчання грамоти. Читання.
Тема: Закріплення звукового значення букви «же». Читання слів. Опрацювання оповідання . Словниково-логічні вправи. Повторення: звуки [н], [н ], позначення їх буквою «єн».
Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Жж; формувати в учнів літературну вимову слів зі звуком [ж] в кінці слова та в кінці складу перед наступним глухим; розвивати мислення, усне мовлення, увагу, пізнавальну активність; виховувати любов до природи, бажання до пошуку додаткової інформації .
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: предметні малюнки, відео матеріали, розрізна азбука, набір карток для гри “Навчаючи – вчусь”, індивідуальні набори речень.
Хід уроку
1. Мотивація до навчальної діяльності.
Ми продовжуємо мандрівку по різних куточках нашої планети. Сьогодні нас запрошує континент Африка. (показую на глобусі)
Цей континент заворожує своїми краєвидами. Це і найбільша на планеті пустеля Сахара, це і савана де живуть найрізноманітніші тварини і рослини.
Демонстрація відео “ Африка” з наступним обговоренням
Демонстрація фото африканських тварин.
3. Постановка навчальної мети
Деякі тварини написали нам листи і запропонували виконати завдання, щоб ви могли стати швидкими, спостережливими, винахідливими , як вони.
4.Відкриття нових знань
Лист 1 Коли слони не бачать один одного вони спілкуються за допомогою хриплих звуків, що нагадує полоскання горла. Перериваючи цей звук слон сповіщає товаришів про небезпеку.
- Мовленнєва розминка.
- вправи на постановку дихання
- Жу-жу-жу, жу-жу-жу, - Свою нірку стережу, - каже жук
І стереже. Він і сам як буква “же”.
Фізкультхвилинка “ Слон”.
5. Первинне сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу
Лист 2 Антилопа Топі є найшвидшою серед антилоп. Але на неї полює багато хижаків, тому вночі вона постійно знаходиться напоготові, щоб не стати здобиччю.
1к. Знайди і підкресли підписи до малюнків
2к. Закресли зайві букви, щоб утворилося слово відповідно до малюнка.
3к. Підпиши малюнок.
6.Застосування отриманих знань.
Лист 3 Мавпи живуть стадом, але кожного ранку вони розділяються на невеликі групи і ідуть до своєї “їдальні”, де ласують фруктами , листям, бутонами квітів, пташиними яйцями, павуками.
Гра “ Навчаючи – вчусь”.
1гр. Вип живе по берегах річок.
У мавпи магот немає хвоста.
Гепард найшвидша тварина.
Зорила відлякує ворогів поганим запахом.
Кваква полює вночі.
Мавпа уакарі має сумне обличчя.
2 гр.Зебри за кольором білі в чорну смужку.
У носорога дуже товста шкура.
Стрибунчикові мають гарний слух і зір.
Леви полюють на здобич вночі.
Леопард вміє гарно маскуватися.
Буйволові шпаки санітари шкіри тварин.
3 гр. Рябки можуть довго не пити воду.
Землерийка живе у воді і на суші.
Трубкозуб поїдає мурах .
На полювання гієни виходять всією зграєю.
Носоріг їсть траву і дуже лякливий.
Антилопа топі має кільця на рогах.
4 гр. Крокодил має мозок розміром з горіх.
У конгоні зігнуті роги, гарний зір, слух і нюх.
Слон їсть траву , гілки, листя.
Мавпа коата має довгий хвіст і тримається ним за гілки.
Гепард не вміє лазити по деревах.
(Діти отримують картку із зображенням тварини та кольорову картку з реченням. За сигналом вчителя учні читають речення та запам’ятовують його. За сигналом діти групуються в групи за кольором картки та стають в пари. За сигналом учні переказують свої речення один одному та показують свою тваринку. За сигналом діти змінюють пару і робота продовжується.)
Фізкультхвилинка “ Мавпочка”
7. Включення в систему знань і повторення.
Лист 4 Леопард добре орієнтується у просторі. Якщо його відвезти від дому на 300-400км то через декілька тижнів леопард може повернутися додому.
- Гра “ Віднови текст”.
(Діти отримують окремо розрізані речення. Завдання: прочитати речення і самостійно скласти текст. Робота перевіряється колективно. )
Крилатий пастух
У нас собака допомагає пасти стадо худоби.
А африканцям часто допомагають журавлі.
Журавель пасе овець і корів.
Коли тварина загубилася, то він знайде і пригонить до стада.
- Робота в парах.( прочитати текст один одному і оцінити роботу товариша)
8. Рефлексія діяльності.